خانهاخبار
جیلبریک 1 میلیون دلاری که شما هیچ وقت نخواهید داشت!

جیلبریک 1 میلیون دلاری که شما هیچ وقت نخواهید داشت!

چندی پیش شرکت Zerodium چالشی برگزار کرد تا به هر کسی که بتواند iOS 9.1 و 9.2 را جیلبریک کند 1 میلیون دلار بدهد، که فردی...
۱۳۹۴/۸/۱۳

شرکت Zerodium با هدف و شعار «روزهای بدون آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی» یا همان Explit ایجاد شده و با راه‌اندازی کمپین و اعطای جایزه به برنامه‌نویسان به حفظ امنیت سیستم عامل‌ها و نرم‌افزارها کمک می‌کند. این شرکت دست به اقدام بسیار جالبی زد و اعلام کرد به هر کسی که بتواند iOS 9.1 و iOS 9.2 Beta را جیلبریک کند جایزه‌ای یک میلیون دلاری می‌دهد.

image

 

البته شرطی هم گذاشته بود و آن چیزی نبود جز Browser-based Untethered JailBreak؛ یعنی اینکه جیلبریک باید طوری ساخته شود که کاربر تنها با ورود به یک سایت و با استفاده از مرور‌گر آی‌دیوایس خود، همان Safari، دستگاهش را جیلبریک کند و پس از خاموش و روشن کردن دستگاه هم مشکلی در کارکرد ابزارهای جیلبریکی پیش نیاید؛ چیزی مانند jailbreak.me که چند سال پیش عرضه شد.

البته این شرکت تا سقف ۳ میلیون دلار را برای جایزه تعیین کرده بود؛ بدین معنا که تا ۳ نفر اگر با روش‌هایی جداگانه این کار را انجام دهند، به هر کدام آنها جداگانه ۱ میلیون دلار جایزه می‌دهد. در این میان شخصی موفق شد این کار را انجام دهد و به جای آنکه حفره کشف‌شده را برای جیلبریک کردن آی‌دیوایس در آی‌او‌اس ۹.۱ و ۹.۲ در اختیار عموم بگذارد، ترجیح داد آن را با جایزه نا‌قابل ۱ میلیون دلاری معامله کند و خستگی را از تن خود دربیاورد! این کمپین تا تاریخ ۳۱ اکتبر برنامه‌ریزی شده بود و حالا دیگر بسته شده است.

حال باید منتظر ماند و دید تا عرضه نهایی آی‌او‌اس ۹.۲ چقدر زمان لازم است تا فرد دیگری موفق شود این نسخه و نسخه قبلی ۹.۱ را جیلبریک کند.

 

image

وب‌سایت رسمی Zerodium
 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)