خانهاخبار
مشکل عجیب گوشی Nexus 6P: خرد شدن شیشه محافظ دوربین

مشکل عجیب گوشی Nexus 6P: خرد شدن شیشه محافظ دوربین

کمتر روزی است که خبری از مشکلات مختلف گوشی‌های هوشمند نشنویم؛ مشکلاتی که گاه به شکلی بحرانی جلوه می‌کنند، طوری که هیچ راه گریزی از آنها نیست. این بار نوبت نکسوس 6پی است!
۱۳۹۴/۸/۱۷

ظاهرا وارد دوره‌ای شده‌ایم که قرار است هر گوشی هوشمند مطرح با یک مشکل بزرگ وارد بازار شود! دارندگان نکسوس 6P، که به‌تازگی گوشی هوشمند خود را خریده‌اند و در اندیشه لذت بردن از آن در روزهای آتی هستند، با مشکلی عجیب روبرو شده‌اند. این کاربران گزارش داده‌اند که وقتی نکسوس 6پی را بدون آنکه هیچ تماسی با آن صورت بگیرند روی میز گذاشته بودند صدای ترک خوردن شنیده‌اند و وقتی سراغ گوشی رفته‌اند و آن را وارسی کرده‌اند، متوجه شده‌اند که شیشه قسمت فوقاتی پشت دستگاه خرد شده است! تعداد زیادی از این کاربران تصاویری از مشکل پیش‌آمده منتشر کرده‌اند که شباهت بسیاری بین آنها دیده می‌شود.

فعلا مشخص نیست ریشه مشکل کجاست و چرا چنین مشکل عجیبی یک‌باره رخ می‌دهد. گوگل در این خصوص سخنی نگفته و هوآوی نیز هیچ اعلامیه رسمی‌ای منتشر نکرده است. اما با توجه به ماهیت شیشه و آشنا بودن مشکل پیش‌آمده حدس‌هایی در این خصوص زده می‌شود. بحث‌ها بیشتر حول این است که گرم شدن شیشه و سرد شدن دوباره آن موجب می‌شود چنین حادثه‌ای رخ دهد. گرمای این شیشه از طریق گوشی تامین می‌شود و وقتی کاربر نیز آن را در مجاورت سطحی سردتر (نظیر سطوحی از جنس گرانیت) قرار می‌دهد، تبادل گرمایی‌ای که بین میز و شیشه انجام می‌شود سبب پایین آمدن سریع دمای شیشه و خرد شدن آن می‌شود.

 

image

 

طی بحثی که در خصوص این مشکل در ردیت شکل گرفته افراد نکات مختلفی طرح کرده‌اند. کاربری با نام jonny_rat در این خصوص نوشته است: در حالت عادی این شیشه مقاومت بالایی دارد، اما کوچک‌ترین رخنه‌ای که در آن به وجود می‌آید (نظیر یک خراش) تبدیل به نقطه‌ای مستعد شکستگی می‌شود. وقتی شیشه به این شکل آسیب دید، راه برای مشکلات بزرگ‌تر، حتی در حد خرد شدن، باز می‌شود.

کاربر دیگری ریشه مشکل را از جایی دیگر می‌داند. در این توضیح آمده است که مشکل پیش‌آمده ناشی از ماهیت مکانیزمی است که در مقاوم‌سازی این شیشه به کار رفته. متدی که برای مقاوم کردن شیشه‌های Gorilla استفاده می‌شود حمام دادن شیشه‌ها در محلول‌های یونیزه است. با این که چنین تکنیکی سبب بالارفتن مقاومت شیشه در برابر خراش و ساییدگی می‌شود، از سوی دیگر برخی مشکلات جانبی نیز پیش می‌آید: به‌دلیل تراکم بالای ذرات سازنده شیشه و قدرت جذب بالایی که بین آنها به وجود آمده است داخل شیشه خطوطی شکل می‌گیرند که حکم گسل‌هایی برای فروپاشی دارند. اگر این شیشه از زاویه خاصی ضربه ببیند یا تحت فشار قرار گیرد، فروپاشی‌ای رخ می‌دهد که از آن واهمه داریم. به همین دلیل است که گوریلا گلس‌ها در برابر خراش مقاوم‌اند، اما عملکردشان در برابر ضربه چندان تعریفی ندارد.

 

image

 

آخرین نکسوسی که این مشکل را داشت نکسوس 4 بود که پنل پشتی آن به‌کل از شیشه ساخته شده بود. در اصلاحات بعدی‌ای که روی این مدل انجام شد چندین برآمدگی کوچک در گوشه‌های پنل پشتی قرار گرفت تا مانع تماس مستقیم این قسمت با سطوح مختلف شود. حال باید منتظر ماند و دید آیا چنین رویکردی در خصوص نکسوس 6P نیز پیش گرفته می‌شود یا نه.

 

منبع: 9to5google

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

sobhan

۱۳۹۴/۸/۱۸
گوگل که گوشی نمی زنه! مشکل، هوآویه!!

عرفان

۱۳۹۴/۸/۱۸
جي اس ام اگه يه قاب بندازيم براش مشكلش حل نميشه ؟!

مرتضی

۱۳۹۴/۸/۱۷
واقعا با این اتفاق هایی که داره واسه این گوشی میفته کم کم دارم از خریدش منصرف میشم ولی رنگ سفیدش و طراحیش واقعا دلمو برده نمی دونم چکار کنم واقعا

Alireza

۱۳۹۴/۸/۱۷
از قدیم گفتن کار رو بسپارید به کاردون،گوگل توانایی زدن گوشی نداره.وسلام