خانهاخبار
مشکل شارژ با حداکثر توان در اکثر رابط‌های یو اس بی A به C

مشکل شارژ با حداکثر توان در اکثر رابط‌های یو اس بی A به C

کافی است عبارت USB-A to USB-C را در گوگل جستجو کنید تا انبوهی از کابل‌های رابط بین این دو استاندارد برایتان نمایش داده شود. اما قریب به اتفاق این کابل‌ها نمی‌توانند با توان بالا دیوایستان را شارژ کنند. علت این امر چیست؟
۱۳۹۴/۸/۱۱

نکسوس‌های جدید به درگاه یواس‌بی C مجهزند؛ نسل جدید پورت یواس‌بی که فعلا بسیاری از ما نه کابل‌های سازگار با آن را داریم و نه شارژرهایی که بتوان به این کابل‌ها متصل کرد. به همین دلیل برای آنکه بتوان گجت‌های سازگار با یواس‌بی A را به درگاه یواس‌بی C متصل کرد، لازم است کابل تبدیل یواس‌بی A به یواس‌بی C خریداری شود. برای مثال، شرکت اپل این موضوع را چندان جدی نگرفته و فرض را بر این گذاشته که کاربرانی که لپ‌تاپ جدید این شرکت، یعنی مک بوک، را خریداری می‌کنند، خود در صورت تمایل سراغ تبدیل‌های یواس‌بی نیز می‌روند. اما گوگل این رابط را در جعبه نکسوس 6پی قرار داده تا خریداران این گجت دچار دردسر نشوند. البته در جعبه نکسوس ۵ایکس از این مبدل خبری نیست و خریداران این دستگاه، در صورت نیاز، باید خودشان سراغ خرید چنین قطعه‌ای بروند. گوگل مدلی از این کابل رابط را در فروشگاه خود با قیمت ۲۰ دلار به فروش می‌رساند که در قیاس با کابل‌های مشابه موجود در فروشگاه‌هایی نظیر آمازون به‌مراتب گران‌تر است.

اما ظاهرا این گران بودن بی‌دلیل نیست. کاربرانی که از کابل‌های شخص ثالث استفاده کرده‌اند متوجه شده‌اند که این رابط‌ها قابلیت شارژ با ۳ آمپر جریان و ۵ ولت ولتاژ ندارند، درحالی‌که کابل‌هایی که گوگل به فروش می‌رساند می‌توانند با توان بالاتری نکسوس‌های جدید را شارژ کنند. دلیل این تفاوت مدت‌ها به شکل سوالی بی‌جواب در ذهن کاربران می‌چرخید، تا این که بالاخره یک کاربر، که خود را مهندس گوگل نامیده، دلیل این موضوع را در وبسایت آمازون شرح داد. اگر بخواهیم به‌طور خلاصه اشاره کنیم، باید بگوییم موضوع بر سر ایمنی است.

 

image

 

این مهندس، که Benson Leung نام دارد، هم در پروژه‌های نکسوس و پیکسل گوگل همکاری کرده و هم روی کابل‌های یواس‌بی نوع C کار کرده است. او در توضیحات خود آورده که پورت‌ها و کابل‌هایی که قادر به شارژ شدن و شارژ کردن در ولتاژ ۳ آمپرند به مقاومتی خاص برای تعیین هویت مجهزند. وقتی این مقاومت در کابل وجود داشته باشد، گوشی نکسوس سازگاری با شارژ ۳ آمپری را تایید می‌کند و شروع به انجام دادن این کار می‌کند. دلیل این که کابل‌های عرضه‌شده گوگل قادرند با ولتاژ ۳ آمپر شارژ کنند این است که هم کابل‌ها و هم پورت‌های نکسوس را گوگل، هوآوی و ال‌جی توسعه داده‌اند؛ بنابراین سازگاری کامل بین آنها برای شارژ با توان بالا و البته ایمن وجود دارد.

Benson Leung در ادامه توضیحاتش گفته است هیچ‌یک از پورت‌های یواس‌بی نوع A که در وبسایت آمازون یا فروشگاه‌های دیگر به فروش می‌رسند نمی‌توانند از شارژ ۳ آمپری پشتیبانی کنند. نکته قابل توجه اینجاست که آنهایی هم که ادعای چنین کاری دارند هیچ تضمینی در مورد ایمنی نمی‌دهند و هر لحظه در حین اتصال ممکن است به دیوایستان آسیب بزنند؛ چه هدف شارژ کردن باشد، چه متصل شدن به کامپیوتر و چه اتصال به اتومبیل.

نتیجه این که اگر به دنبال شارژ با توان بالاترید و علاقه‌ای به از دست دادن دیوایستان ندارید، حتما سراغ کابل‌های رسمی‌ای بروید که گوگل عرضه‌ کرده است.

منبع: AndroidHeadlines

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)