خانهاخبار
تیم کوک: اپل موزیک 6.5 میلیون مشترک پولی دارد

تیم کوک: اپل موزیک 6.5 میلیون مشترک پولی دارد

روزبه‌روز از شمار مشترکان دوره تست رایگان اپل موزیک کاسته می‌شود. اما چه تعداد از این کاربران سراغ تمدید و خرید اشتراک پولی می‌روند؟
۱۳۹۴/۷/۲۹

از نخستین روزی که اپل سرویس اپل موزیک را معرفی کرد و دسترسی عموم کاربران را به آن آزاد کرد نزدیک به سه ماه و نیم می‌گذرد. این بدان معناست که روزبه‌روز بر شمار مشترکانی افزوده می‌شود که سه ماه اولیه رایگانشان تمام شده. پیش از این، زمانی که آماروارقام مربوط به اپل موزیک اعلام می‌شد، عده‌ای با بی‌رغبتی به موضوع نگاه می‌کردند و می‌گفتند ملاک واقعی سنجش، تعداد مشترکانی است که پس از اتمام دوره تست رایگان، اشتراکشان را به‌شکل پولی تمدید می‌کنند.

در همین راستا، تیم کوک اعلام کرده است که اپل موزیک در حال حاضر ۶.۵ میلیون مشترک پولی دارد. شمار کسانی که از سرویس رایگان استفاده می‌کنند نیز کم نیست. تیم کوک ادامه داده که در حال حاضر ۸.۵ میلیون نفر از کاربران مشترک سرویس سه‌ماهه رایگان اولیه‌اند. ناگفته پیداست که روند تغییر این اعداد به شکلی است که به‌موازات این که از ۸.۵ میلیون نفر کاسته می‌شود، بر شمار ۶.۵ میلیون مشترک پولی افزوده می‌گردد.

در ماه اوت اپل اعلام کرده بود ۱۱ میلیون نفر از کاربران، مشترک سرویس تست رایگان سه‌ماهه اپل موزیک‌اند. این آمار زمانی اعلام شد که موعد تست رایگان اپل موزیک برای هیچ‌کدام از کاربران به اتمام نرسیده بود. با این حساب وقتی ۱۱ میلیون کاربر را در یک سو و ۶.۵ میلیون کاربر را در سوی دیگر می‌گذاریم، متوجه می‌شویم بیش از نیمی از کاربران سرویس رایگان اپل موزیک، اشتراک خود را به‌صورت پولی تمدید کرده‌اند.

 

image

 

اگر می‌خواهید حسابی سرانگشتی برای قیاس داشته باشید، در نظر بگیرید که اسپاتیفای ۲۰ میلیون مشترک پولی دارد. البته بهتر از ما می‌دانید که اسپاتیفای چندین سال است که در این عرصه فعالیت می‌کند و اپل موزیک تنها چند ماه است که متولد شده. از این نظر می‌توان عملکرد اپل موزیک را طی این چند وقت بسیار خوب ارزیابی کرد. وضعیت به‌خصوص وقتی برای این سرویس بهتر می‌شود که اپلیکیشن اندروید آن نیز از راه برسد و خیل عظیمی از کاربران اندرویدی نیز وارد بازی شوند.

البته یک نکته را از یاد نبرید: شرکت‌های استریم موزیک در زمینه اعلام آماروارقام بدنام و به جوسازی با اطلاعات نادرست شهره شده‌اند. برای مثال، سرویس فرانسوی Deezer که این ماه قرار است عمومی شود مدعی است که ۶.۳ میلیون مشترک پولی دارد؛ درحالی‌که درواقع تنها ۱.۵ میلیون نفر از اشتراک پولی این سرویس استفاده می‌کنند. شاید اپل موزیک و ارقام بزرگ مربوط به این سرویس نیز جزو همین دسته باشد. نکته جالب دیگر در مورد اپل موزیک این است که اگر پس از شروع سرویس اشتراک رایگان به تنظیمات اکانت خود نروید و تمدید خودکار را غیرفعال نکنید، با اتمام موعد تست رایگان، هزینه اشتراک ماهانه از حسابتان کم می‌شود و مشترک سرویس پولی اپل موزیک می‌شوید. شاید تصور کنید کمتر کسی ممکن است به این شکل و به‌اشتباه مشترک سرویس پولی اپل موزیک شود، اما تعداد بیشتر از آن است که فکر می‌کنید.

به‌طور خلاصه، هرچند به رقم اعلام‌شده شک داریم و حتی نمی‌دانیم در صورت صحت کامل این عدد چه میزان از آنها با میل و علاقه خود سراغ تمدید اکانت رفته‌اند، باز هم چنین آماری را موفقیتی برای اپل موزیک می‌دانیم. تیم کوک این اطلاعات را در گفتگوی زنده با وال استریت ژورنال اعلام کرد و در ادامه به صحبت در مورد برنامه‌های اپل برای CarPlay، امنیت اطلاعات و اپل تی‌وی پرداخت.

منبع: TechCrunch

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۷/۲۹
اپل دست به هر کاری بزنه توش اوله