خانهاخبار
سنت‌شکنی سامسونگ با دوربین گلکسی اس7

سنت‌شکنی سامسونگ با دوربین گلکسی اس7

تا به حال از خود پرسیده‌اید که عطش شرکت‌ها در افزایش رزولوشن دوربین گوشی‌هایشان تا کجا پیش خواهد رفت؟ این‌طور که پیداست، سامسونگ نیز به این نتیجه رسیده که برای بهبود دوربین راه‌هایی بهتر از افزایش رزولوشن وجود دارد.
۱۳۹۴/۸/۱۳

هنوز تب خبری که روز گذشته منتشر شد فروکش نکرده است؛ خبری که از مذاکره سامسونگ و سونی برای تعبیه سنسور به‌کاررفته در سه‌گانه اکسپریا زد5 روی گلکسی‌های سال آینده حکایت داشت. در شرایطی که هنوز برخی وبسایت‌هایی که از قافله عقب مانده‌اند خبر روز گذشته را پوشش می‌دهند، یک خبر ضدونقیض دیگر از راه رسیده است. این خبر، که از شبکه اجتماعی چینی Weibo سر برآورده، مدعی است که سامسونگ در اندیشه سنت‌شکنی در روند خود است. شاید اطلاع داشته باشید که Weibo یک شبکه اجتماعی کاربرمحور است و بر همین اساس نیز ممکن است بگویید چنین خبری چندان موثق نیست. تا حدودی با شما موافقیم، اما سابقه این اکانت در اعلام پیش از موعد اخبار مربوط به چیپست‌ها و قطعات سخت‌افزاری به قدری است که موجب شده مطلب منتشرشده‌اش، در وبسایت‌های مختلف به شکل خبر بازتاب پیدا کند.

ظاهرا سامسونگ نیز به این نتیجه رسیده است که ماراتون افزایش رزولوشن دوربین به مقصد روشنی ختم نمی‌شود. در گلکسی اس۶ دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی شاهد بودیم و در شایعات هم از دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی برای گلکسی اس۷ خبر داده می‌شد. اما ظاهرا قرار نیست روند به همین شکل ادامه پیدا کند. خبر جدید می‌گوید که سامسونگ در نسل بعدی گلکسی به دنبال افزایش اندازه سنسور و کاهش رزولوشن تصاویری است که ثبت می‌شوند. اگر این ادعا درست باشد، باید بابت چنین تصمیمی سامسونگ را تحسین کرد. افزایش اندازه سنسور و کاهش رزولوشن به‌معنای افزایش اندازه پیکسل‌های تصویر است. معمولا پیکسل‌های بزرگ‌تر می‌توانند نور بیشتری دریافت کنند و در مقابل نویزهای مختلف نیز مقاومت بالاتری از خود نشان دهند.

image

در متن خبر گفته شده که رزولوشن مد نظر سامسونگ برای دوربین گلکسی بعدی ۱۲ مگاپیکسل است که البته برای گوشی موبایل عدد چندان پایینی نیست. با در نظر گرفتن سطح نیم اینچی در دسترس برای کار گذاشتن سنسور، اندازه هر پیکسل به‌مراتب بزرگ‌تر از اندازه پیکسل دوربین‌های ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسلی گوشی‌های هوشمند فعلی می‌شود. گوگل نیز رویکردی مشابه این را در نکسوس‌های جدید ۵ایکس و ۶پی در پیش گرفت: در این مدل‌ها سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۲.۳ اینچ کار گذاشته شده که نمونه تصاویر گرفته‌شده با آنها گویای کیفیت بالای کار است.

منابعی که خبر جدید از قول آنها نقل شده مدعی‌اند سنسور جدید سامسونگ در شرف تولید انبوه است و این احتمال وجود دارد که روی گلکسی اس۷ استفاده شود. همان‌طور که اشاره شد، پیش از این باور عموم این بود که گلکسی اس۷ سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی خواهد داشت. از این رو تغییر سنسور دوربین در این مقطع موضوعی است که جای شک و تردید دارد. البته بعید هم نیست که سامسونگ از همان ابتدا پرچم‌دار بعدی خود را با سنسورهای مختلف تست کرده باشد. با این حال حتی اگر این سنسور روی مدل گلکسی اس۷ قرار نگیرد، بعید است آن را در مدل‌های دیگر گوشی‌های سامسونگ نبینیم، زیرا، طبق ادعای منابع، سنسور جدید با قابلیت‌های اشاره‌شده و فناوری فتودیو دوگانه قطعه‌ای نیست که سامسونگ به‌سادگی از خیرش بگذرد.

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

REZA

۱۳۹۴/۸/۱۹
عاغا ببخشینا ولی جهان سومی ینی این دیگه!چرا جنگو دعوا میکنین با هم سر یه گوشی؟!
دوربینشو اینجوری کرده اونجوری کرده بدرک که کرده...هوای همو باس داشته باشین نه این که بپرین رو هم دیگه بخاطر یه گوشی!اونم هر جوری باشه میره امریکا اروپا مطمئنا اینجا که نمیاد!!!

A.r

۱۳۹۴/۸/۱۷
عجب:))))o_O

نادر

۱۳۹۴/۸/۱۵
باز اپل يه كارى كرد سامسونگ اومد عين اون رو زد.چه طور قبلا به خودش افتخار ميكرد و اپل رو به خاطر مگاپيكسل پايين مسخره ميكرد؟ چه طور ميخواست همش ببره بالا تا به n مگاپيكسل برسه و بى رغيب بشه. ولى حالا اومده كارى كه اپل مدت هاست انجام ميده رو انجام داده؟
سامسونگ هيچ وقت در راهش ثابت قدم نبوده و هدف مشخصى نداره و فقط ميخواد از مشترى هاش پول بجاپه.

omid

۱۳۹۴/۸/۱۵
و باز هم تقليد ديگرى از سوى سامسونگ.اين كار رو اپل سال هاى ساله كه داره انجام ميده و سعى در گول زدن مشترى نداره. تا پيش از اين سامسونگ با اين روش كثيف مردم رو گول ميزد كه خيلى ها فكر كنند كيفيت دوربين فقط به مگاپيكسله اما اين اواخر ديگه همه فهميدن كه كيفيت دوربين به خيلى مسائل بستگى داره و سامسونگ تا ديد كه اين روش مسخرش جواب نميده داره راهش رو عوض ميكنه و باز هم از اپل تقليد ميكنه. شركتى كه اين راه ها رو در پيش بگيره سرنوشت خوبى نداره

Old tech

۱۳۹۴/۸/۱۴
سلام ؛ تحسین میکنم حرکت سامسونگ رو؛ امیدوارم ما هم روزی شرکتای بزرگ داخلی داشته باشیم که حرف اول رو توی تکنولوژی داشته باشن؛ این بدست ما جوونا باید انجام بشه؛