خانهاخبار
تماشا کنید: Nexus 6P در برابر فشار قد خم نمی‌کند

تماشا کنید: Nexus 6P در برابر فشار قد خم نمی‌کند

نسکوس 6پی اولین نسکوس تمام فلزی گوگل است که شرکت هوآوی آن را ساخته. به‌تازگی کارشناسان مختلف این گوشی ارزشمند را تحت آزمایش خم کردن قرار داده‌اند که خوشبختانه پرچم‌دار جدید گوگل از آن سربلند بیرون آمده است.
۱۳۹۴/۸/۹

پس از ماجرای خم شدن آیفون 6، Bend Test یا آزمایش خم کردن به عادتی در بررسی گوشی‌های مختلف تبدیل شده است، علی‌الخصوص در مورد پرچم‌داران بازار. اگرچه نازک‌تر شدن بدنه گوشی‌ها خواسته بسیاری از کاربران است، از سال 2014 به بعد خیلی‌ها نگران این‌اند که مبادا گوشی نازک آنها به‌راحتی خم شود؛ به همین دلیل یکی از اولین آزمایشاتی که کارشناسان اینترنتی روی گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند خم کردن آن با فشار دست است.
در ویدئوی زیر، که می‌توانید آن را از کانال آپارات جی‌اس‌ام هم مشاهده کنید، گوشی نکسوس 6پی را می‌بینید که پس از آزمایش مقاومت نمایشگر در برابر خش و آتش، به‌راحتی با فشار دست خم می‌شود و از هم می‌پاشد.

اگرچه این ویدئو ممکن است سرگرم‌کننده و جالب به نظر بیاید، به نتیجه نهایی آن، که خم شدن نکسوس 6پی است، نمی‌شود اطمینان کرد، چون قبل از خم کردن گوشی صفحه نمایش دستگاه، که نقش مهمی در مقاومت کل بدنه بازی می‌کند، می‌شکند. از آنجا که بدنه فلزی نکسوس 6پی از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده که فلزی نرم شناخته می‌شود، با از دست دادن ساختار محافظ گوریلا گلس روی نمایشگر خیلی راحت می‌توان بدنه را خم کرد. ضمنا گرما دادن به نمایشگر ممکن است موجب ترک برداشتن آن و از بین رفتن چسبی باشد که صفحه را به بدنه محکم کرده.

در جواب این ویدئو، چند ویدئوی دیگر در اینترنت منتشر شد که نکسوس 6پی را به‌صورت سالم تحت آزمایش خم کردن قرار داده‌اند. نتیجه این ویدئوها نشان می‌دهد که، برعکس ویدئوی اول، نکسوس 6پی دستگاهی است کاملا محکم و مقاوم در برابر فشار.
مسلما هیچ کاربری گوشی عزیز خود را به این شکل خم نمی‌کند! اما بر فرض اینکه چنین فشاری به دستگاه وارد شود، می‌توانید مطمئن باشید که به صفحه و بدنه نکسوس 6پی آسیبی نمی‌رسد.

 

منبع: Android Police

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

وحید

۱۳۹۴/۱۰/۱۱
براتون جالب نیست که این فیلم هایی که در مورد خم شدن و انداختن تو آب جوش و یا با پتک زدن رو گوشی و ... که تو اینترنت هست یعنی طرف پول داده گوشی رو خریده و درب و داغونش میکنه!! که چی؟ پول زیادی داره یا عقده معروفیت و اسم در کردن تو یوتیوب؟!!! ?

OMAR

۱۳۹۴/۹/۱۷
اصلا هواوی چینی!!!
گوگل چی؟آمریکاییه که!!!
چطور چنین کیفیت فاجعه ای رو از هواوی قبول میکنه؟؟!!
اگه هواوی پرچم دارهای قبلیشو با این وضع درست کرده اونوقت میشه احتمال داد اون کلیپا راسته.
چرا تا حالا یه مشتری چنین گزارشی نداده که گوشیش با یه اشاره خم شده باشه؟
فقط میخوان اسم Google nexus رو خراب کنن.

OMAR

۱۳۹۴/۹/۱۷
اگه منطقی به این قضیه نگاه کنیم تمام گوشی های پرچمدار تا نیروی محدودی را میتوانند تحمل میکنند و اینطور نیست که اصلا خم نشن!!!!!!!!!! اما مسئله اینجاست که چقدر خم میشن؟یا با چه میزان نیرویی خم میشن؟
در نتیجه اگر نیروی زیادی، اون هم برای خم کردن جزئی گوشی نیاز باشد این یعنی گوشی واقعا محکم بوده و از امتحان سربلند بیرون آمده است.
برای مثال گوشیهای گلکسی اس و نوت و وان ام نه و مخصوصا iPhone 6s plus و nexus 6P هم خم میشن اما نه با یه اشاره بلکه با نیروی زیاد!!!!! و ما بهتره که nexus 6P تمام فلز گوگل آمریکا رو با هموطنش که برترین کمپانی و یکی از محکم ترین گوشی تمام فلزی دنیا یعنی iPhone 6s Plus است رو مقایسه کنیم چون با تجربه بدی که اپل در سال ۲۰۱۴ در مورد خم شدن iphone 6 Plus واسش پیش اومد قطعا واسه سریهای بعدی آیفون این ریسک رو نمیکنه و خودش بی اعتبار نمیکنه درنتیجه با اطمینان و استحکام تمام نسل بعدی آیفون رو روانه بازار کرد اما با این حال هم در محدودهای نیروی زیاد جزئی خم میشه و همونطنش هم یعنی nexus 6P پرچمدار تمام فلزی و محکم Google دقیقا چنین حالتی رو داره و قبلا هم گفتیم که چنین کیفیتی از Google و Apple با زحمت و نیروی خیلی زیاد اونم جزئی خم میشن نه کامل!!! و حتی با نیروی متوسط به بالا و نزدیک به زیاد هم اصلا خم نمیشن و این یعنی موفقیت دو کمپانی با تجربه و اصیل آمریکایی Google و Apple که آزمایش های کارشناسان گوشی در یوتیوب اینو ثابت میکنه!!!
از طرفی دیگه چون ما هیچ گزارشی از مشتری ندیدیم که از پرچم دارهای هواوی از لحاظ کیفیت و استحکام ناراضی باشند بخصوص پرچم داری که با اون بخواد تو دنیا معروف بشه یعنی Google Huawei nexus 6P !!!!!!!!!!!

Rip

۱۳۹۴/۸/۱۲
اصلا معنی تست خم شدن رو نمیفهمم. چرا باید یه گوشی رو خم کنیم؟؟؟ مگه از گوشی به عنوان دیلم و اهرم استفاده میکنن این خارجیا؟؟؟؟؟!!؟

محمد

۱۳۹۴/۸/۱۰
اين سوسول بازيا چيه. دو سه تا بچه نشستن اداي فشار و خم كردن رو در ميارن و ملت رو مسخره كردن. تو فيلم اول كه عين كاغذ له شد. اگه ميخواييد يه تست قابل باور رو بزاريد با يه دستگاه تست فشار بزاريد كه قابل اندازه گيري باشه. نه دو تا بچه كه اداي فشار رو در ميارن!!!