خانهاخبار
طرح رجیستری IMEI گوشی‌های وارداتی آغاز شده است

طرح رجیستری IMEI گوشی‌های وارداتی آغاز شده است

خبرها حاکی از آن است که به زودی گوشی‌هایی که از راه‌های قانونی وارد کشور نشده باشند در اپراتورهای مخابراتی فعال نمی‌شوند و بدین ترتیب جلوی قاچاق گوشی به کشور گرفته می‌شود.
۱۳۹۴/۸/۱۸

ثبت IMEI گوشی‌های وارداتی به کشور نزدیک به ۲ ماه است که بر سر زبان‌ها افتاده. ابتدا قرار بود از اول مهر ماه سال جاری گوشی‌هایی که از مجاری قانونی وارد کشور نشده‌اند در هیچ‌کدام از اپراتورهای مخابراتی کشور رجیستر نشوند، اما به دلایلی اجرای این طرح تا امروز عقب افتاده است.

براساس خبری که امروز در خبرگزاری مهر منتشر شده، ظاهرا ثبت شماره IMEI گوشی‌های وارداتی از ۱۵ مهر ماه آغاز شده و به زودی گوشی‌هایی که به طور رسمی وارد نشده‌اند، دیگر فعال نخواهند شد.

در این خبر آمده که:

سیدعلی‌رضا گلستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس آخرین وضعیت اجرای دوباره طرح رجیستری گوشی موبایل در کشور را اعلام کرد.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه اجرای دوباره طرح رجیستری دارای فازبندی است، اظهار داشت: فاز نخست تهیه بانک اطلاعاتی از IMEI گوشی‌های موجود است که بر این اساس از 15 مهرماه جاری گوشی‌هایی که از مبادی قانونی گمرکی وارد شده‌اند و وارد می‌شوند IMEI این گوشی‌ها در گمرک می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین IMEI گوشی‌هایی که در دست مردم است نیز از طریق سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات در حال ثبت شدن است.

گلستانی افزود: مرحله بعدی فعال نشدن گوشی‌هایی است که به‌صورت رسمی وارد نشده‌اند که درباره زمان اجرای این مرحله هنوز تصمیم نهایی اعلام نشده است.

مشخص نیست که زمان اجرای این طرح دقیقا چه تاریخی باشد. اما در هر حال می‌توانیم امیدوار باشیم که دیر یا زود با اجرای این طرح از ورود گوشی‌های قاچاق به بازار کشور جلوگیری شود.

منبع: مهر

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

B

۱۳۹۵/۴/۲۵
گرون. میشن

فرشاد

۱۳۹۴/۹/۲۸
سلام دوست عزیز M ، ببخشید منبع این صحبتتون چیه؟ خواستم بدونم اگه چیزی که فرمودین مطلب رسمی و تایید شده ای باشه قصد خرید یه گوشی دست دوم دارم برم با خیال راحت بخرمش پس دیگه!

M

۱۳۹۴/۸/۲۲
salam,dustan negaran nabashid in tarh shamele gushihaii k tush simkaert rafte va kar karde nemishe,,,,faghat un gushihaii kar nemikonan k tu bazar b shekle ghachagh umade mesle iphone va forush narafte,,,vagarna un iphone k daste shomast va kar mikone vasash moshkeli pish nemiad,,,khialetun rahat bashe,,,,,kheili kare khubi ham mikonan

مرتضی

۱۳۹۴/۸/۱۹
با اجرای این طرح خیلی مشکلات پیش میاد تا بخوان یه مشکلو حل کنن
همه برندهای موبایل تو همه کشورا نمایندگی دارن ماهم فقط اسم نمایندگی روی فروشگاهامون هست و از 10 تا 9 تاش رسمی نیست
اون کشورهای دیگه که گوشیهای اپراتوری میدن و طرح رجیسترینگ دارن قابل قیاس با مانیستن که فقط glx آش غالی تولید میکنیم که اونم یه درصدش ایرانه ماهیچی از خودمون نداریم و توی تکنولوژی لوازم الکتریکی آخریم اگه میخواستن اینکارو بکنن از همون ورود اول گوشی باید اینکارو میکردن نه الان خیلی دیر شده
آدمو سگ بگیره ولی جو نگیره!

امیر

۱۳۹۴/۸/۱۹
با سلام
با توجه به این مطلب که شما اینجا متذکر شدید , کسانی که مسافرت خارج از کشور داشتند , یا ساکن هستند و گوشی از آنجا خریدند یا کسی از اقوام آنها برایشان گوشی آورده , این اشخاص باید چه کاری کنند. آیا به مشگل بر میخورند ؟؟؟؟