خانهاخبار
از جی‌اس‌ام بپرسید! موضوع هفته گذشته: خرید محصولات هوآوی

از جی‌اس‌ام بپرسید! موضوع هفته گذشته: خرید محصولات هوآوی

اگر از مخاطبان صفحه فیس‌بوک ما باشید، حتما می‌دانید که هر چهارشنبه کارشناسان ما به سوال‌های شما در خصوص گوشی‌های همراه و اجزا و محصولات مرتبط آنها پاسخ می‌دهند. هفته پیش نوبت خرید محصولات هوآوی بود. در ادامه مجموعه‌ای از مهم‌ترین سوال‌های طرح‌شده در خصوص این موضوع را به همراه پاسخ‌های کارشناسان ما می‌بینید.
۱۳۹۴/۹/۱۰

«از جی‌اس‌ام بپرسید» نام یکی از سرویس‌های ما در شبکه‌های اجتماعی است. هر هفته یک برند یا محصول و مسائل مربوط به آن از طریق صفحه رسمی جی‌اس‌ام در فیس‌بوک معرفی می‌شود و شما می‌توانید سوالات خود را درباره محصولات و خدمات آن برند یا مسائل مربوط به محصولات طرح کنید. هفته گذشته کارشناسان جی‌اس‌ام به پرسش‌هایی پاسخ دادند که درباره خرید محصولات هوآوی طرح شده بود. در ادامه آنچه از جی‌اس‌ام پرسیده شده و نیز پاسخ‌های ما جمع‌بندی شده است.

image

پرسش: در کل محصولات هوآوی چه مزیت‌هایی نسبت به برندهای دیگر دارند و چه چیز باعث می‌شود مشتری به‌جای خرید گوشی سامسونگ، اچ‌تی‌سی و... به سمت خرید گوشی‌های هوآوی برود؟
پاسخ جی‌اس‌ام: سیاست برند هوآوی تولید محصولاتی با مشخصات محصولات رقیب و با مزیت قیمت پایین‌تر است. شاید کیفیت محصولات این برند در سال‌های گذشته نتواند با برندهای معتبری مثل اچ‌تی‌سی و سامسونگ رقابت کند، اما دستگاه‌هایی که این برند در یکی-دو سال اخیر به بازار ارائه کرده، از لحاظ کیفی پیشرفت بسیاری داشته‌اند و جزو گزینه‌های مطلوب برای خریداران شده‌اند.
اما در کل، موبایل‌ها و تبلت‌های این برند مخصوص کسانی است که قصد دارند محصولی با مشخصات بالا و قیمت پایین بخرند و به دنبال دستگاهی با عمر بیشتر از دو سال نیستند.


پرسش: بزرگ‌ترین ضعف برند هوآوی در برابر برندهای معتبر رقیب چیست؟
پاسخ جی‌اس‌ام: محصولات هوآوی عموما از لحاظ کیفیت دوربین برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری ضعیف‌تر از رقبای خودشان‌اند. به‌عنوان مثال، در مقایسه دوربین Galaxy S6 و P8 دیدیم که کیفیت دوربین این دو محصول تا چه حد با هم متفاوت است.

 

image

 

پرسش: قصد خرید P8 هوآوی را داشتم. این درست است که بدنه این گوشی داغ می‌کند؟ آیا داغ کردن بدنه گوشی صدمه‌ای به سخت‌افزار آن وارد نمی‌کند؟
پاسخ جی‌اس‌ام: داغ کردن بدنه اسمارت‌فون‌ها، اگر خیلی فاحش نباشد، مسئله‌ای عادی است؛ چراکه سخت‌افزار قدرتمند این گوشی‌ها، علی‌الخصوص پردازنده، با توجه به پردازش بالایی که دارند حرارت بالایی تولید می‌کنند و خارج کردن این حرارت به بیرون از دستگاه بسیار دشوار است. اما این محصول هوآوی دمای غیرعادی ندارد و حتی در مقایسه با پرچم‌دارانی مثل HTC One M9 دمای کمتری در بدنه‌اش ایجاد می‌شود.


پرسش: آیا Honor 4c سنسور NFC دارد؟ چرا در اکثر محصولات میان‌رده هوآوی این سنسور تعبیه نشده است؟
پاسخ جی‌اس‌ام: خیر، Honor 4c نیز مانند خیلی از دستگاه‌های میان‌رده دیگر فاقد سنسور NFC است. این سنسور بیشتر برای پرداخت‌های الکترونیکی استفاده می‌شود و به‌دلیل اینکه این سیستم در برخی کشورها مانند چین و کشورهای خاورمیانه هنوز به‌خوبی بین مردم جا نیفتاده یا زیرساخت آن تکمیل نیست، این سنسور را هم معمولا روی محصولات پایین‌رده و میان‌رده تعبیه نمی‌کنند.

 

image

 

پرسش: برای خرید بین P8 و Mate7 کدام‌یک را پیشنهاد می‌کنید؟
پاسخ جی‌اس‌ام: انتخاب بین این دو محصول درواقع انتخاب بین فبلت و گوشی است. اگر بیشترین زمان کار شما با دستگاه به اینترنت و پخش فیلم و ویدئو محدود می‌شود، خرید Mate7، با توجه به طراحی زیبایش، یک انتخاب فوق‌العاده است. اما اگر این‌طور نیست و گوشی هوشمند کامل با مشخصات فنی قدرتمند نیاز دارید، P8 گزینه مناسب‌تری است.


پرسش: آیا هوآوی گوشی‌ای با قیمت 157 دلار به بازار عرضه کرده است؟ چه زمانی این محصول به بازار ایران وارد می‌شود و تفاوت رابط کاربری آن با محصولات قبلی چیست؟
پاسخ جی‌اس‌ام: این محصول در دست تولید است و هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه‌اش مشخص نشده. اما رابط کاربری هوآوی جزو معدود تمایزهای این برند از رقباست و به نظر نمی‌رسد که این کمپانی قصد داشته باشد تغییری کلی در این رابط کاربری ایجاد کند.


پرسش: گوشی G7 هوآوی دارم. چرا با وجود انتشار اندروید 6 برای G7 نسخه L01 هنوز این آپدیت برای گوشی من ارسال نشده است؟
پاسخ جی‌اس‌ام: این آپدیت برای کاربران چینی ارائه شده و احتمالا به‌زودی برای کاربران دیگر کشورها نیز منتشر می‌شود. اگر نهایتا موفق نشدید آپدیت را خودتان دریافت و نصب کنید، می‌توانید با مراجعه به مراکز گارانتی درخواست آپدیت مستقیم کنید.

image

 

پرسش: بهترین گوشی هوآوی تا قیمت 600 هزار تومان چیست؟
پاسخ جی‌اس‌ام: بدون شک بهترین گزینه Honor 4c است. مشخصات فنی Honor 4c را می‌توانید در صفحه محصولات ببینید.

پرسش: به نظر شما Mate S چه ارزشی برای خرید در برابر محصولاتی مثل Note 5  دارد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: برای افرادی که به دنبال فبلتی با مشخصات فنی بالا و البته قیمتی پایین‌تر از Note 5 سامسونگ و امثال آن می‌گردند، شاید بهترین انتخاب همین Mate S هوآوی باشد. این فبلت نیز طراحی زیبا و حاشیه صفحه نمایش کمی دارد و همچنین قابلیت شارژدهی‌اش بالاست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

Matin

۱۳۹۷/۱۰/۱۲
سلام.میخوام گوشی بخرم پولمم 2.300.000
موندم هواوی y7 prime
یا سامسونگ j6.j6+ بخرم
چون پی اس موبایل بازی میکنم کم کم باید رم 3گیگ به بالا باشه
کمک کنید ممنون میشم

روزبه

۱۳۹۶/۲/۱۰
من هم میت ۷ دارم .الان ۲ ساله دارم ازش استفاده می‌کنم .پارسال اندروید ۵.۱ کردم و امسال اندروید ۶ .فوق العاده شده .انگار گوشی نو خریدی .بسیار لذت می‌برید از کارکردش.توصیه می‌کنم .خودتون ویا به مراجعه به خدمات هواوی انجام دهید

نسیم

۱۳۹۵/۹/۲۷
با سلام
گوشی مادرم گلکسی فیت هستش و من اونو به تنظیمات کارخونه برگردوندم اما اپلیکیشنهای قبل دیگه نصب نمیشن،چی کار میتونم بکنم

Amir Mohammadi

۱۳۹۵/۷/۳
با سلام،وقت بخیر،من هواوی میت ۷ دو سیم کارت دارم،همچنان هیچ آپدیتی برای اندروید گوشیم نیامده،الان ۲-۴-۴ میباشد،درحالی که انواع مدلهای دیگر اندروید ۵ یا ۶ شده است،لطفا بفرمایید چکار باید بکنم؟آیا میتونم بدم بصورت دستی ارتقا بدهند؟

navab

۱۳۹۴/۱۲/۱
با سلام من اندروید 6 را نصب کرده ام ومیخواهم به اندروید 5.1 دانگرید کنم احتمال داره زبان فارسی گوشی از بین بره لطفا راهنمایی کنید