خانهاخبار
آیا Siri فارسی در راه است؟

آیا Siri فارسی در راه است؟

در iOS 9.2 Beta پس از چندین سال شاهد افزوده شدن زبان عربی به سیری هستیم. با توجه به طیف گسترده کاربران اپل در ایران، آیا باید در انتظار سیری فارسی باشیم؟
۱۳۹۴/۸/۱۷

به گزارش 9to5Mac، در نسخه جدید آی‌او‌اس که پیش روی ماست و فعلا در حالت آزمایشی به سر می‌برد شاهد افزوده شدن زبان عربی به سیری، دستیار هوشمند آیفون، هستیم. سال گذشته در آی‌او‌اس 8 هم شاهد اضافه شدن زبان عربی به قابلیت‌هایی مانند Dictation و QuickType نیز بودیم. پشتیبانی کامل سیری عربی برای کاربران محلی آن است؛ یعنی کاربرانی که در کشورهای عربی‌زبان زندگی می‌کنند، اما سایر کاربران نیز می‌توانند این زبان را در تنظیمات دستگاهشان به اجرا دربیاورند. این اقدام اپل تقریبا مصادف با گشایش بزرگ‌ترین اپل استورهای دنیا در دوبی و ابوظبی بود.

کاربران ایرانی نیز، که مدت‌هاست از پشتیبانی نکردن اپل از کشور ایران رنج می‌برند، با توجه به کامل شدن پشتیبانی زبان عربی در iOS و همچنین لغو برخی تحریم‌ها امیدوارند زبان فارسی هم به فهرست زبان‌های قابل پشتیبانی محصولات این کمپانی افزوده شود؛ زیرا در نسخه آزمایشی iOS 6 شاهد اضافه شدن موقت زبان فارسی بودیم که البته اپل در نسخه نهایی آن را، بنا به دلایلی نا‌معلوم، حذف کرد.

هرچند زمانی که آی‌دیوایس نو خریداری می‌کنیم، در صفحه تنظیمات اولیه راه‌اندازی دستگاه هنوز ایران را در لیست کشورها مشاهده نمی‌کنیم؛ گویا اپل هیچ اصراری به استفاده از دستگاه‌های خود در ایران ندارد! به‌هرحال انتظار می‌رود با گذشت زمان در آینده نه‌چندان دور در محصولات کمپانی اپل شاهد پشتیبانی از زبان فارسی و کشور ایران نیز باشیم.

 

image

 

منبع: iDownloadBlog

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

a.a

۱۳۹۴/۸/۱۹
همین که کیبورد فارسی داشته باشه کافیه

Mehrdad

۱۳۹۴/۸/۱۸
کی میگه فیلتر نیس؟ شما از سیری میتونی با زبان فارسی استفاده کنی؟ میتونی از Voice توی کیبورد برا نوشتن استفاده کنی؟ میتونی اپل آیدی با نشانه ی ایرانی داشته باشی؟ میتونی از Wallet آیفون به عنوان کیف پولت استفاده کنی؟ میتونی از آیفیس و آی مسیج به درستی استفاده کنی؟ میتونی از iTranclate که خود شرکت اپل ساخته استفاده کنی؟ انگار شما از آیفونتون فقط برا اس ام اس و زنگ استفاده میکنید که از این چیزاش خبر ندارید! برا شما که فرقی نداره برین همون 1100 رو استفاده کنید دیگه !!! متاسفم برا اونایی که تا حالا آیفون به دست نگرفتن ولی میان برا من نظر میزارن!

عماد

۱۳۹۴/۸/۱۷
کاملاً با نظرتون موافقم...
امیدوارم جی اس ام همین کارو بکنه...
(جی اس ام خواهشاً این کارو انجام بده یا حداقل اگه نمی خوای انجام بدی دلیلشو همین زیر بنویس)

yvesv

۱۳۹۴/۸/۱۷
خب این هم شد تیتر؟؟؟؟؟؟
12 خط بنویسی بعدش هم جوابی به مخاطب ها ندی؟؟؟
خب همون اول میگفتی سیری فارسی در راه نیست.

سامان

۱۳۹۴/۸/۱۷
مهرداد جان آی پی ایران در سرورهای اپل بَن و بِلاک نیست...به راحتی میتونید هر محتوایی که خواستید از اپلیکیشن استور اپل دانلود و استفاده کنید
این مشکل در گوگل پلی وجود داره که اگر استور شما عوض بشه یک سری محتوای استور برای منطقه ی شما نشون داده نمیشه و نمیتونید استفاده کنید که البته اون هم راه حل های خودش رو داره