خانهاخبار
گفت‌وگو با تیم طراحی گوشی‌های Note5 و +Galaxy S6 edge

گفت‌وگو با تیم طراحی گوشی‌های Note5 و +Galaxy S6 edge

وقتی محصولات جدید وارد بازار می‌شوند تا مدت‌ها در مورد ابعاد و ویژگی‌های مختلف آن‌ها بحث می‌شود. صحبت‌‌های مختلف درباره ویژگی‌های مختلف، از افراد مختلف! این بحث اما یک حلقه گمشده بزرگ دارد و آن هم پدید‌آورندگان محصولات هستند. کسانی که بیشترین حرف را برای گفتن دارند اما کمتر از آن‌ها چیزی شنیده می‌شود. حالا اما نوبت شنیدن حکایت کسانی است که پرچم‌دارهای جدید شرکت سامسونگ الکترونیکس را طراحی کرده‌اند.
۱۳۹۴/۹/۳

تیم طراحی دو گوشی Note5 و S6 edge+ در مصاحبه‌ای، از جزئیات طراحی این دو پرچم‌دار سخن گفتند.

 

image

 

پیش از هر چیز، لطفاً خلاصهکوتاهی از Galaxy Note5 و Galaxy S6 edge+ بگویید و اینکه این دو گوشی چگونه توسعه پیدا کردند. بزرگترین تغییری که میبینیم تغییر در اندازه گوشی است. یک صفحهنمایش 5.7 اینچیو قابیکه به شکلی محسوس، باریکتر شده است.

  • این روزها گرایش جهانی به سوی دستگاههایی در اندازه تبلت (دستگاههای هوشمند با صفحهنمایش ۵ اینچیا بزرگتر) حرکت میکند. جواب دادن به این نیاز، همزمان با وفاداری به زبان طراحی منحصربهفرد سری گلکسی از اهمیت بسیار زیادی برای ما برخوردار بود. حال و هوا و تِم طراحی برای سالِ ۲۰۱۵ یک نگاه مینیمالیستی رو به جلو و بر پایه ایجاد پیوند بین طراحی و فناوری، در ظاهر و تجربه است. اینکه یک محصول طراحی اختصاصی و شناسنامه خود را داشته باشد، به همان اندازه مهم است که با اصول اساسی طراحی محصولات مطابقت کند. هر دو محصول از یک فرم سیال قوی از شیشه منحنی شکل کشیده شده تا بدنه بهره میبرند. ما دستگاه را برای انتقال حسی ترکیبیافته از مینیمالیسم و صیقلی بودن، طراحی کردهایم.

باوجود اینکه اندازه صفحهنمایش یکسان است، اما هر کدام از این دو دستگاه حس متفاوت خود را دارند. آیا این به دلیل وزن، شکل برش یا دیگر فاکتورهاست؟ لطفاً کمیبیشتر در مورد این دو محصول توضیح دهید.

  • نگرش ما به هر دو دستگاه، حفظ زبان طراحی موجود بود، اما با ساختن محصولی جدید بر شالوده آن. شیشه منحنی شکل و پهن +Galaxy S6 edge یک تجربه دیجیتال عمیق و تعاملی ایجاد میکند. کاربرانی که از این دستگاه برای سرگرمی یا استفاده از قابلیتهای چندرسانهای استفاده میکنند، بهسرعت با این ویژگیخو میگیرند؛ اما Note5، دارای ظاهری رسمی‌‌تر است و خمیدگی بدنه دستگاه تا پشت لبه صفحهنمایش ادامه مییابد تا فرم بهتری ایجاد کند. همچنین برای انطباق بیشتر قلم و گوشی، S Pen نیز بهصورت فلزی ساخته شده است. قلمی که بهمحض خارج کردن آن، متوجه میشوید به شکلیطراحی شده تا در تمامی کارهای خلاقه شما را یاری کند.

 

image

 

ضخامت هر دو دستگاه به شکلقابلتوجهیباریکتر شده است، طوری که انگار دیگر قابیوجود ندارد.

  • امروزه، باریکی دستگاهها بهسرعت به اصلی رایج تبدیل میشوند، خصوصاً با توجه به شیشه منحنی شکلGalaxy S6 edge+ که گوشهها را نیز در برمیگیرد، این باریک بودن حتی بیشتر از قبل به چشم میآید.

رنگهای سیاهکبود، سفید مرواریدی، طلایی پلاتینیوم و حالا نقرهای تیتانیوم به رنگها اضافه شده است. به نظر میرسد تنوع رنگهای جدید بسیار قویتر و عمیقتر از حد انتظار است.

  • مانند رنگهای قبلی، این مجموعه جدید نیز بسته به بازتاب نور، تغییرات کوچکی در رنگمایه و درصد اشباع رنگ (Saturation) دارد. مجموعه رنگهای جدید باعث باشکوهتر شدن ظاهر این گوشیها شده و به کاربرانی که بهطور مداوم با دستگاه خود، کار میکنند احساس بهتری منتقل میکند.

ترکیب شیشه و فلز کاملاً هماهنگ و طبیعیبه نظر میرسد. جای خوشحالیاست که این ظاهر برای مدلهای جدید هم حفظ شده است.

  • زمانیکه دستگاه را در دست میگیرید، تراکم خطوط و انحناهاییکه بدون هیچ درز و فاصلهای شیشه و فلز را باهم یکیکردهاند را حس میکنید. همچنین خود دستگاه احساس خوشساخت بودن را به شما منتقل میکند. این همان حسی است که ما قصد انتقالش را داشتیم؛ یک دستگاه مطمئن با طراحی بسیار جذاب و باسلیقه./

(Author: Milad Ehrampoush - credentials for MWC2016)

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

ابراهیم

۱۳۹۵/۲/۲۵
سلام من اج پلاس دارم صفحه پشتش شکسته گیرم میاد ؟؟؟؟؟

taheri

۱۳۹۴/۱۰/۱۳
'گوشی اس 6 پلاس را یک ماهی است خریدم 72 گیگ مرتب هنگ میکنه و اتوماتیم میره روی موسیقی وبراحتی هم خارج نمی شه مگه ریست شود لطفا راهنمایی کنید .ممنون

چنار

۱۳۹۴/۹/۴
فک میکردم خوب میشی
حرفمو پس میگیرم
چه خبر از کجا؟
^_^

saeid

۱۳۹۴/۹/۴
حرص نخور اینقدر صاحب اپل اینقدر از سامسونگ حرص نمیخوره که شما میخوری !

افرا

۱۳۹۴/۹/۳
خب الان باید بخندیم؟گریه کنیم؟بریم تو افق؟هلیکوبتری بزنیم؟غذا بخوریم؟نظر بدیم؟نظر ندیم؟گوشی رو از هر طرف بگیری نشونه های ایفون توش موج میزنه حتی توی رابط کاربری بعد اومدید از طراحانش میگید؟یطور به به و چه چه میزنید انگار موشک ساختن.باید میگفتین خجالت نکشیدین اینقدر تقلید کردید؟