خانهاخبار
خاورمیانه: بازار جدید گوشی‌ها و ارتباطات همراه

خاورمیانه: بازار جدید گوشی‌ها و ارتباطات همراه

خاورمیانه و هند در کنار یکدیگر بازار بزرگی تشکیل می‌دهند. همه تاکید می‌کردند که این بازار بسیار بزرگ و سودآور خواهد بود و امروز هم می‌بینیم که این بازار روبه‌رشد در حال نزدیک شدن به نقطه اوج خود است.
۱۳۹۴/۸/۴

خاورمیانه و هند را می‌توان جزو بازارهای بسیار خوب تلقی کرد. رشد بازار موبایل در این مناطق بسیار سریع است و کمپانی‌های بزرگ در تلاش‌اند تا در این بازارها سرمایه‌گذاری کنند و سهم بیشتری از آن را در اختیار خود بگیرند.
در این منطقه پیشرفت‌های صنعتی بزرگی در حوزه موبایل اتفاق نمی‌افتد، اما نرخ رشد مشتریان و سرویس‌های موبایل در سرتاسر خاورمیانه و البته کشورهای شمالی افریقا سرسام‌آور است؛ طوری که پیش‌بینی می‌شود این نرخ رشد طی دو یا سه سال آینده حدود 60 درصد افزایش یابد.

 

image

 

طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده، در حال حاضر بیش از 390 میلیون ارتباط موبایلی در خاورمیانه وجود دارد. این عدد در سال 2014 حدود 199 میلیون ارتباط بود. با این‌حال این نرخ رشد مربوط به 70 درصد سهم بازار می‌شود و همچنان 30 درصد از این بازار دست‌نخورده باقی مانده است. انتظار می‌رود کاربرد و مصرف موبایل در خاورمیانه سه برابر شود، همچنین خواهیم دید که تعداد مشترکان جدید سرویس‌های ارتباطی موبایل به بیش از 325 میلیون نفر برسد. اپراتورهای موبایل در تلاش‌اند سرویس‌های تاریخ‌گذشته 2G و 3G را به سرویس‌های 3G و 4G تبدیل کنند. چنین سرمایه‌گذاری‌ای سبب می‌شود آمار رشد مشترکان به‌طرز عجیبی افزایش پیدا کند. در حال حاضر رشد مشترکان سرویس‌های موبایلی در کشور‌هایی مانند امارات، بحرین و کویت به بیش از 75 درصد رسیده است. این آماروارقام پتانسیل بالای کشورهای خاورمیانه را در حوزه موبایل و ارتباطات نشان می‌دهد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک فضای بهتری برای فعالیت در حوزه موبایل ایجاد شود.
منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

yh

۱۳۹۴/۸/۴
ماشالله خاورمیانه مصرف کننده...نقت در میاریم میدیم به اونا صنعتشون پیشرفت کنه و برامون موبایل بسازن