خانهاخبار
5 ایراد اساسی نکسوس 5ایکس

5 ایراد اساسی نکسوس 5ایکس

نکسوس‌های جدید گوگل وارد بازارهای جهانی شده‌‌اند و افراد زیادی مایل‌اند یکی از این دو محصول جدید گوگل را خریداری کنند. اگر شما هم قصد خرید یکی از دو نکسوس را دارید، بهتر است این مطلب را تا انتها مطالعه کنید، چون قرار است با ایرادهای اساسی Nexus 5X ال‌جی آشنا شویم؛ ایرادهایی که ممکن است سبب شود این محصول را از لیست خرید خود خط بزنید.
۱۳۹۴/۸/۱۱

گوگل امسال سنت‌شکنی کرد و دو نکسوس جدید روانه بازار ساخت. نکسوس 6پی محصول هوآوی است و نکسوس 5ایکس محصول ال‌جی.
اگر قصد دارید این محصولات جدید را بخرید، بهتر است قبل از خرید در موردشان اطلاعات کافی کسب کنید تا آگاهانه خرید کنید. نکسوس 5ایکس، محصول مشترک گوگل و ال‌جی، به‌نظر می‌رسد ایرادهایی دارد که ممکن است میزان فروشش را تحت الشعاع قرار دهد. با هم نگاهی به این مشکلات می‌اندازیم.

 

ارتباط بیشتر در گرو هزینه بیشتر

نکسوس‌های جدید به درگاه یواس‌بی نوع سی (USB Type-C) مجهزند. این محصولات جزو اولین دسته از لوازم دیجیتال‌اند که با این نوع درگاه‌ها وارد بازار می‌شوند. از آنجا که هنوز کامپیوتر‌ها و سایر لوازم این‌چنینی به درگاه یو‌اس‌بی نوع سی مجهز نشده‌اند، باید برای برقراری ارتباط بین کامپیوتر و نکسوس 5ایکس هزینه بیشتری بپردازید. برقراری ارتباط نیازمند آداپتور مبدل است تا یو‌اس‌بی‌ نوع سی را به استاندارد فعلی کامپیوترها تبدیل کند. البته اگر کروم‌بوک دارید، نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست، اما در غیر این صورت باید برای خرید چنین مبدلی کمی هزینه کنید.

 

image

 

2 گیگابایت رم لازم است، اما کافی هم؟!

نخست باید بگوییم از نکسوس 5ایکس انتظار لگ داشتن یا هنگ کردن نداریم. هرچه باشد، این دستگاه به اسنپدراگون 808 و اندروید مارشمالو مجهز است. اما آیا سال آینده هم نکسوس 5ایکس همین کارایی را خواهد داشت؟ با رشد روزافزون صنعت موبایل و علاقه توسعه‌دهندگان به فعالیت در حوزه اندروید، انتظار داریم سال آینده با بازی‌های مهیج‌تری روبرو شویم و شاید آن موقع باشد که نکسوس 5ایکس با رم 2 گیگابایتی‌اش از خود ضعف نشان دهد. 64 بیتی شدن پردازنده و مهاجرت توسعه‌دهندگان به اپ‌های 64 بیتی سبب افزایش مصرف رم می‌شود. این مشکل شاید در حال حاضر خودش را نشان ندهد، اما بعید نیست در آینده شاهد ضعف کارایی و عملکرد این محصول باشیم.

 

image

 

دست‌های لرزان، عکس‌های گریان!

اگر دنبال بهترین دوربین در نکسوس‌ها می‌گردید، خوب است بدانید نکسوس‌های جدید گوگل به بهترین نوع دوربین مجهزند. دوربین اصلی نکسوس 5ایکس 12 مگاپیکسلی است، اما این دوربین در تشکیلات خود یک قابلیت اساسی را جا انداخته: تثبیت‌کننده اپتیکال تصاویر!
این ویژگی سبب می‌شود عکس‌هایتان، حتی با وجود لرزش دست (البته به میزان کم)، کیفیت خود را از دست ندهند و مات و بی‌کیفیت نشوند. از آنجا که نکسوس 5ایکس این قابلیت را در خود ندارد، باید هنگام عکس انداختن بسیار دقت کرد و لحظات را بدون لرزش دست ثبت کرد.

 

image

 

عدم پشتیبانی از حافظه‌های جانبی

نکسوس 5ایکس در دو مدل 16 و 32 گیگابایتی عرضه می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که فایل‌های زیادی روی گوشی‌شان حمل می‌کنند، به احتمال زیاد با این حافظه‌های داخلی کم به مشکل برمی‌خورید. معقولانه‌ترین راه برای افزایش میزان حافظه دستگاه استفاده از حافظه‌های جانبی مانند کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی است. خب! متاسفانه چنینی قابلیتی در نکسوس 5ایکس تعبیه نشده و اگر قصد دارید این تلفن هوشمند را بخرید، بهتر است از همین حالا به فکر اطلاعات خود باشید؛ چون ممکن است نتوانید همه آنها را همراه خود داشته باشید.

 

image

 

نامعقول بودن قیمت

نکسوس 5ایکس، با مشخصات سخت‌افزاری میان‌رده، قیمت بسیار بالایی دارد. قیمت نسخه 16 گیگابایتی این محصول حدود 380 دلار است، درحالی‌که با صرف چنین هزینه‌ای می‌توان پرچم‌داری مانند وان‌پلاس 2 خرید. وان پلاس 2 با حافظه داخلی 64 گیگابایتی قیمتی حدود 390 دلار دارد.
بهتر است قبل از خرید این نکسوس جدید کمی تامل کنید و بعد تصمیم به خرید بگیرید. در محدوده قیمتی نکسوس 5ایکس ممکن است گزینه‌های بهتری نیز در دسترس باشند.

 

image

 

منبع: Times of India

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

rezaei080

۱۳۹۵/۴/۱۳
جی اس ام جان اولا که با یه ملیون هیچ گوشی بهتر لز این پیدا نمیشه دوما شمادر جواب سوال امیر اقا نوشتید قیمت 16 گیگ این گوشی یک ملیون هفتصد در حالی که قیمت این گوشی هیچ وقت به یک ملیون ششصد هم نرسیده و به نظر من لرزش گیر اونقدر که شما گفتید اهمیت نداره فقط در مواردی که پست شما خیلی میلرزه اهمیت پیدا میکنه
در کل نقد جالب و خوبی نبود

hesam

۱۳۹۵/۴/۴
خیلی با موضوع قیمت موافق نیستم
اگر با گوشی های سامسوگ مقایسه کنید می بینید که قیمت مناسبی داره

من همین الان دارم با نکسوس ۵ ایکس پیام میزارم... ا

۱۳۹۵/۱/۱۹
همین

محد

۱۳۹۴/۱۱/۲۹
در حدود یک ملیون چه گوشی هایی خوبن

محد

۱۳۹۴/۱۱/۲۹
در حدود یک ملیون تومان چه گوشی هایی خوب هستند با تشکر