خانهاخبار
کدام گوشی‌ها بهترین اسپیکر را دارند؟

کدام گوشی‌ها بهترین اسپیکر را دارند؟

هنگام خرید موبایل یکی از دغدغه‌ها و مشکلات این است که هیچ راهی برای تست صدای گوشی‌های مختلف نیست؛ ولی در این مطلب می‌خواهیم گوشی‌هایی را معرفی کنیم که بهترین کیفیت خروجی صدا را دارند.
۱۳۹۴/۸/۴

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی موبایل داشتن اسپیکر قدرتمند برای پخش موسیقی است. اما از طریق تحلیل مشخصات فنی گوشی‌ها نمی‌توان فهمید کدام‌یک اسپیکر بهتری دارد. شاید تنها راه برای فهمیدن این موضوع تست تمام گوشی‌های موجود در بازار باشد! اما این کار مسلما برای شما غیرممکن است. پس با ما همراه باشید تا بهترین‌ها را بر اساس دسیبل هر اسپیکر به شما معرفی کنیم. این بررسی، بر اساس بنچمارک تهیه شده از فون آرنا و رتبه بندی بر حسب دسیبل انجام شده است.


Samsung Galaxy Note edge
سامسونگ یکی از برترین کمپانی‌ها در صنعت موبایل است و در این چند سال محصولاتی پرکاربرد و با قابلیت‌های سخت‌افزاری بسیار روانه بازار کرده. به نظر می‌رسد این کمپانی اهمیت خروجی صدای محصولاتش را نیز به‌خوبی می‌داند و به همین دلیل اکثر محصولات سامسونگ در صدر لیست بهترین اسپیکرها هستند.

image

سامسونگ در Samsung Galaxy Note edge توانسته بالاترین امتیاز را در کیفیت خروجی صدا بین تمام دستگاه‌های موجود در بازار به دست آورد. این قدرت اسپیکر سامسونگ قابل مقایسه با کیفیت صدای Motorola Moto G است و Galaxy Note 4 با اختلاف کمی در جایگاه بعدی این لیست قرار دارد.


Nokia Asha 503
این یکی از عجیب‌ترین نتایجی بود که واقعا تصورش را هم نمی‌کردیم! نوکیا در سری Asha توانسته برای بعضی محصولاتش اسپیکرهای قدرتمندی تعبیه کند و این مدل بهترین آنهاست. همان‌طور که می‌دانید، Asha 503 گوشی بسیار ساده‌ای است با سیستم عامل سیمبین و صفحه نمایش 3 اینچی. قدرت اسپیکر این محصول 83 دسیبل است.

image

Blackberry Passport
شاه‌توت سیاه نیز در جمع بزرگان صدا قرار دارد و این جایگاه برای بلک‌بری به‌لطف اسپیکرهای قدرتمند پاسپورت به دست آمده است. بلک‌بری پاسپورت یکی از خاص‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است و با صفحه نمایش مربعی 4.5 اینچی باکیفیت و دوربین 13 مگاپیکسلی فوق‌العاده‌اش توانسته چشم خیلی‌ها را بگیرد! اما در این تست مشخص شد یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه خاص اسپیکری با قدرت 82.7 دسیبل است.

image

Sony Xperia E1    
سونی همواره در مبحث صوت و تصویر پیشرو کمپانی‌های دیگر بوده و جای تعجب نیست که یک گوشی از سونی هم در فهرست پرقدرت‌ترین گوشی‌ها از نظر اسپیکر باشد؛ اما انتظار نداشتیم دستگاهی پایین‌رده از این برند جزو برترین‌ها باشد.

image

Xperia E1 یکی از گوشی‌های ارزان‌قیمت سونی است که صفحه نمایش 4 اینچی با رزولوشن پایین، دوربین 3 مگاپیکسلی و با زمان شارژدهی معمولی دارد. اما اسپیکر این دستگاه 82 دسیبل است که می‌توان گفت مهم‌ترین مزیت این محصول به‌عنوان محصولی ارزان‌قیمت است.


Samsung Galaxy S5 
یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های تولیدی سامسونگ همین دستگاه است که توانسته در زمینه خروجی صدا نیز رتبه خوبی کسب کند. Galaxy S5 از نظر ظاهر چندان جذاب نبود و دل بسیاری از کاربران سامسونگ را زد؛ اما از لحاظ قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مطمئنا جهشی بزرگ در اسمارت‌فون‌ها بود. این گوشی هوشمند به‌دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و آب زیر ذره‌بین بسیاری از آزمایشگاه‌ها و افرادی رفت که می‌خواستند حرص خود را سر یک گوشی خالی کنند!
قدرت اسپیکر این محصول 81 دسیبل است.

image

LG G3 
اگر شما هم دقت کرده باشید، متوجه شده‌اید که کمپانی ال‌جی روزبه‌روز در حال پیشرفت و توسعه دادن محصولات موبایلی خود است و در طول این چند سال توانسته بازار خوبی برای موبایل‌هایش دست‌وپا کند. این کمپانی، که سایه‌به‌سایه سامسونگ در حال به‌روزرسانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محصولاتش است، پرچم‌دار سال 2014 خود را با نام G3 به بازار معرفی کرد که از نظر قابلیت دست‌کمی از برندهای دیگر نداشت و از نظر ظاهر توانست دل خیلی از سامسونگی‌ها را هم به دست آورد!

image

دوربین 13 مگاپیکسلی 2160p با لیزر فوکوس و صفحه نمایش 5.5 اینچی QHD با زاویه دید بالا از مهم‌ترین مزایای این محصول خوش‌دست بودند. قدرت اسپیکر ان محصول 81 دسیبل است.

HTC Desire 501 
احتمالا شما هم تعجب می‌کنید که محصولات سری Desire کمپانی HTC، با وجود مجهز بودن به اسپیکرهای Beats Audio، در آخرین جایگاه‌های برترین اسپیکر قرار گرفته‌اند. اما دلیل این مسئله این است که اسپیکر این محصولات عموما از صدای بالاتری برخوردار نیست و تمرکز این برند روی کیفیت بالاتر صدا با بهینه‌سازی سیستم پردازش صداست. درنتیجه همیشه این محصولات خروجی صدای بهتری از هدفون و دستگاه‌های خروجی صدا دارند.

image

دیزایر 501 اچ‌تی‌سی با صفحه نمایش 4.3 اینچی معمولی و دوربین 8 مگاپیکسلی با کیفیت فیلم‌برداری پایین‌تر از HD است و حدود 250 دلار قیمت دارد. شاید یکی از دلایل بالا بودن قیمت این محصول نسبت به محصولات میان‌رده برندهای دیگر وجود اسپیکری با قدرت 80 دسیبل باشد.

HTC Desire 601

خوب، به نظر می رسد که اچ تی سی بازار محصولات موبایلی خوش صدا را قبضه کرده و رتبه هشتم این رده بندی را نیز از آن خود کرده است. دیزایر 601 که به Zara هم معروف بود، یکی از گوشی های پایین رده کمپانی HTC است که در سال 2013 تولید شد و البته در آن موقع، یک میان رده محسوب می شد. صفحه نمایش این محصول 4.5 اینچی qHD و دارای یک دوربین 5 مگاپیکسل فول اچ دی است. قدرت اسپیکر این محصول نیز 79 دسیبل است.

image

Huawei Ascend P7
کمپانی چینی هوآوی را می‌توان انقلابی در عرصه موبایل‌های ارزان‌قیمت دانست و همچنین یکی از کمپانی‌هایی که به ثبت پتنت اعتقاد چندانی ندارند! چراکه طراحی محصولات این کمپانی معمولا تقلیدی از سایر کمپانی‌هاست. اما به‌هرحال این کمپانی توانسته محصولاتی مشابه محصولات برندهای معتبر دیگر تولید کند و بسیاری از علاقه‌مندان به آنها را به سمت محصولات خودش بکشاند.

image

پرچم‌دار سال 2014 این کمپانی P7 نام داشت که با صفحه نمایش 5 اینچی فول اچ‌دی، دوربین 13 مگاپیکسلی و قیمتی برابر میان‌رده‌های برندهایی مثل سامسونگ و اچ‌تی‌سی به بازار عرضه شد. اسپیکر این دستگاه 79 دسیبل قدرت دارد.

Google Nexus 6P
کمپانی گوگل هرسال، با همکاری یکی از کمپانی‌های معتبر صنعت موبایل، پرچم‌داری به نام نکسوس روانه بازار می‌کند که معمولا قیمتی پایین‌تر از پرچم‌داران سایر برندها دارد. Nexus 6P، که با تولید مشترک کمپانی گوگل و هوآوی ساخته شده، قطعا یکی از بهترین پرچم‌داران صنعت موبایل امسال است. شاید هوآوی در این پرچم‌دار خواسته یکی از توانایی‌هایش را به رخ بکشد؛ یعنی عرضه اسپیکری با قدرت 78.4 دسیبل.

image

یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که این رتبه‌بندی براساس قدرت اسپیکر در تولید صدا و برحسب دسیبل خروجی آن است؛ پس گوشی‌های دیگری که توقع داشتید در این فهرست باشند و نودند، احتمالا یا کیفیت صدای بهتری دارند یا خروجی بهتر صدای آنها از پورت AUX به‌دلیل پردازش بهتر صدا در کارت صدای آنهاست.

نظر شما درباره این محصولات چیست؟ آیا حاضرید گوشی فعلی‌تان را کنار بگذارید و به‌دلیل قدرت بالای اسپیکر به سمت خرید یکی از این محصولات بروید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (35 نظر)

محمدعلی

۱۳۹۶/۱۱/۶
با عرض سلام و خسته نباشید چیز جالبی تو نظرات دوستان دیدم به افت صدای اچ تی سی در مدل های وان مثل m8 خواستم بگم یکی از بهترین صداها رو اچ تی سی داره اما دلیل این افت صدا چیه??? الان بهتون میگم چون خودم دیدم گوشیم به خشش خش افتاده صدایی که قبلا داشت دیگه نداره دلیل به قدری ساده بود که خندم گرفت چراغی که درون اسپیکر گذاشته شده تا شارژ بشه رو دیدین?? خب من دیدم نور اون هم ضعیف شده قاب رو اسپیکرا رو برداشتم با کمک یه طرق... جلو نور گرفتم هیچ کدوم از روزنه ها باز نبود روی اسپیکر به قدری خاک بود که باور نکردنی بود. خلاصه قاب شستم با سوزن نازک بازشون کردم صدا عین روز اول شد کیفیت عالی بدبخت صداش از کجا میخواست بیاد

Apourghani

۱۳۹۵/۶/۱۷
سلام
منم m8 دارم، این مشکل برا منم بود
ولی با سوزن تمام سوراخاشو تمیز کردم صداش چند برابر شد!

مجتبی

۱۳۹۵/۵/۲۱
من M8 دارم. واقعا افتضاحه. روز به روز هم صداش ضعیف میشه. حتی یکبار دادم گارانتی کیت را تعویض کرد . اما بازم همین مشکل را داره

4et_vel

۱۳۹۵/۵/۱
با سلام ایفون اچ تی سی و سامسونگ و نوکیا داشتم و الان نوکیا n95و ایفون دارم تو عمرم مثل کیفیت اسپیکر n95 ندیدم وقتی یه اهنگی پخش میشه 100 میفهی با گوشیای دگ فرق داره کلا n95 خیلی خوبه فلش دوربین جلو هم ک داره یه گوشی مال 7 سال پیش خیلی حرفه ?

مهدی

۱۳۹۴/۱۲/۱۰
سلام من خودم گوشی htc m9. دارم. یعنی تو عمرم همچین اسپیکر و هدستی ندیدم خدای. یه اهنگی گوش میکنی انگار دارن. جلو چشمات اجرا میکنن با ایفون 6 هم مقایسه کردم دوستانی که ایفون دارم باید بگم شاید ایفون تو چیزای دیگه قوی باشه ولی تو صدا ریده