خانهاخبار
با ۴ کپی عجیب از آیفون آشنا شوید

با ۴ کپی عجیب از آیفون آشنا شوید

الهام‌گیری از طراحی محصولات موفق کاری بوده که از دیرباز وجود داشته و به پایان هم نخواهد رسید. در این مطلب ما چهار مورد از گوشی‌هایی را برای شما جمع کرده‌ایم که طراحی آیفون را به طرز خنده‌داری کپی کرده‌اند.
۱۳۹۴/۹/۸

از همان ابتدای کار که آیفون معرفی شد، سایر کمپانی‌ها شروع کردند به کپی از طراحی ظاهری آن. بارها دیده‌ایم که محصولی معرفی شده که به‌وضوح می‌توان الهام‌گیری از طراحی آیفون را در آن دید. جالب این است که، برخلاف انتظارمان، نه‌تنها این‌گونه محصولات فقط در وب‌سایت‌های چینی فروخته نمی‌شوند، بلکه در اقصی نقاط اروپا هم فروش نسبتا خوبی دارند!

در این مطلب ۴ مورد از این گونه موارد را، که باید لقب مضحک را به کپی‌کاری آنها بدهیم، برای شما به نمایش گذاشته‌ایم. با ما همراه باشید.

 

۱- E-boda T300

image

 

کمپانی رومانیایی Freeman محصولی معرفی کرده که در لیست مضحک‌ها بهترین گزینه است! این گوشی به نام E-boda T300 بدون هیچ کم‌وکاستی ظاهر آیفون ۶ را کپی کرده و حتی در رنگ‌بندی‌اش نسخه طلایی هم وجود دارد.

این محصول به همراه پردازنده تک‌هسته‌ای Spreedtrum SC6531 -قطعا به گوش شما هم ناآشناست!- و ۳۲ مگابایت رم و ۳۲ مگابایت نیز فضای داخلی عرضه شده. نمایشگر ۲.۸ اینچی آن رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسلی دارد و از دوربین ۰.۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

شاید بهتر بود Freeman نسخه رز گلد این محصول را هم تولید می‌کرد تا ما با قاطعیت بیشتری این محصول را ستاره‌ای در نوع خود بنامیم!

 

۲- E-boda T200

image

 

اما دومین محصول ما درواقع جد سابق T300 از همان کمپانی قبلی است که با نام T200 عرضه شده بود. مجددا می‌بینیم که Freeman از طراحی آیفون منتها این بار iPhone 5 و 5s الهام نسبتا زیادی گرفته است.

نمایشگر ۲.۴ اینچی T200 نسبت به نسخه جدید کوچک‌تر است، ولی به‌دلیل رزولوشن بالاتر (۳۶۰ در ۴۰۰ پیکسل) جزئیات بیشتری در خود جای داده. پردازنده این گوشی همان محصول Spreedtrum است که پیش‌تر به آن اشاره کردیم و باز هم شاهد دوربین ۰.۳ مگاپیکسلی و رم و حافظه جانبی ۳۲ مگابایتی هستیم. اما جالب‌ترین نکته‌ای که در این محصول وجود دارد این است که T200 فروش نسبتا خوب و محبوبیت بالایی در شرق اروپا دارد!

 

۳- iPhone nano

image

 

شاید خاطرتان نباشد که در سال ۲۰۱۱ اپل قرار بود به‌صورت بسیار محدود و بدون هرج‌ومرج خبری نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر آیفون را با نام آیفون نانو به بازار عرضه کند. این شایعه‌ای بود که مشخص شد دروغ بوده و آیفون نانو هیچ‌وقت ساخته نشد، ولی کمپانی‌های کپی‌کار آن را به حال خود رها نکردند و چنین محصولی ساختند که در تصویر فوق می‌بینید!

 

۴- The iPhnoe

image

 

اول از همه باید بگوییم هیچ‌گونه اشتباه تایپی رخ نداده و نام این دستگاه iPhnoe است! درواقع به‌هم‌ریختگی حروف در کلمه یکی از ترفندهایی است که چینی‌ها معمولا برای نام‌گذاری محصولات کپی خود استفاده می‌کنند. این گوشی چینی نیز از ظاهر بسیار بسیار مشابه آیفون ۴ بهره می‌برد که در همان ثانیه‌های اول توجه شما را به خود جلب می‌کند، اما درنهایت بی‌سلیقگی شاهد کیبورد سخت‌افزاری افقی و قلم جداگانه آن هستیم. مطمئنا از هر نظر لقب مضحک برازنده این محصول چینی است!

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

ali

۱۳۹۴/۱۱/۲۱
دوست عزیز شما یکی از طرفدارهای ایفونی وفقط بد بقیه رو میبینی مگه همین ایفون نبود که میگفت گوشی صفحه بزرگ دیگه چیه که سامسونگ زده شبیه نون بربری ولی حالا که بازار فبلتها داغ شده خوش ایفون 6+ شبیه گلکسی نوت 2 زده برو ببین تا متوجه شی
در کل همه ی شرکت یه جا یه کپی از هم زدن واین قضیه یه چیز عادی داره میشه مثل همین قضیه a9 اچ تی سی... اقا بد میگم نه خدای بد میگم

A

۱۳۹۴/۹/۹
دوست عزيز بدنه رو بگي آره اما دوربين بخاطر نازك بودن قطرش زده بيرون درضمن همين جا جاداره به همه شما دوستان عزيز يك نكته مهم رو بگم
اول شركت هايي مثل اپل و سامسونگ دوربين هايي طراحي كردن كه فعلا اگر صداش رو دربيارن افراد تكنولوژي دوستي مثل همه ما اين موبايل ها بي مصرفشون رو نمي خريم منظورم كوچك كردن دوربين و روش هاي جايگزين براي عكس برداري بدون لنز كه اگر مثل من از اول با جي اس ام همراه بودين مي فهميدين من چي ميگم اگر اشتباه نكنم نوكيا داشت روي همچين تلفني كار مي كرد
دوماً بايد عرض كنم هزينه توليد انبوه اين دوربين ها از جيب من و شما خيلي خيلي بالا ميزنه مثل محصولات اوليه مكينتاژ استيو خدابيامورز كه تو دوران خودش شوك بزرگي بود پس بهتره در مورد راز هاشون باهم بحث كنيم تا در مورد اينكه كي قشنگ تره كي فلان چي بسيار...
هركي اوكي هستش لايك بزنه

A

۱۳۹۴/۹/۹
پس بگو جي ال ايكس حتي نتونست از روي آيفون كپي كنه!!!?????
يك مدل زده كپ همين موبايل دومي از بالا :(
هركي هم مخالفه به من بگه لينك خريدش رو تو فروشگاه glx بفرستم !
الان بعد ٢٤ ساعت مي خوام بخوابم حال لينك گذاشتن هم ندارم????

Hamid

۱۳۹۴/۹/۹
یکی از مضحک ترین کپی کاریهای سامسونگ بیرون زدگی لنز دوربین در گلکسی اس 6 هست که خیلی ها از این مورد در آیفون ایرادمیگیرند.

Mobile

۱۳۹۴/۹/۸
دوست عزیز همراه جان اولا که من بچه نیستم که مغزشویی بشم .سنی ازم گذشته. .و به اندازه کافی هم آگاهی دارم .
من اپل رو قبول ندارم .و تنها شرکت هایی رو که قبول دارم سونی .و اچ تی سی هست .
ولی شما این پست رو بخونید متوجه عرض بنده میشید .
کاری نداریم که اپل یه سری چیزا در طراحی رو الهام گرفت از اچ تی سی ولی در نظر بگیر که الهام گرفتن با کپی زدن خیلی فرق میکنه .مثلا سری one m اچ تی سی یا دیزایر طراحی خاص خودشون رو دارن .و یا حتی سامسونگ هم تا اس 5 تقریبا طراحی خودش رو داشت حالا هرچند جالب نبود ..
ولی شما یه نگاه به سامسونگ اس6 و اچ تی سی a9 بندازید .
متوجه حرف بنده میشید .همونطور که گفتم الهام گرفتن با کپی کردن فرق داره
و موندم چرا داخل این لیست هیچ اسمی حداقل از اس6 نیومده!!
و....