خانهاخبار
نسخه iOS کورتانا در مرحله تست کاربران قرار دارد

نسخه iOS کورتانا در مرحله تست کاربران قرار دارد

دستیار صوتی مایکروسافت، که پیش از این برای اندروید منتشر شده بود، به‌زودی قرار است به دست کاربران آی او اس برسد.
۱۳۹۴/۹/۸
image

 

کورتانا نام دستیار صوتی مایکروسافت است که مخصوص ویندوز 10 طراحی شده. البته چندی پس از انتشار این دستیار صوتی، مایکروسافت نسخه اندرویدی آن را نیز منتشر کرد. حدود یک ماه پیش خبرهایی منتشر شد که از علاقه مایکروسافت به آوردن دستیار صوتی‌اش به iOS نشان داشت. حال به نظر می‌رسد اخبار به واقعیت پیوسته است و نسخه بتای مخصوص آی‌او‌‌اس این دستیار صوتی در مرحله تست قرار دارد. به تعدادی از کاربران ایمیل‌هایی ارسال شده و خواسته شده است که با دانلود این نسخه، ایرادات آن و نظر خود را به مایکروسافت انتقال دهند.

نسخه بتای کورتانا قابلیت پاسخ‌گویی به سوالات، اعلام نتایج مسابقات ورزشی و قیمت‌های بازار سهام، تنظیم هشدار و یادآور و... را دارد. مانند Siri، کورتانا دارای ابعاد شخصیتی فراتر از Google Now است و می‌تواند برای شما لطیفه بگوید یا آواز بخواند.

نسخه بتای این اپلیکیشن از طریق TestFlight اپل منتشر شده است که در آن واحد به 2000 تست‌کننده اجازه نصب اپلیکیشن را می‌دهد. گفته می‌شود یکی از اهداف مایکروسافت در انتشار کورتانا برای iOS ایجاد راهی برای اتصال آیفون به ویندوز‌های پی‌سی است.

 

image

 

مایکروسافت به تست‌کنندگان پیشنهاد می‌کند از طریق کورتانای ویندوز یک یادآور روی PC خود تنظیم کنند و ببینند که روی آیفون چگونه کار می‌کند. پیشنهاد دیگر مایکروسافت برای استفاده از کورتانا تنظیم قرارهای ملاقات به‌کمک آن است تا کاربران متوجه شوند آیا این دستیار صوتی می‌تواند به آنها کمک کند سر وقت به دیدارهایشان برسند یا خیر. همچنین از کاربران تست‌کننده خواسته شده با کورتانا مانند انسان عادی صحبت کنند و ببینند این دستیار صوتی چگونه با آنها ارتباط برقرار می‌کند.

در مورد اینکه تا چه زمانی کورتانا در مرحله تست خواهد ماند حرفی زده نشده، اما با ورود این دستیار صوتی به این مرحله می‌توان انتظار داشت که کورتانا به‌زودی برای تمام کاربران iOS قابل استفاده باشد.

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ارش

۱۳۹۴/۹/۸
قدرت ماکروسافت تو برنامه نویسی خارقلادست

amir

۱۳۹۴/۹/۸
زبان فارسي هم داره؟؟

amir

۱۳۹۴/۹/۸
زبان فارسي هم داره؟؟؟؟

محمدجواد

۱۳۹۴/۹/۸
وقتی سیری هست چرا باید کورتانا استفاده کنیم
سیری بهترین و هوشمندترین و قدیمی ترین در نوبه خودش هست و هیچ نیازی به کورتانا نیست
اپل وقتی یه چیزی داره بهترینه و نیازی به مشابه اون نیست
وقتی سافاری هست دیگه نیازی به مرورگر دیگه نیست یا وقتی note , pages . keynote . numbers . iMovie . و... که اپلیکیشن های خود اپل هستن و از تمام مشابه های خودش بهتره چه نیازی هست بریم مشابه های دره پیت نصب کنیم
کورتانا هم در مقابل سیری هیچه