خانهاخبار
تعداد مهاجرین اندروید به آی او اس به بیشترین میزان خود رسیده است

تعداد مهاجرین اندروید به آی او اس به بیشترین میزان خود رسیده است

مهاجرت بین پلتفرم‌های موبایلی موضوعی است که همواره در جریان است. این‌طور که پیداست، در مقطع فعلی تعداد کاربرانی که سیستم عامل اندروید را رها می‌کنند و سراغ آی‌اواس می‌روند بیش از هر زمان دیگری شده.
۱۳۹۴/۸/۸

طی کنفرانس اعلام عملکرد مالی اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۵، تیم کوک، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرد که همچنان روند روبه‌رشد تعداد کاربرانی که از پلتفرم اندروید به آی‌اواس مهاجرت می‌کنند ادامه دارد. او بر همین اساس پیش‌بینی کرد که سهم آیفون در بازار مصرفی طی سه ماه نخست ۲۰۱۶ نیز همچنان بیشتر خواهد شد. به گفته کوک، ۳۰ درصد کسانی که طی ۳ ماه اخیر گوشی آیفون خریداری کرده‌اند پیش از این کاربر سیستم عامل اندروید بودند؛ رقمی که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.

تیم کوک در ادامه صحبت‌هایش افزود پلتفرم آی‌اواس همواره پذیرای مهاجرانی است که از پلتفرم‌های موبایلی دیگر سراغ گجت‌های اپل می‌روند، اما سیستم عامل اندروید با سهمی بیشتر از سایرین همواره در صدر این لیست قرار می‌گیرد. اپل نزدیک سه سال است که مشغول جمع‌آوری آمار کاربرانی است که دیوایس اندرویدی خود را رها می‌کنند و سراغ آی‌دیوایس‌های اپل می‌روند. تیم کوک می‌گوید رقم ۳۰ درصدی به‌دست‌آمده برای سه‌ماهه اخیر در قیاس با تمام دوره‌های پیشین یک رکورد است.

 

image

 

اپل در این کنفرانس تنها به ذکر عدد و رقم بسنده کرد و از دلیل این مهاجرت حرفی به میان نیاورد. اگر بخواهیم وارد این بحث شویم که چرا کاربران زیادی سیستم عامل اندروید را ترک می‌کنند و به سمت آی‌اواس می‌روند، عوامل دخیل بسیاری می‌توان ذکر کرد. نباید فراموش کرد که یکی از انتقاداتی که همواره طرفداران گوشی‌های اندرویدی به آیفون وارد می‌کردند اندازه کوچک صفحه نمایش بود. اپل با معرفی آیفون ۶ و ۶ پلاس این ایراد را برای همیشه برطرف کرد و از آن زمان بود که بسیاری از دارندگان گوشی‌های اندرویدی به فکر بستن کوله‌بار خود افتادند.

اپل خود متوجه بود که کاربران اندرویدی بسیاری به سمت گوشی‌های این شرکت حرکت خواهند کرد، به همین دلیل چندی پیش از اپلیکیشنی تحت عنوان Move to iOS رونمایی کرد که کمک‌حال کاربران اندرویدی برای انتقال اطلاعاتشان به آیفون است. بنابراین هم از نظر سخت‌افزاری و هم از نظر نرم‌افزاری شرایط برای حرکت از اندروید به سمت آی‌اواس کاملا فراهم شده است.

 

منبع: iMore

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۸/۹
قطعا اونایی که درباره ای او اس میان نظر مخالف میدن قطع به یقین بدونید که تا بحال گوشی با سیستم عامل اندروید بدست نگرفتن.

اصغری

۱۳۹۴/۸/۹
البته با آمدن ویندوزفون ۱۰ و آندروید ۶ باید منتظربود تا نتایج کاربران هر۳ سیستم عامل مشخص شود

farfar1993

۱۳۹۴/۸/۹
من یوزر هر دو بودم. و خب مانند همه افرادی که از اپل و سامسونگ استفاده کردن قطعا قطعا اپل رو ترجیح میدم...

shahdad

۱۳۹۴/۸/۹
من به عدد و ارقام اپل کاری ندارم ولی تا اونجا که میدونم تو خود آمریکا جوان ترا همه رو آوردن به اندروید اونم سامسونگ
من خودم تعجب کردم پرسیدم گفتن پیرتر ها چون براشون سخته و نمیتونن سیستم عاملشونو عوض کنن هنوز از ios استفاده میکنن

yh

۱۳۹۴/۸/۹
وقتی سامی اندروید بزنه رو گوشیش همین میشه