خانهاخبار
۹ قابلیت کلیدی One A9 که آن را از iPhone 6s برتر می‌کند!

۹ قابلیت کلیدی One A9 که آن را از iPhone 6s برتر می‌کند!

چند روز پیش شاهد معرفی One A9 با ظاهری بسیار مشابه آیفون 6اس بودیم. در این مطلب قصد داریم تفاوت‌هایی را برایتان توضیح دهیم که باعث می‌شود One A9 را از iPhone 6s برتر بدانیم.
۱۳۹۴/۸/۱

بالاخره اچ‌تی‌سی تلفن هوشمند جدیدش را با نام HTC One A9 معرفی کرد. این محصول، مانند دیگر محصولات رده‌بالای اچ‌تی‌سی، از بدنه تمام‌فلزی برخوردار است و از آخرین نسخه اندروید با پوشش خاص اچ‌تی‌سی با نام Sense UI بهره می‌برد. اما در نهایت تعجب A9 از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به آیفون ۶اس دارد.

هر کسی که برای نخستین به این محصول بنگرد، نمی‌تواند شباهت آن را با محصول اپل رد کند. نوع ساخت، بدنه، طراحی کلی و حتی رنگ‌ها تماما بسیار مشابه آیفون ۶اس شده است. فارغ از شباهت ظاهری، A9 از ویژگی‌هایی بهره می‌برد که آن را از آیفون برتر می‌کند. 
 
در این مطلب قصد داریم امکانات برتر محصول تایوانی‌ها را نسبت به آیفون ۶اس برایتان توضیح دهیم.
 

۱- نمایشگر با رزولوشن بالاتر

image
 
رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل و ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ مشخصات نمایشگر ۴.۷ اینچی آیفون ۶اس است. تصاویر در این صفحه نمایش به اندازه کافی شفاف و زیبا به نظر می‌رسد، اما در مقابل نمایشگر HTC One A9 توانسته ۴۴۰ پیکسل در هر اینچ را با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل در یک محیط ۵ اینچی جای دهد. طبیعتا جزئیات در نمایشگر تایوانی‌ها بهتر دیده می‌شود.

 

۲- قیمت کمتر

 
image

 
 
در حال حاضر آیفون ۶اس ۱۶ گیگابایتی در اپل استورهای امریکا ۶۴۹ دلار به فروش می‌رسد. اما HTC قیمت تلفن هوشمند جدید خود را با ۳۲ گیگابایت فضای داخلی ۳۹۹ دلار تعیین کرده است و این یعنی ۲۵۰ دلار تفاوت قیمت بین این دو محصول. البته باید این نکته را هم مد نظر داشت که این قیمت جذاب برای مدت محدودی تعیین شده است.

 

۳- گارانتی پس از فروش

image
 
اچ‌تی‌سی برای جذب خریداران بیشتر یک پکیج بسیار جالب گارانتی پس از فروش در نظر گرفته است. اچ‌تی‌سی برای ۱۲ ماه نخستی که A9 خود را خریداری کنید تعهد داده که اگر تلفن هوشمندتان را به آب بیندازید یا بر اثر سقوط دچار شکستی نمایشگر شود، آن را به رایگان تعویض می‌کند. اما نکته جالب اینجاست که اگر از این گارانتی رایگان استفاده نکنید، اچ‌تی‌سی در خرید محصول بعدی به شما ۱۰۰ دلار تخفیف می‌دهد. درمقابل، اپل برای سرویس +AppleCare از شما ۹۹ دلار برای ۲ سال دریافت می‌کند و این رقم برای سال‌های بعد ۷۹ دلار می‌شود.

 

۴- پشتیبانی از عکاسی با فرمت RAW

image
 
این ویژگی توجه علاقه‌مندان عکاسی را به خود جلب می‌کند. عکس‌های RAW درواقع دارای اطلاعات فشرده‌نشده عکس‌ها هستند که امکان ویرایش بسیار خوبی در A9 و نرم‌افزارهای ادیت عکاسی حرفه‌ای به کاربر می‌بخشند. درمقابل، تصاویر JPEG برخی اطلاعات را به‌دلیل فشرده‌سازی و کاهش حجم از بین می‌برد. شاید با خود بگویید JPEG هم به‌خوبی ویرایش می‌شود، که البته کاملا درست است، اما RAW ادیت پارامترهای دیگری همچون اکسپوژر، بالانس نور سفید، های‌لایت و سایه در دسترس شما قرار می‌دهد.

 

۵- لرزشگیر اپتیکال (OIS)

image

 
حالا که صحبت از عکاسی شده باید به وجود سنسور لرزشگیر اپتیکال در A9 اشاره کنیم که درواقع قطعه‌ای سخت‌افزاری است که در ماژول دوربین دیوایس قرار دارد و لرزش‌های ناخواسته دست کاربر را دفع می‌کند. وجود این سنسور باعث می‌شود تصاویر کاربر، مخصوصا در محیطی با نور کم، شفاف‌تر شود و احتمال ثبت عکس تار را به صفر نزدیک می‌کند. برخلاف One A9 (و همچنین iPhone 6s Plus) آیفون ۶اس فاقد لرزشگیر اپتیکال است. البته ما قصد نداریم کیفیت عکاسی این دو محصول را مقایسه کنیم و صرفا به ذکر فقدان این سنسور در آیفون و وجود آن در A9 اکتفا می‌کنیم. 

 

۶- پورت MicroSD و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی

image

 
گفتیم که HTC One A9 در امریکا با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی به فروش می‌رسد، درحالی‌که فروش آیفون ۶اس با نصف این حجم آغاز می‌شود. باید اعتراف کنیم که با ۱۶ گیگابایت فضای داخلی فضای بسیار محدودی در اختیار کاربر برای اپلیکیشن‌ها و فایل‌های صوتی و تصویری قرار می‌گیرد. اما A9، علاوه بر حداقل فضای داخلی بیشتر، امکان استفاده از کارت حافظه جانبی MicroSD را هم فراهم کرده که نسبتا ارزان‌قیمت است و امروزه می‌بینیم کارت MicroSD با حجم ۱۲۸ گیگابایت به قیمت ۸۰ دلار به فروش می‌رسد. شایان ذکر است آیفون ۶اس با حجم ۱۲۸ گیگابایت ۲۰۰ دلار گران‌تر از نسخه ۱۶ گیگابایتی آن است.

 

۷- پشتیبانی از پخش موسیقی با کیفیت بسیار بالا 

image

 
این مورد یکی از مواردی است که برای ۹۹ درصد کاربران اصلا اهمیتی ندارد، اما به‌هرحال شاید ۱ درصد افراد به این نکته توجه بسیاری داشته باشند. HTC One A9 به‌سادگی قادر است فایل‌های صوتی ۲۴ بیتی با سمپل ریت ۱۹۲ کیلوهرتز پخش کند، درحالی‌که این رقم برای آیفون ۶اس ۱۶ بیت در ۴۴.۱/۴۸ کیلوهرتز و معادل کیفیت CD است.

 

۸- شارژ سریع ۲.۰ و ۳.۰

image

 
مطمئنا اینکه تلفن هوشمند چه مقدار دوام باتری داشته باشد مسئله‌ای مهم برای تمام کاربران است، اما مدت پر شدن باتری هم از نکات مهمی است که نباید از آن غافل شد. طبق گفته HTC، جدیدترین محصول این کمپانی به‌وسیله شارژر مخصوص از تکنولوژی شارژ سریع نسخه ۲.۰ پشتیبانی می‌کند که با به‌روزرسانی در آینده نزدیک به نسخه سوم نیز مجهز می‌شود. به زبان ساده باید بگوییم: این محصول سرعت شارژ بسیار بالایی دارد و درمقابل آیفون ۶اس برای شارژ ۰ تا ۱۰۰ حدود ۱۵۰ دقیقه زمان نیاز دارد که عدد بسیار ناامیدکننده‌ای است.

 

۹- آزادی شخصی‌سازی بهتر

image

 
روح اندروید بر پایه آزادی شخصی‌سازی بنا شده و این سیستم عامل در هر تلفن هوشمند امکانات بسیار زیادی برای کاربر در این زمینه فراهم کرده است: ویجت‌ها، تصاویر پس‌زمینه متحرک، پکیج‌های آیکون و غیره که درنهایت به کاربر امکان شخصی‌سازی بسیار گسترده‌ای می‌بخشد. در A9 امکان تغییر پوسته کلی نیز وجود دارد که شکل و ظاهر جدیدی به اندروید این محصول می‌دهد. در مورد iPhone 6s این قابلیت به والپیپرهای داینامیک و ویجت‌هایی محدود شده است که تنها در پنل نوتیفیکیشن قرار دارد.
 
منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (42 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۹/۱۶
شرکتهای زیادی ظاهرشون رو از آیفون کپی کردن ولی هیچ کدوم موفق به فروش خوبی نشودن چرا؟ چون ios نداشتن و هیچوقت روونی اندروید به پای ios نمیرسه

expert

۱۳۹۴/۹/۱۶
مرسی.دقیقا درسته من خودم m9 دارم. فوقالعادست. خیلی راضیم.

Alireza

۱۳۹۴/۸/۲۰
يعنى واقعا شما ها داريد اپل رو با اچ تى سي مقايسه ميكنيد...صد در صد اپل بهتره

.....

۱۳۹۴/۸/۴
کی وارد بازار میشه دقیقا؟؟؟؟
من خوشم اومد ازش...

yh

۱۳۹۴/۸/۴
شما برو ببین خالق بهتر از مخلوقه یا نه :)))))