خانهاخبار
راهنمای ویندوز فون: چطور گوشی گمشده خود را پیدا کنیم؟

راهنمای ویندوز فون: چطور گوشی گمشده خود را پیدا کنیم؟

پیدا کردن گوشی گمشده یا پاک کردن اطلاعات گوشی هنگامی که گوشی سرقت می‌شود دغدغه بسیاری از کاربران است. امروز روش انجام دادن این کار را در گوشی‌های ویندوز فونی به شما آموزش می‌دهیم.
۱۳۹۴/۸/۶

این روزها استفاده از گوشی‌های هوشمند بین مردم رواج بسیاری پیدا کرده؛ گوشی‌هایی که هر کدام اطلاعات خصوصی، اطلاعات بانکی، عکس‌ها و بسیاری دیگر از اطلاعات شخصی مربوط به کاربران را در برمی‌گیرد. به همین دلیل نگهداری و محافظت از گوشی‌های همراه امری حیاتی شده است.

کارشناسان امنیت همیشه به کاربران توصیه می‌کنند تا حد امکان از ذخیره اطلاعات مهم خود روی گوشی خودداری کنند یا با استفاده از راهکارهای امنیتی مانع دسترسی غریبه‌ها به گوشی‌شان شوند. ما دیگر می‌دانیم با قفل‌گذاری روی گوشی و اپلیکیشن‌ها چطور دسترسی افراد غریبه را به گوشی‌مان محدود کنیم. اما هیچ‌وقت فکر کرده‌اید وقتی گوشی‌تان گم شد یا هنگامی که گوشی شما سرقت شده چطور مانع دسترسی دیگران به اطلاعات خود شوید؟

مایکروسافت برای این کار چاره‌ای اندیشیده و به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت گم کردن یا سرقت گوشی، از موقعیت گوشی خود باخبر شوید، اطلاعات آن را پاک کنید، زنگ آن را به صدا درآورید، آن را قفل کنید یا اپلیکیشن‌هایی روی آن ارسال کنید.

برای این کار تنها کافی است در گوشی‌تان مسیر زیر را دنیال کنید و بخش‌های مربوطه را فعال کنید.

 

image

 

به بخش Settings بروید و Find My Phone را انتخاب کنید. حالا تنها کافی است دو قسمت مشخص‌شده را تیک بزنید. اکنون اطلاعات مربوط به موقعیت گوشی شما در سایت مایکروسافت ذخیره می‌شود و از طریق سایت windowsphone.com این اطلاعات قابل دسترسی است.

 

image

 

برای اینکه به این اطلاعات دست پیدا کنید، به سایت مایکروسافت و به بخش اکانت بروید و با حساب کاربری مایکروسافت (Live) خود وارد شوید.

پس از لاگین کردن اطلاعات گوشی ویندوز فونی شما نمایش داده می‌شود و شما با کلیک روی نام گوشی‌تان می‌توانید جزئیات بیشتری مشاهده کنید. برای مثال، آخرین موقعیت ثبت‌شده گوشی را نشان می‌دهد.

 

image

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سه گزینه Ring ،Lock و Erase پیش روی شما قرار می‌گیرد. اگر گوشی‌تان را جایی نزدیک خودتان گم کرده‌اید، می‌توانید با به صدا درآوردن زنگ آن، گوشی را پیدا کنید. شاید هم فکر می‌کنید گوشی‌تان را بدون اینکه قفل کنید، جایی رها کرده اید؛ در این حالت بهتر است گزینه Lock را انتخاب کنید. در حالتی که گوشی شما سرقت شده نیز برای حفظ امنیت بیشتر بهتر است اطلاعات خصوصی‌تان را از روی آن پاک کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

معین

۱۳۹۶/۹/۱۰
من گزینه لاک رو انتخاب کردم الان دیگه وا نمیشه

behnam buluki

۱۳۹۴/۱۰/۵
سلام خیلی ممنون از راهنمایی مفید و به موقعتون

رضا

۱۳۹۴/۸/۱۵
ممنون از راهنمایی خوب تون

زهرا

۱۳۹۴/۸/۹
من لومیا 525 دارم برام درست عمل می کنه

علیرضا

۱۳۹۴/۸/۷
من لومیا 1520 دارم ولی این گزینه فایند مای فون ام عمل نمیکنه!
کسی میدونه چرا؟