خانهاخبار
آیا بلک بری از پردازنده اگزینوس 7420 سامسونگ استفاده می‌کند؟

آیا بلک بری از پردازنده اگزینوس 7420 سامسونگ استفاده می‌کند؟

ظاهرا کمپانی BlackBerry برای بخش موبایل خود برنامه‌های بسیار دارد و در اندیشه استفاده از گزینه‌های مختلف برای تقویت این حوزه است. شاید استفاده از چیپ اگزینوس 7420 شرکت سامسونگ یکی از این گزینه‌ها باشد.
۱۳۹۴/۹/۳

اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ طی سال میلادی جاری یکی از قدرتمندترین چیپ‌های پردازشی شناخته شده است. این پردازنده پایداری و قدرت عمل وسوسه‌کننده‌ای دارد و کمتر شرکتی می‌توان یافت که به استفاده از آن علاقه‌مند نباشد. پیش از این از اگزینوس ۷۴۲۰ تنها روی گوشی‌های هوشمند اختصاصی سامسونگ و گوشی Pro 5 شرکت Meizu استفاده شده، اما به نظر می‌رسد دامنه استفاده به‌تدریج در حال گسترش است و بلک‌بری نیز می‌خواهد از این پردازنده به‌عنوان قلب تپنده گوشی‌های آینده‌اش استفاده کند.

به‌تازگی دسترسی‌هایی از سوی مدل ناشناخته‌ای از بلک‌بری با کد ساخت STV100-1 به وبسایت GFXBench صورت گرفته که در آن از اگزینوس ۷۴۲۰ هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی کلاک‌شده روی ۲.۱ گیگاهرتز استفاده شده است. ظاهرا سیستم عامل گوشی اندروید ۵.۱.۱ لالیپاپ است و در آن صفحه نمایش ۵.۱ اینچی با کیفیت QHD، رم ۳ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، دوربین عقب ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی به کار رفته.

 

image

 

اگر بخواهیم جزئیات فنی را ملاک قرار دهیم، تفاوت چندانی بین این مدل و سامسونگ گلکسی اس۶ دیده نمی‌شود. بر همین اساس نباید چندان هیجان‌زده شد، زیرا هر کسی می‌تواند فایل build.prop را باز کند و تغییراتی انجام دهد که تصور شود با یک گوشی ساخت بلک‌بری طرفیم؛ اما اگر این اتفاق واقعا رخ دهد و با گوشی هوشمند ساخت بلک‌بری طرف باشیم، می‌توان چشم‌انداز جالبی برای آینده این شرکت متصور شد.

منبع: SamMobile

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

VistaMobile

۱۳۹۴/۹/۳
دوربین عقب 15 مگاپیکسله نه 16

aria

۱۳۹۴/۹/۳
چجوری میشه؟!
بلکبری همین الان داره STV100-1 رو با مشخصات کاملا متفاوتی میفروشه. به نظر شایعه میاد. حتی اگه یه بلکبری با این مشخصات هم وجود داشته باشه چرا باید از سری STV100-1 باشه؟ خب یه سری دیگه میزدن روش!!!

افرا

۱۳۹۴/۹/۳
باااااااااااش اقا اصا دیگه بلکبری هم نخرید فقط سامسونگ خوبه؟راحت شدی؟سونی و الجی و اپلو نوکیاو... خر است فقط سامسونگ
اصانم مشخص نیست پول تبلیغات میگیرید