خانهاخبار
6 مورد از بدترین دستگاه‌های اندرویدی که تا کنون ساخته شده‌اند

6 مورد از بدترین دستگاه‌های اندرویدی که تا کنون ساخته شده‌اند

از زمان انتشار اولین نسخه اندروید، دستگاه‌های بسیاری با این سیستم عامل به بازار وارد شده‌اند که البته همه آنها در فروش موفق نبودند. در ادامه به معرفی 6 مورد از بدترین دستگاه‌های اندرویدی که تا کنون ساخته شده‌اند می‌پردازیم.
۱۳۹۴/۹/۹

باور کنید یا نه، تا سه سال دیگر، اندروید 10 سالگی خود را جشن خواهد گرفت. از سال 2008 که اولین گوشی اندرویدی با نام G1 به بازار آمد، تاکنون صدها دستگاه اندرویدی در مدل‌های مختلف وارد بازار شده است. در این میان دستگاه‌های زیادی توانستند به موفقیت برسند و خاطره خوب آنها در ذهن کاربران باقی بماند.
مسلما در برابر هر موفقیتی، شکست نیز قرار دارد و اندروید از این قاعده مستثنا نیست. در طول این سال‌ها تولیدکنندگان دستگاه‌هایی را به بازار عرضه کردند که حتی با وجود تبلیغات زیاد، نتوانست نظر کاربران را به خود جلب کند و فروش آنها به شکست انجامید. در ادامه به معرفی 6 مورد از بدترین دستگاه‌های اندرویدی که تا کنون ساخته شده‌اند می‌پردازیم.

 

Amazon Fire Phone

image

 

گوشی هوشمند آمازون در تابستان 2014 و در کنفرانسی توسط جف بزوس معرفی شد، گوشی که با داشتن 5 دوربین جلو و ویژگی‌های خاص نرم‌افزاری، توجه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرد اما به دلیل قیمت نامناسب، فروش خوبی نداشت. Fire Phone در ابتدا با قرارداد 200 دلار و بدون قرارداد 650 دلار به فروش می‌رسید اما این قیمت در مقایسه با گوشی‌های به مراتب‌ بهتر، گران محسوب می‌شد، به همین خاطر آمازون قیمت گوشی را در حالت بدون قرار داد 130 دلار کاهش داد ولی برای این کار دیگر دیر شده بود. در نهایت آمازون مجبور شد فروش این محصول را متوقف کند و هیچگاه اماری از تعداد فروش آن منتشر نکرد.

 

Dell Streak 7

image

 

پس از موفقیت تبلت 5 اینچی Dell Streak، مدل 7 اینچی این دستگاه در سال 2011 وارد بازار شد اما به دلیل مشکلات نرم‌افزاری، باتری ضعیف و نمایشگر بی‌کیفیت، نتوانست نقدهای خوبی دریافت کند. در نهایت تولید این تبلت در همان سال متوقف شد.

 

HTC First

image

 

این گوشی اولین و آخرین گوشی HTC بود که از رابط کاربری فیسبوک به نام Facebook Home استفاده کرد، رابط کاربری که کاربران نتوانستند با آن خوب ارتباط بر قرار کنند و سخت افزارهای ضعیف First نیز عامل دیگری در شکست آن بود.

 

Nokia X

image

 

سری گوشی‌های Nokia X که در چهار مدل ارزان قیمت Nokia X، X+، XL و X2 در سال 2014 معرفی شدند. این گوشی‌ها از سیستم عامل اندروید خاصی که اپلیکیشن‌های مایکروسافت را به جای سرویس‌های گوگل تبلیغ می‌کردند، بهره می‌بردند اما بر خلاف هیجان اولیه حول و حوش اولین گوشی اندرویدی نوکیا، عدم استقبال از آن سبب شد تا تولید این سری ادامه پیدا نکند.

 

Samsung DoubleTime

image

 

در سال 2011 که این گوشی از سوی سامسونگ معرفی شد، هنوز گوشی‌هایی با کیبورد فیزیکی در میان کاربران محبوب بودند اما این گوشی در جمع آنها نبود. برخلاف کیبورد QWERTY خوب این دستگاه، پردازنده تک هسته‏‌ای، رم 260 مگابایتی و باتری ضعیف نتوانست آن را به یک گوشی اندرویدی موفق تبدیل کند.

 

Sony Tablet P

image

 

آخرین دستگاه در لیست بدترین‌های ما، تبلت تاشو سونی با دو صفحه 5.5 اینچی است که به صورت جدا از هم تعبیه شده بود. به دلیل فاصله‌ای که بین این دو نمایشگر قرار می‌گرفت، حس استفاده از دو نمایشگر مجزا به کاربر القا می‌شد. در نهایت فروش پایین آن سبب شد تا سونی تنها یک سال پس از عرضه دستگاه پشتیبانی از آن را قطع کند و به عمر آن خاتمه دهد.

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

جی اس ام

۱۳۹۴/۹/۱۳
g1 نام این گوشی بود که توسط اچ تی سی ساخته شده بود

Alireza

۱۳۹۴/۹/۱۱
باع پس s5 و nexus 6p و 5x کجان که هر روز خدا یه مشکل پیدا میکنن؟؟

bah bah

۱۳۹۴/۹/۱۰
Ngage نوکیا بهترین گوشی بود که تا الان داشتم

mrb

۱۳۹۴/۹/۱۰
مگه اولین گوشی اندرویدی رو اچ تی سی نزده؟ چرا نوشتین g1

خشایار

۱۳۹۴/۹/۹
بنظر من نام بدترین گوشی ها رو از قلم انداختید!
Galaxy Round که کلا 70هزار تا فروش داشت ، آمار خیلی کمیه...
مایکروسافت kinOne M
سونی اریکسون اکسپریا PLAY
نوکیا (البته گوشی به حساب نمیاد) nGage