خانهاخبار
عجیب‌ترین تست‌های انجام‌شده روی گوشی‌های همراه

عجیب‌ترین تست‌های انجام‌شده روی گوشی‌های همراه

هر گوشی جدیدی که راهی بازار می‌شود تست‌های مختلفی نیز به خود می‌بیند؛ از جوشاندن در آب جوش گرفته تا نیتروژن مایع و دستگاه مخلوط‌کن! در این نوشته تست‌های مختلفی را مرور می‌کنیم که روی گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود.
۱۳۹۴/۹/۱

خیلی‌ها معتقدند گوشی‌ها هرچه هوشمندتر شدند، نازک‌نارنجی‌تر هم شدند! آنها گوشی‌های پاره‌آجری قدیمی را خیلی قوی‌تر از اسمارت‌فون‌های باریک و سبک امروزی می‌دانند. اما واقعیت این است که همین گوشی‌های لاغرمردنی، اما خوش‌رنگ‌ولعاب، در برابر تست‌های بسیار عجیب و گاهی احمقانه مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. در این مطلب عجیب‌ترین تست‌های انجام‌شده روی گوشی‌ها را مرور می‌کنیم.

 

جوشاندن در آب: گوشی آب‌پز!

در این تست، گوشی در ظرف آب در حال جوش انداخته می‌شود و مدت زمان مقاومت آن سنجیده می‌شود. البته این تست خیلی کاربردی نیست؛ چون امکان اینکه گوشی‌تان در آب جوش بیفتد زیاد نیست، مگر اینکه از فرط غرق شدن در مباحث علمی و نیوتون‌وار، اسمارت‌فونتان را به‌جای تخم‌مرغ در آب جوش بیندازید! گوشی‌هایی مانند آیفون 5، گلکسی اس 5، گلکسی اس 6 و آیفون 6 این تست را پشت سر گذاشته‌اند. در این میان گوشی‌های سامسونگ مدت بسیار بیشتری در آب جوش دوام آورده‌اند.

 

image

 

شلیک با تفنگ: اعدام مسلحانه!

در این تست از فواصل مختلف و با تفنگ‌های مختلف به گوشی‌ها شلیک می‌شود. من هم، مثل شما، نمی‌دانم این تست دقیقا برای سنجش کدام ویژگی گوشی انجام می‌شود، اما شاید آینده در مشت گوشی ضدگلوله باشد! احتمالا انجام‌دهندگان این تست جزو افرادی‌اند که به تیراندازی علاقه بسیار دارند، اما از کمبود سیبل رنج می‌برند و در نتیجه گوشی‌شان را هدف قرار می دهند! نمونه‌های این تست عبارت‌اند از شلیک به LG G4 با اسلحه فرانسوی فاماس، شلیک با کلاشنیکف (یا با تلفظ اشتباه: کلاشینکف) به آیفون 5 که طی آن 5 آیفون مثل دومینو تخریب شدند، شلیک با اسنایپر کالیبر 50 به گلکسی اس 5 و آیفون 6 پلاس و شلیک به HTC One M8 با اسلحه XS1.

 

image
image

 

چاقو و چکش: مرگ دلخراش!

نوع ساده‌تر این تست برای آزمودن میزان مقاومت نمایشگر گوشی‌ها در برابر اجسام تیز به کار می‌رود که البته منطقی‌تر است، اما نوع خشونت‌بارتری از آن وجود دارد که به نظر می‌رسد مناسب افرادی است که می‌خواهند تمام خشم و نفرتشان را بر سر گوشی بیچاره خالی کنند! در نوع خشونت‌بار این تست فرد با پتک یا چکش با قدرت هرچه تمام‌تر بر نمایشگر گوشی می‌کوبد یا با چاقوی قصابی سعی می‌کند گوشی را نصف کند؛ هرچند احتمال رخ دادن چنین اتفاقی در حالت عادی ارتباط مستقیمی با میزان جنون فرد دارد! گوشی‌هایی که این تست را پشت سر گذاشته‌اند اکسپریا Z2، نوت 4، نوت 3، لومیا 925 و آیفون 6 پلاس بوده‌اند.

 

image
 
image

 

آتش: عذاب جهنم!

روشن کردن آتش برای انجام دادن این تست با مواد مختلفی انجام شده است: از فندک ساده تا بمب دستی ناقابل! دو گوشی S6 و S6 Edge با فندک آزمایش شدند که البته پس از آن هر دو گوشی همچنان به‌طور طبیعی کار کردند. یکی دیگر از آزمایش‌ها آتش زدن آیفون 5 با بنزین بود که روشن است از این یکی انتظار سالم ماندن آیفون را نداریم! آیفون 6 پلاس تحت آزمایش سخت‌تری قرار گرفت و با ترمیت آتش زده شد. ترمیت ماده‌ای شیمیایی است که در جوشکاری به کار می‌رود و دمای اطراف خود را تا 3000 درجه سانتی‌گراد بالا می‌برد. اما دردناک‌ترین آزمایش در مورد گلکسی اس 5 و با کوکتل مولوتوف انجام شد. کوکتل مولوتوف نوعی بمب دست‌ساز است و در ساده‌ترین حالت با شیشه دربسته بنزین، گازوئیل یا الکل ساخته می‌شود که پارچه‌ای به‌عنوان فتیله روی درش پیچیده شده. تست آتش معمولی نیز روی گلکسی اس 6 و تمام نسل‌های آیفون انجام شده است.

 

image
image

 

نوشابه: شکنجه‌گر خوشمزه!

 این تست با دو برند معروف نوشابه، یعنی پپسی و کوکاکولا، انجام شده است. گلکسی اس 6 در این تست موفق بود و بعد از آن بدون مشکل کار کرد. با توجه به ضدآب بودن اکسپریا Z3، بعضی‌ها تصور می‌کنند این گوشی باید نسبت به هر ماده‌ای غیرقابل نفوذ باشد، هرچند Z3 نیز تا حدی این تصور را به واقعیت تبدیل کرد! چرا که هم در نوشابه انداخته شد و هم به شکلات صبحانه آغشته شد، اما بدون مشکل کار کرد! حالت عجیب‌تر این آزمایش جوشاندن آیفون 6 در نوشابه بود.

 

image
image

 

خودرو: پاگنده!

 این تست با رد شدن ماشین از روی گوشی انجام می‌شود. به‌عنوان مثال، خودرو ب‌ام‌و از روی آیفون 6 پلاس و خودرو تسلا از روی گلکسی اس 5 و اس 6 عبور کرد. چرخ‌های جلو و عقب تسلا حدود 35 کیلوگرم فشار بر هر اینچ وارد می‌کنند. جالب این است که در این آزمایش تنها قاب پشتی گلکسی اس 5 جدا شد، اما همچنان کار می‌کرد. احتمال وقوع چنین اتفاقی در حالت عادی بسیار بالاست، چون با افتادن گوشی شما در خیابان ممکن است ماشین به‌راحتی از رویش عبور کند، اما آنچه احتمال کمتری دارد رد شدن ب‌ام‌و یا تسلا از روی آن است!

 

image

 

و باز هم عجیب‌تر...

نیتروژن مایع: افتادن گوشی در نیتروژن مایع در حالت عادی تقریبا محال است! نیتروژن مایع در دمای 196- درجه سانتی‌گراد می‌جوشد و اشیا را در دم فریز می‌کند. از جمله دستگاه‌هایی که این تست را از سر گذرانده‌اند آیفون 6 پلاس است.

 

image

 

دستگاه مخلوط‌کن: در این تست عجیب گوشی داخل مخلوط‌کن گذاشته می‌شود و پس از روشن شدن مخلوط‌کن، ذرات گوشی به‌دست‌آمده قطعا برای پخت کیک گوشی استفاده می‌شود، چرا که استفاده دیگری نمی‌توان برای آن متصور شد! آیفون 5، آیفون 6 و گلکسی اس 3 از جمله گوشی‌های مورد استفاده در این تست بوده‌اند.

 

image
image

 

دریل: در این تست فرد سعی می‌کند نمایشگر گوشی را با دریل سوراخ کند. آیفون 6 یکی از گوشی‌هایی است که با دریل به جان صفحه نمایشش افتاده‌اند و جالب این است که مته دریل داخل نمایشگر این گوشی شکسته است!

image

 

منبع: جیبی 84

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۹/۲۴
ما گوشی یه بار اتفاقی از دستمون میفته سکته قلبی و مغزی میزنیم اونوقت اینا میذارن تو مخلوط کن . من برم سرمو بکوبم به دیوار...

behnam

۱۳۹۴/۹/۸
اینا هنوز خوبن
برید تست گلکسی اس 6 اج نسخه بسیار زیبای آیرون من رو ببینید که یارو میزارتش لای گیره و ...
خاکتو سرت حداقل نسخه معمولیشو خراب می کردی
والا

حسن

۱۳۹۴/۹/۲
آقا حقوق کارگر یک چهارم پول گوشی هست اشتباه مینویسی فکر میکنن اینجا کجاست یا اینکه کارگرامون پول پارو میکنن!!!

ali.gorji

۱۳۹۴/۹/۲
کلاشینکف اشتباهه
سازنده این سلاح میخاییل کلاش نیکف هست. که نام سلاح شد کلاشنیکف. اینم بگم الان هم از ساختنش پشیمونه.
برای این تست ها هم بگم این ادما یه مشت دیوانه هستن که نمیدونن پول رو چطوری خرج کنن. خب لامصب گوشیارو بفرستین ایران برای من.

kasra

۱۳۹۴/۹/۲
Bichare gooshia...hala oftadan too abe joosh ya rad shodane mashin va ya rikhtane nooshabe addie ama dge ki miad shekil kone be gooshi ya too mahloole nitrojen ya makhlootkon bendazeeee!!!!vali kheili bahal bood mamnoon az shoma .