خانهاخبار
صفحه نمایش آمولد سامسونگ چه زمانی به آیفون می‌آید؟

صفحه نمایش آمولد سامسونگ چه زمانی به آیفون می‌آید؟

چندی است در رسانه‌ها این ادعا طرح شده که آیفون بعدی به صفحه نمایش ساخته‌شده با فناوری آمولد مجهز می‌شود. اما ظاهرا این موضوع، حتی اگر صحت داشته باشد، قرار نیست به این زودی‌ها رنگ واقعیت به خود ببیند.
۱۳۹۴/۸/۲۰

تحلیلگر شرکت KGI Securities با نام Ming-Chi Kuo، که کاربران پیگیر اخبار و شایعات اپل نام او را بسیار شنیده‌اند، در خصوص شایعه‌ای که چند وقت پیش منتشر شد و از تعبیه صفحه نمایش AMOLED سامسونگ روی آیفون ۷ خبر داد اظهار نظر کرده است. او معتقد است که اپل حداقل تا سه سال آینده سراغ صفحه نمایش تولیدی سامسونگ نمی‌رود و طی این مدت آیفون‌ها همچنان از صفحه نمایش TFT-LCD برخوردار خواهند بود.

گفته می‌شود شرکت فاکسان، که یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان شرکت اپل است، بر خطوط تولید انبوه و پیشرفته صفحه نمایش TFT-LCD سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده و در اندیشه عملی کردن برنامه‌های خود در این زمینه از سال ۲۰۱۸ است. چنین موضوعی این احتمال را بسیار تقویت می‌کند که اپل نیز به دنبال استفاده از این نوع صفحات تا چند سال آینده است.

 

image

 

شرکت Minebea، که اصلی‌ترین شریک اپل در زمینه تولید قطعات تامین‌کننده نور صفحه نمایش برای گوشی‌های آیفون است، روز پنجم نوامبر خطاب به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرد که تا سه سال آینده خطری از سوی صفحه نمایش AMOLED متوجه TFT-LCD نیست. در این سخنان پیش‌بینی شده که سازندگان گوشی‌های هوشمند رده‌بالا طی چند سال آینده سراغ تغییری اساسی در صفحه نمایش‌ دستگاه‌هایشان نمی‌روند و طی این مدت همچنان می‌توان به دست‌نخورده ماندن سهم بالای TFT-LCD در بازار امیدوار بود. از آنجا که اپل و سامسونگ را می‌توان از معدود شرکت‌هایی دانست که گوشی لوکس تولید می‌کنند، حدس زده می‌شود که سخن Minebea به‌طور دقیق‌تر به این معناست که گوشی‌های آیفون قرار نیست تا سه سال دیگر به صفحه نمایش AMOLED مجهز شوند.

با وجود این که صفحه نمایش اپل واچ با فناوری AMOLED تولید شده، سال‌های سال است که در آیفون از فناوری ال‌سی‌دی استفاده می‌شود. در این میان شایعات دیگری نیز وجود داشت درباره تست و بررسی صفحه نمایش OLED توسط اپل برای تعبیه روی آیفون‌های آینده، اما Kuo در این خصوص گفته که برای رد کردن این ادعاها اسناد کافی در دست است.

منبع: iClarified

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

M

۱۳۹۴/۸/۲۹
bache jan GSM az khodesh nagofte savad dari bebini k az site iclarified tarjome shode,,,,inghadr ham hers nakhor

مسعود

۱۳۹۴/۸/۲۲
اینقدر که چیپ هست تفکراتتون، ظاهراً خبر ندارید که سامسونگ پیش از این هم همین صفحات آی پی اس رو برای اپل تولید کرده بود. واقعاً برام جای تعجبه که چطور یه عده می‌تونن اینقدر کم‌مایه باشن که خودشون رو با شعارهای چرتی مثل «فقط اپل» یا «فقط سامسونگ» و یا امثال اینا سرکار بذارن.

DARK LORD

۱۳۹۴/۸/۲۲
یعنی واقعا موندم چقدر پول از نمایندگی ایران سامسونگ میگیرین ... بس کنین دیگه ... هر کسی میدونه صفحه نمایش رتینا همون همون IPS تولید ال جی بوده و هست با وقاحت تمام همش میخواین اسم سامسونگ رو گنده کنین که البته این سیاست شرکت حمل و نقل میوه و تره بار سامسونگ بوده (طبق سابقه این شرکت در ویکی پدیا) وهست که سالها پس از ال جی وارد صنعت الکترونیک شد و قدیمیترین برند الکترونیک کره هست و ارتباط بسیار خوبی با اپل داره تولید سخت افزار اپل توسط سامسونگ یه دروغه حدود 70 درصد صفحه نمایش های اپل توسط ال جی و 30 درصد توسط شارپ ساخته میشه دروغ ساختن چیپ ست و سی پی یو هم مثل همینه بس کنین اینقدر دروغ نگین سرنوشت سامسونگ سرنوشت نوکیاست... مایکروسافت هم با اپل بیشتر بازار رو تسخیر میکنن و یه درصدی هم سهم آندروید خواهد شد که خود اندروید هم که مامنش مشخصه شرکتهایی که تقلیدی ندارن و پیشگام هستن پیروزن مثل اپل و مایکروسافت و ال جی و چند شرکت دیگه...

آريا

۱۳۹۴/۸/۲۱
اپل كارش درسته

ناصر

۱۳۹۴/۸/۲۱
آقای هاشمی من قطع به یقین میگم که شما ای دیوایستون دارای سیستم عامل اندروید میباشد که اینطوری از آیفون و ای او اس بد میگین.مشاهدات و تجربیات من واکثر دوستان نشون میده که همیشه ای او اس کارامد تروامن تره