تست همراه اول

سرویس خبر
9 آذر 1394 ساعت 11:08
17 نظر

​آیا HTC بازنده رقابت می‌شود؟

اچ تی سی روی لبه تیغ!

کمپانی HTC با کاهش سهم بازار و ضرر 265 میلیون دلاری، برای رقابت با دیگر تولیدکنندگان صنعت موبایل در ریسک بسیار بالایی قرار گرفته است. این اتفاق به‌دلیل ضعف در مزایای آخرین پرچمدار این کمپانی نبود، بلکه منحنی درآمد این کمپانی کمی پیش از سال 2013 روند نزولی‌اش را آغاز کرده بود.

با وجود کمپانی‌های بزرگی مثل سامسونگ، سونی و رقیب متفاوتی مثل اپل، آیا اچ‌تی‌سی می‌تواند با قدرت به بازار رقابت در عرصه تلفن همراه برگردد؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از طرفداران این برند دوست‌داشتنی را درگیر کرده و بسیاری دیگر نیز نگران این برند هستند. اما این نگرانی‌ها بی‌دلیل نیست!

 

  

 

نموداری که در ادامه می‌بینید نشان می‌دهد این کمپانی سال 2011 تا 2012 توانست به بالاترین سهم درآمد خود از بازار برسد. شاید یکی از دلایل ایجاد این سیر صعودی محصولات باکیفیت و بی‌نظیری مثل Sensation ،Desire HD و Hero بود. اما بیشترین تاثیر مطمئنا متعلق به (HTC One (M7 است. از این محصول در ماه اول 5 میلیون دستگاه فروش رفت. این در حالی است که در همان دوره زمانی iPhone 5 توانست در سه هفته اول فروش به همین عدد برسد؛ یعنی اختلافی یک هفته‌ای تا برابری با فروش آیفون!

 


 


علت این سیر نزولی چه بود؟ 
علت این سیر نزولی، که پیش از سال 2012 آغاز شد، چه بود؟ شاید کیفیت بسیار بالا و فناوری‌های نوآورانه این برند بود که در پرچمداران بعد از One M7 انتظار کاربران را بالاتر برد و این سطح بالای انتظارات در پرچمداران بعدی برآورده نشد. پس از اینکه HTC این موضوع را فهمید، سعی کرد با ارائه گوشی‌هایی در بازه قیمت 300 تا 500 دلاری سهم بازار شرکت‌های چینی مثل Huawei و Xiaomi را از آن خود کند. این روش شاید سهم بازار خوبی کسب کند، اما نکته اینجاست که این بخش بازار صنعت موبایل بسیار کم‌سود است و درواقع HTC در حال دست‌وپا زدن است!
وقتی این کمپانی نتیجه جالبی از بازار کشور چین نگرفت، به سمت بازار کشور هند رفت؛ چراکه بازار این کشور دومین بازار بزرگ برای صنعت موبایل است. اما برای این اقدام نیز دیگر دیر شده بود: هم‌اکنون بیش از یک سال است که برندهایی مثل وان‌پلاس، شیائومی و حتی ایسوس نیز وارد این بازار شده‌اند و سهمی بزرگ از این بازار را از آن خود کرده‌اند.

 

 

چه بلایی بر سر این برند پرطرفدار می‌آید؟
هیچ‌کدام از این موارد برای اچ‌تی‌سی خوشایند نیست و فعلا برای طرفداران این برند خوش‌نام نیز خبر خوشی وجود ندارد. از سال 2012 تاکنون درآمد این شرکت روند نزولی داشته و پس از ONE X هیچ پرچمداری باعث افزایش درآمد قابل توجه در نمودار درآمد این شرکت نشده است.
مسلما این شرکت سقوط یک‌شبه نخواهد داشت و شاید با وجود هدست واقعیت مجازی، Vive، اچ‌تی‌سی بتواند تا مدت بیشتری دوام بیاورد؛ البته در صورتی که این هدست بازار بزرگ‌تری به دست بیاورد و به حدی طرفدار پیدا کند که، مانند پلی استیشن سونی، منبع درآمد فوق‌العاده‌ای برای این کمپانی به همراه بیاورد. قبلا مشابه این وضعیت برای برندهایی مثل نوکیا و بلک‌بری هم دیده شده و حالا باید منتظر باشیم و ببینیم اچ‌تی‌سی چگونه می‌خواهد دوباره به میدان بازگردد.



  9 آذر 1394
5868 بازدید
17 نظر
5.00
  5 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری