خانهمقاله‌ها
چگونه از مصرف بیش از حد اینترنت در آیفون جلوگیری کنیم؟

چگونه از مصرف بیش از حد اینترنت در آیفون جلوگیری کنیم؟

در این مطلب راهکار مفیدی در اختیار شما قرار خواهیم داد تا از مصرف بیش از حد اینترنت سیم‌کارت جلوگیری شود.
۱۳۹۴/۹/۴

حجم محدود ترافیک اینترنت سیم‌کارت مشکلی است که نه‌تنها در ایران، بلکه در بیشتر کشور‌های دنیا کاربران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، زیرا، برخلاف اینترنت‌های خانگی که پهنای باند بالا دارند، معمولا اینترنت‌های سیم‌کارت (Cellular) از ۲ تا ۶ گیگابایت میانگین پهنای باند ماهانه برخوردارند. آی‌اواس هم مانند دیگر سیستم عامل‌ها کارهایی در پشت صحنه انجام می‌دهد که کاربر قادر نیست تمام آنها را ببیند.

به‌طور مثال، اپل هنگام معرفی iOS 7 قابلیت جدیدی به نام Auto-Update Apps معرفی کرد. با استفاده از این قابلیت دیگر لازم نیست کاربران هر روز وارد اپ استور شوند و اپلیکیشن‌های خود را آپدیت کنند تا از شر عددی خلاص شوند که روی آیکون اپ استور نمایان می‌شود! این کار را سیستم عامل به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. خب؛ تا اینجا که قابلیتی خوب و کاربردی به نظر می‌رسد، اما مدتی که بگذرد متوجه می‌شوید یک جای کار ایراد دارد!

اگر اینترنت خانه یا سیم‌کارت شما پهنای باند محدود داشته باشد، آپدیت تمام برنامه‌های آیفون به‌مرور زمان پهنای باند چشمگیری از اینترنت شما را مصرف می‌کند. حتی متوجه می‌شوید برنامه‌هایی که خیلی از آنها استفاده نمی‌کنید و کمتر بهشان سر می‌زنید طی تقریبا ۱ ماه چندین بار آپدیت شده‌اند!

برای جلوگیری از آپدیت خودکار برنامه‌ها در آی‌اواس می‌توانید آن را به روش زیر از بخش تنظیمات غیرفعال کنید.

۱. به Settings بروید و وارد بخش iTunes & App Store شوید.

۲. زیر قسمت Automatic Downloads گزینه Updates و علاوه بر آن Use Cellular Data را خاموش کنید.

 

image

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

صاحب

۱۳۹۵/۷/۱۴
احسنت

صاحب

۱۳۹۵/۷/۱۴
احسنت????