خانهاخبار
اپلیکیشن پرطرفدار InstaAgent اطلاعات لاگین اینستاگرام را به سرقت می‌برد

اپلیکیشن پرطرفدار InstaAgent اطلاعات لاگین اینستاگرام را به سرقت می‌برد

وقتی می‌شنویم که برای مثال اپ استور قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای در تایید اپلیکیشن‌ها دارد، به عنوان کاربر این سرویس خوشحال می‌شویم. اما ظاهرا کم و کاست‌هایی در این روند وجود دارد که گاهی هزینه‌های زیادی به بار می‌آورد. این اتفاقی است که در خصوص اپلیکیشن پرطرفدار InstaAgent رخ داده.
۱۳۹۴/۸/۲۱

شک نکنید که وقتی صاحبان یک سرویس شما را به استفاده نکردن از اپلیکیشن‌های شخص ثالث تشویق می‌کنند، دلیلی منطقی پشت این کار وجود دارد. برای مثال، واتس‌اپ اکانت کاربرانی را که سراغ استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث نظیر واتس‌اپ‌پلاس می‌روند به‌کل مسدود می‌کند! شاید این طرز برخورد به نظرتان افراطی به نظر برسد، اما مشکل جدیدی که برای اینستاگرام پیش آمده شاید چنین برخوردی را در نظرتان منطقی جلوه دهد.

چند روز پیش یکی از توسعه‌دهندگان دنیای آی‌اواس با نام David L-R توییت‌هایی ارسال کرد که در آنها مدعی شده بود اپلیکیشن بسیار پرطرفدار InstaAgent اطلاعات لاگین کاربران را به سرقت می‌برد! ادعایی که پس از بررسی‌ها، صحت آن کاملا تایید شد. وظیفه اصلی این اپلیکیشن شخص ثالث اینستاگرام شناسایی کاربرانی است که به پروفایل اینستاگرام شما سر می‌زنند. اما ظاهرا زمانی که کاربران با این اپلیکیشن داخل اکانت اینستاگرام خود لاگین می‌کردند، نام کاربری و رمز عبور آنها به سرورهای سازندگان InstaAgent ارسال می‌شد. جالب اینجاست که سازندگان این اپلیکیشن نیز به واضح‌ترین شکل ممکن از این اطلاعات سوء استفاده کرده‌اند: لاگین در اینستاگرام شخصی کاربران و انتشار تصاویر اسپم در اکانت آنها!

 

image

 

InstaAgent نام شناخته‌شده‌ای در دنیای اپلیکیشن‌هاست؛ طوری که از روز عرضه تا همین اواخر که اپل و گوگل آن را از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود حذف کردند بیش از نیم میلیون بار دانلود شده بود. بدیهی و قابل انتظار است که چنین اپلیکیشنی به‌سرعت از فروشگاه‌های اپلیکیشن خارج شود، اما مسئله اینجاست که کار از کار گذشته! عجیب است که چنین اپلیکیشن‌هایی می‌توانند به‌طور عمومی منتشر شوند و هزاران کاربر را جذب خود کنند؛ به‌خصوص در فروشگاه اپ استور که به قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌اش در روند بررسی و تایید اپلیکیشن‌ها شهره است.

چه اپل و چه گوگل، برای روشن کردن موضوع و کم کردن نگرانی کاربران بابت امنیت سایر اپلیکیشن‌های فروشگاهشان، ممکن است در آینده اطلاعیه‌ای منتشر کنند و کاربران را در جریان جزئیات قرار دهند. ولی چه چنین کاری انجام شود و چه نشود، این اتفاق برای کاربران پیام دیگری دارد: شاید استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای قدرت‌بخشی به سرویس‌های رسمی ایده چندان جالبی نباشد و در موارد حادتر هزینه‌هایی بیشتر از این برایتان به دنبال داشته باشد. اگر پیش از این کاربر اپلیکیشن InstaAgent بودید، توصیه اکید می‌کنیم که آن را پاک کنید و رمز عبور اکانت اینستاگرامتان را نیز تغییر دهید.

منبع: TheNextWeb

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۴/۸/۲۳
عکس گذاشته شده برای instaview هست که هنوزم تو اپ استور موجوده

iland

۱۳۹۴/۸/۲۱
اشکالی نداره ! به سرقت ببرن ! ما که تو اینستاگرام همون کاری رو میکنیم که بقیه انجام میدن. حرف سیاسی نمیزنیم که.