خانهاخبار
5 قابلیت در لبه خمیده نمایشگر گلکسی اس6 اج و اج پلاس

5 قابلیت در لبه خمیده نمایشگر گلکسی اس6 اج و اج پلاس

سامسونگ برای اولین بار در گلکسی اس6 اج و اس6 اج پلاس از نمایشگرهای دو طرف خمیده استفاده کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. اما لبه‌های خمیده این گوشی‌ها چه کاربردی برای شما دارند؟ در ادامه مطلب 5 قابلیتی را به شما معرفی خواهیم کرد که لبه‌های خمیده در اختیارتان قرار می‌دهند.
۱۳۹۴/۸/۱۱

گلکسی اس6 اج و گلکسی اس6 اج پلاس اولین گوشی‌ها با نمایشگر دوطرف خمیده در جهان‌اند که در سال 2015 شرکت سامسونگ به بازار عرضه کرد. سامسونگ استفاده از نمایشگر خمیده در گوشی هوشمند را اولین بار در گلکسی نوت اج باب کرد و حالا شاهدیم که سایر شرکت‌ها مثل بلک‌بری نیز به دنبال عرضه گوشی‌هایی با این ویژگی‌اند.
اما آیا داشتن گوشی‌ای با صفحه خمیده ارزش پرداخت پول بیشتر دارد؟ در این مطلب 5 مورد از کارهایی را توضیح می‌دهیم که با صفحه خمیده در گلکسی اس6 اج و اج پلاس می‌توان انجام داد.

 

1- جایی برای مخاطبان پرکاربرد

 

image

 

شما می‌توانید با سوایپ کردن صفحه از لبه‌های خمیده به سمت داخل به آیکون 5 مخاطب پراستفاده دسترسی داشته باشید و به هریک از آنها یک رنگ اختصاص دهید. لمس هر یک از این آیکون‌ها میان‌بری برای برقراری تماس و ارسال پیام پیش روی شما می‌گشاید که موجب می‌شود مراحل کار برای ارتباط با این مخاطبان کوتاه‌تر شود.

 

2- جایی برای نمایش تماس‌های از دست‌رفته

 

image

 

هرگاه تماس دریافتی از طرف هر یک از این 5 مخاطب از دست برود، یا به اصطلاح Miss شود، در لبه خمیده نمایشگر نواری با رنگ اختصاصی مخاطب مربوطه ظاهر می‌‎شود که با کشیدن آن به داخل صفحه امکان برقراری تماس سریع و فرستادن پیام را به دست می‌آورید.

 

3- جایی برای نمایش شخص تماس‌گیرنده

 

image

 

در طول روز ممکن است درگیر انجام دادن کاری باشیم و نخواهیم پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌های غیرضروری حواسمان را پرت کنند. اس6 اج و اس6 اج پلاس قابلیتی دارد که اگر گوشی را برعکس روی زمین گذاشته باشید و یکی از 5 مخاطب منتخب با شما تماس بگیرد یا پیامی بفرستد، لبه خمیده نمایشگر با رنگ اختصاصی آن شخص شروع به روشن شدن و درخشیدن می‌کند. با این روش بدون بلند کردن گوشی متوجه هویت شخص تماس‌گیرنده می‌شوید. در صورت عدم تمایل به جواب دادن، می‌توانید انگشتتان را دو ثانیه روی سنسور ضربان قلب نگه دارید تا یک پیام خودکار برای آن فرد ارسال شود.

 

4- جایی برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها و سرخط خبرها

 

image

 

در تنظیمات دستگاه بخشی به نام Information Stream قرار داد که از آنجا می‌توانید تنظیم کنید در لبه خمیده نمیاشگر سرخط خبرها، ترندهای توییتر یا نوتیفیکیشن‌هایی مثل تماس ازدست‌رفته نمایش داده شود. با سوایپ کردن لبه خمیده به چپ و راست نوع محتوای نمایش داده‌شده تغییر می‌کند و با سوایپ کردن به سمت بالا و پایین می‌توان صفحه پیام‌ها را اسکرول کرد.

 

5- جایی برای نمایش ساعت هنگام شب

 

image

 

لبه خمیده دستگاه می‌تواند جایی برای نمایش ساعت در طول شب باشد. شما می‌توانید زمان آغاز و پایان نمایش ساعت را در گوشی تنظیم کنید تا وقتی گوشی را هنگام خواب کنار تخت خود می‌گذارید، راحت‌تر ساعت را ببینید. از آنجا که تنها بخش کوچکی از صفحه نمایشگر در طول شب روشن می‌ماند، درصد کمی از باتری دستگاه (حدود 5 درصد) در طول شب مصرف می‌شود.

علاوه بر این 5 مورد، نمایشگر خمیده گوشی می‌تواند توجه سایرین را به شما و گوشی شما جلب کند و نظر خیلی‌ها را نسبت به محصولات سامسونگ تغییر دهد. به نظر شما نمایشگر‌های خمیده تا چه اندازه در گوشی‌های تلفن همراه کارآمدند و فکر می‌کنید داشتن این ویژگی ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد؟

منبع: ibtimes

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

niloofar

۱۳۹۴/۱۱/۲۳
سلام .من الان 6 ماهه کهs6 edge
خریدم و خیلی ام راضیم ولی تاحالا از ایفون استفاده نکردم تا بدونم کدوم بهتره انا در پایخ به دوستانی که میگن اندروید بدرد نمیخوره چون حتی google play ساپورت نمیکنه باید بگم که نصف سهام اندروید توسط شرکت google که دومین ابر شرکت جهانه خریداری شده واز اونجای که گوگل با ایران مشکل داره برخی از نرم افزارای googleplay ارائه نمیده برای همینه که هر گوشی انرویدی که خریداری بشه 6 برنامه آس گوگل از جمله youtub ,+goole
one drive,... بصورت اورجینال روش نسبه

mahsa

۱۳۹۴/۱۰/۱۲
سلام دوستان من میخوام این گوشی رو بگیرم.اما نمیدونم با چه گارانتی بگیرم.به جز مایکروتل اینتر نشنال هم گارانتی خوبی هست یا نه؟ دوستان اگه کسی میدونه راهنماییم کنه.مرسی

علیرضا

۱۳۹۴/۹/۸
هر کسی یه نظری داره ، ولی من حتی نزد متعصب ترین طرفداران اپل یا برندهای دیگه هم که بودم و گوشی من رو از نزدیک دیدن نظرشون راجع به برند سامسونگ به خاطر همون دو تا گوشه خمیده بی ریخت به قول شما عوض شد و همین موضوع باعث شد یکی از دوستانم که قصد خرید آیفون 6 پلاس داشت ، نظرش عوض شد و الان 2 ماهه 6 اج پلاس گرفته و به همه هم توصیه میکنه .

M@jid-

۱۳۹۴/۹/۶
آقای سام بحث سر ایده و خلاقیت شرکت سامسونگه الان هیچ شرکتی گوشی با لبه خمیده نساخته شاید هیچ کاربردی برای ما نداشته باشه و یا به قول شما مزخرف باشه ولی این ایده خودش یه جور تنوع به حساب میاد.موفق باشید

محمد

۱۳۹۴/۸/۱۴
با سلام
من الان نوت ادج دارم این قابلیت ها بخش بسیار کوچکی از قابلیت های خمیده نوت ادجه قابلیت های خمیده نوت ادج بسیار بیشتر از این گوشی هاست به همین خاطر هم میگم که نوت ادج گزینه بهتریه!!!!!!