خانهاخبار
ثبت پتنتی برای جلوگیری از صدمه زیاد هنگام سقوط آیفون

ثبت پتنتی برای جلوگیری از صدمه زیاد هنگام سقوط آیفون

هر سال با ثبت حق اختراعات اپل می‌توان پیش‌بینی کرد این شرکت بر سر آیفون‌های نسل بعدی خود چه خواهد آورد! این بار شما را با پتنتی بسیار جالب و جدید آشنا خواهیم کرد.
۱۳۹۴/۸/۶

در دنیای امروز شرکت‌هایی که در حوزه فناوری کار می‌کنند، برای جلوگیری از تقلید دیگر شرکت‌ها از نوآوری‌های به‌کاررفته در محصولاتشان، حق اختراع خود را ثبت می‌کنند تا ایده در انحصار خودشان بماند و بعد از چند سال بتوانند به شرکت‌های دیگری بفروشند؛ درست مانند وقتی که با ظهور اندروید شاهد برخی تقلیدها از iOS بودیم یا تقلیدهای سخت‌افزاری شرکت‌هایی نظیر سامسونگ از اپل که باعث شد در دادگاه جریمه شود و مبلغ هنگفتی به اپل بپردازد و مثال‌هایی از این قبیل.

اخبار مربوط به آیفون نسل بعدی هر سال را می‌توان از طریق عکس‌های لورفته، بنچ‌مارک‌ها و حق اختراعات اپل پیش‌بینی کرد. امسال اپل پتنتی ثبت کرده که در توضیحات آن آمده زمانی که آیفون از دست یا به‌طور مثال از روی میز در حال سقوط روی زمین است، موتور لرزشی موجود در دستگاه شوک نگهانی شدیدی ایجاد می‌کند تا ضربه هرچه کمتر باعث آسیب آیفون شود. به زبانی دیگر، این موتور فشار وارده را پخش می‌کند و با لرزش شدید خود در آن هنگام تاثیر معکوسی ایجاد می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود به لایه‌های صفحه نمایشگر هم ضربه کمتری وارد شود، که گویا تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل هم اپل نام این پتنت را Active Screen Protection گذاشته است. باید منتظر ماند و دید اپل دیگر چه نقشه‌هایی در سر دارد.

 

image

 

image

 

image

 

image

منبع: iClarified

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

alireza

۱۳۹۴/۸/۸
are daghighan x ino dare mige vali GSM ye chiz dg

Sina

۱۳۹۴/۸/۷
ایشون راست میگن لطفا به تصویر دقت کنید ؟ اون چیز از بغل 4 گوشه صفحه نمایش میاد بیرون و مانع از رسیدن ضربه یا فشار به صفحه نمایش میشه. لطفا دقت کنید ؟!

ali

۱۳۹۴/۸/۷
بعضیا همچین میگن استیو کجایی که یادت بخیر پنداری از زمانی که استیو جابز رفت بود تو کار نکست مشتریش بودن

shahdad

۱۳۹۴/۸/۷
هه هه هه
چه پتنت مسخره ای
باز جای شکرش باقی یه چتر از توش در نمیاد
اینم شد کار بره یه مقدار گوشیاشو محکم بسازه بجای این جنگولک بازییا
استیو جابز کجایی که یادت بخیر
خدا بیامرز تو گور لرزید

iland

۱۳۹۴/۸/۶
نقشه های شومی برای سامسونگ دارد.