خانهاخبار
قابلیت Hey Siri در iPhone 6s همیشه کار نمی‌کند!

قابلیت Hey Siri در iPhone 6s همیشه کار نمی‌کند!

یکی از قابلیت‌های بارز و جدید در آیفون 6اس همان Untethered Hey Siri بود که گویا در همه مواقع کار نمی‌کند. برای آگاهی از جزئیات بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید.
۱۳۹۴/۸/۵

هنگام معرفی آیفون ۶اس اپل قابلیت جدیدی همراه آن معرفی کرد به نام Untethered Hey Siri. با این قابلیت کاربر این امکان را دارد که بدون لمس کردن آیفون خود و از راه دور تنها با گفتن عبارت «هی سیری» به دستیار صوتی‌اش فرامین مورد نظر را بگوید. این قابلیت پیش از این در نسل قبلی آیفون‌ها وجود داشت که البته به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال بود و کاربر می‌بایست آن را در قسمت تنظیمات آی‌دیوایس خود فعال کند. اما یک تفاوت بزرگ وجود داشت و آن هم این بود که این قابلیت فقط هنگامی کار می‌کرد که آی‌دیوایس به شارژر متصل بود. اپل هم دلیل این کار را جلوگیری از مصرف بیش از حد باتری اعلام کرده بود. اما در آیفون‌های جدید ۶اس و ۶اس پلاس این محدودیت برداشته شد و دیگر لازم نبود کاربر برای استفاده از این قابلیت دستگاهش را به شارژر متصل کند. دلیل افزوده شدن این قابلیت به آیفون‌های جدید وجود کمک‌پردازنده جدید موسوم به M9 است که باعث می‌شود سیستم شنوایی فرمان کاربر همیشه فعال باشد و مصرف باتری هم افزایش پیدا نکند.

image

 

اما کاربران گزارشاتی منتشر کرده‌اند و گفته‌اند که گویا اپل باز هم با وجود مسئولیت‌پذیری کمک‌پردازنده M9 به مصرف هرچه کمتر باتری اهمیت می‌دهد و در شرایطی این قابلیت را غیرفعال می‌کند؛ مانند زمانی که کاربر آیفون خود را داخل جیبش قرار داده یا آیفونش را به پشت روی میز گذاشته است. باید گفت این عمل اپل در نوع خود بسیار جالب است و نشان می‌دهد این کمپانی تا چه حد به مسائل ریزی مانند این مورد دقت می‌کند.

image

 

منبع: iDownloadBlog

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

انیل

۱۴۰۲/۶/۲۸
Hey Siri من صدایم را گوش نمیکنه چی کار کنم تا فعال شوه

احمد

۱۳۹۵/۶/۱۷
عجب آخه گوشي هاي شركت هاي ديگه با اپل مقايسه ميكني؟! هميشه از قبل توي تكنولوژي اپل پيش قدم بود بقيه شركت ها هم توي تقليد از اپل پيش قدم بودند!

بهراد

۱۳۹۴/۱۰/۵
سلام من ایفون شش اس دارم مدتی قبل هی سیریش رو غیر فعال کردم باز هرچه فعالش میکنم صدامو نمیشناسه یعنی اون موجی که نشون میده صدا دریافت کرده رو نمیده ولی وقتی دکمه ی هوم اون رو فشار میدم سیریش میاد و با صدام هم کار میکنه و مشکلی نداره میکروفونش هم کاملا سالمه سالمه بردم ریستورش هم کردم ولی درست نشد میشه بگید مشکلش کجاست و باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید

ali

۱۳۹۴/۸/۲۱
اخه این کجاش با سامسونگ یکیه ؟؟؟؟؟ فقط فعال کردنش یکیه دیگه مهندس

امین

۱۳۹۴/۸/۶
بازم تقلید اپل از ویندوز فون . فکر کنم مایکروسافت پارسال hey cortana رو عرضه کرده بود .