خانهاخبار
گوشی جدید اچ تی سی رسما معرفی شد: One A9

گوشی جدید اچ تی سی رسما معرفی شد: One A9

گوشی جدید اچ‌تی‌سی یعنی One A9، که مدت‌هاست در انتظارش هستیم، رسما معرفی شد. این گوشی یک محصول میان‌رده به شمار می‌رود که طراحی تقریبا آشنایی دارد.
۱۳۹۴/۷/۲۸

اچ‌تی‌سی امشب رسما در مراسمی که در شهر نیویورک امریکا برگزار کرد از گوشی جدید خود رونمایی کرد. همان‌طور که پیش‌تر انتظار می‌رفت، نام این محصول One A9 است و برای رقابت با میان‌رده‌های بازار در سال ۲۰۱۵ معرفی شده.

 

image

مشخصات فنی این گوشی عبارت است از:

  • صفحه نمایش ۵ اینچی آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی
  • پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۷
  • پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۰۵
  • ۲ گیگابایت رم در مدل ۱۶ گیگی و ۳ گیگابایت رم در مدل ۳۲ گیگی
  • مجهز به ششمین نسخه اندروید یعنی مارشمالو
  • پنل صفحه نمایش از جنس گوریلا گلس ۴ و شیشه 2.5D
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با توانایی فیلم‌برداری 1080p
  • دوربین اولتراپیکسل ۴ مگاپیکسلی با f/2.0 برای گرفتن عکس‌های سلفی
  • وزن ۱۴۳ گرمی
  • پشتیبانی از شبکه‌های 4G/LTE
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی MicroSD
  • مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت 
  • باتری ۲۱۵۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از فناوری Quick Charge 2.0

طراحی این گوشی بسیار شبیه عکس‌هایی است که قبلا از آن لو رفته بود. بسیاری این طراحی را مشابه با آیفون ۶ و ۶اس می‌دانند و آن را به نوعی تقلید از طراحی کوپرتینویی‌ها به شمار می‌آورند. A9 از بدنه فلزی با لبه‌های قوس‌دار برخوردار است که خطوط مربوط به آنتن‌های گوشی نیز از پشت آن نمایان است. این بدنه از فلز یک‌تکه ساخته شده و شیشه گوریلا گلس ۴ پنل جلویی آن را پوشانده است. 

پردازنده اسنپدراگون ۶۱۷ که در این گوشی استفاده شده متشکل از ۸ هسته Cortex-A53 است که ۴ هسته آن در فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته دیگر در فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز کار می‌کنند. این پردازنده در کلاس پردازنده‌های میان‌رده به شمار می‌رود و شاید بتوان نقطه ضعف بزرگ آن را پشتیبانی نکردن از فیلم‌برداری 4K دانست. 

اچ‌تی‌سی برای محصول جدید خود، یعنی One A9، نسل جدید کیس‌های Dot View را تولید کرده که با عنوان Dot View II نام‌گذاری شده است. این کیس، مانند مدل‌های پیشین، از فرامین حرکتی متنوعی پشتیبانی می‌کند که کاربر را در بیشتر مواقع از روشن کردن صفحه نمایش گوشی بی‌نیاز می‌کند.

 

image

سنسور اثر انگشتی که اچ‌تی‌سی در پنل جلویی این گوشی تعبیه کرده به‌صورت Always-on عمل می‌کند؛ بدین معنی که این سنسور همیشه در حالت فعال قرار دارد و آماده آنلاک کردن گوشی در صورت تشخیص اثر انگشت صاحب خود است. 

گوشی One A9 در هفته اول ماه نوامبر وارد بازار می‌شود و در رنگ‌های Opal Silver ،Carbon Grey ،Deep Garnet و Topaz Gold قابل سفارش است. اچ‌تی‌سی درباره قیمت این گوشی هنوز اطلاعاتی منتشر نکرده است.

منتظر اخبار تکمیلی از One A9 در جی‌اس‌ام باشید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (40 نظر)

reza.mllt

۱۳۹۴/۸/۱
HTC پیشینه درخشانی در طراحی تلفن های هوشمند دارد.این کمپانی طی ده سال گذشته طراحی های بسیار خاص و منحصربفردی را در کارنامه خود ثبت کرده است و برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به HTC Hero ، HTC Touch Diamond یا HTC One X داشته باشید. HTC اثبات کرده است که تولیدکننده ای نیست که ترسی از تجربه متریال ها و طراحی های مختلف داشته باشد. همه چیز از بدنه شیبدار الومینیومی HTC One S شروع شد و به دو بلندگو در دولبه بالا و پایین HTC One M9 یا کناره های پلی کربناتی HTC One X کشیده شد. طراحی HTC One A9 را میتوان از روی طراحی گوشی های هوشمند پیشین این شرکت دنبال کرد.
HTC One M7 با بدنه فلزی در 19 فوریه 2013 معرفی شد در حالی که iPhone 6 با بدنه فلزی در 9 سپتامبر 2014 معرفی شد.این همان جاییست که داستان شروع می شود. دومین دستگاه تمام فلزی HTC یا همان HTC One M8 در 25 مارس 2014 رونمایی شد. پس بی شک دستگاه های HTC زودتر از iPhone ها به تن پوش جدید فلزی خود ملبس شده اند. HTC One A9 میراث ماندگار طراحی تلفن های هوشمند فلزی در این کمپانی را در خود جای داده است اگرچه شکل ظاهری این پرچمدار متفاوت از دستگاه های فلزی پیشین این برند است!
لبه های گرد، پیاده سازی شیشه با قطر 2.5 در جلو و صافی یکدست در پشت ، فهمیدن این که چرا این تلفن همراه هوشمند به نقدهای جدی درباره کپی برداری از iPhone 6 یا 6S برخورده است را بسیار آسان می کند. این طراحی به طور کامل متفاوت از طراحی های پیشین خانواده فلزی One با پشت های منحنی است.

اجازه دهید حقایق را بررسی کنیم. ما شیشه های edge-to-edge را در بسیاری از تلفن های پیشین HTC میبینیم. نگاهی به HTC First - the Facebook phone بیاندازید تا صفحه نمایش با لبه های منحنی و طراحی پشتی صاف را ببینید.
اخیرا با بالاگرفتن این جدل ها خانواده Desire این شرکت اطلاعاتی درباره گوشی هایی بسیارشبیه به One A9 با لبه های گرد و طراحی صاف در پشت البته از جنس پلاستیک را یادآوری کرده است.
در واقع این برند معتقد است HTC One A9 ترکیبی از ممتازترین طراحی های سری One و سری میان رده Desire است، که منجر به این طراحی جدید در One A9 شده است.

meysamhojati

۱۳۹۴/۷/۳۰
ما برشکست نداریم :| فک کنم منظورت ورشکسته

sina

۱۳۹۴/۷/۲۹
Htc ghavi tarin trahi ro hamishe dashte va brand apple va Samsung az on iad gereftan

naser

۱۳۹۴/۷/۲۹
بنظرم گوشی شیکو زیبایی کیفیت ازش میباره بعد این کمپانی همیشه طراحیای عالی داره نقصی ندارن حالا بنظر شما چرا باید بیادو تقلید کنه من خودم اچ تی سی ندارم سالها پیش hd2داشتم ,واقعا باکیفیت بود راضی بودم الانم هرکدوم از گوشیاشو میبینم واقعا کیفیت دارن و زیبایی.

امیررضا

۱۳۹۴/۷/۲۹
سایزش اگه 4.5 اینچ بود و باتریش قویتر بود مثلا 2500 میلی آمپر خیلی بهتر بود اگه قیمتش زیر 1.5 باشه ارزش خرید داره.