خانهمقاله‌ها
چگونه آیتم‌های تنظیمات سریع را در اندروید تغییر دهیم؟

چگونه آیتم‌های تنظیمات سریع را در اندروید تغییر دهیم؟

در اندروید 6 منوی مخفی موجود دارد که با فعال کردن آن می‌توانید آیتم‌های بخش تنظیمات سریع گوشی را، بدون نیاز به روت کردن، بنا به سلیقه خود کم و زیاد کنید یا چینش آنها را تغییر دهید.
۱۳۹۵/۱۲/۲۱

قسمت تنظیمات سریع در اندروید 6 چیز جدیدی نیست. در این قسمت، که با پایین کشیدن نوار نوتیفیکیشن نمایان می‌شود، مجموعه‌ای از آیکون‌ها را مشاهده می‌کنید که به گزینه‌های پرکاربرد بخش تنظیمات دسترسی سریعی به شما می‌دهند. مثلا می‌توانید وای‌فای گوشی را خاموش و روشن کنید، GPS را فعال نمایید یا چراغ‌قوه گوشی را روشن کنید.
در رابط کاربری بعضی گوشی‌ها و کاستوم رام‌های اندروید این امکان به کاربر داده می‌شود تا بتواند آیتم‌های بخش تنظیمات سریع را به‌دلخواه خود کم و زیاد کند و چینش آنها را تغییر دهد؛ اما در اندروید 6 به‌صورت پیش‌فرض این امکان به وجود آمده و تنها کاری که باید انجام شود فعال کردن یک منوی مخفی است.

image

برای این کار نخست باید چند ثانیه انگشتتان را روی آیکون چرخ‌دنده در قسمت تنظیمات سریع نگه دارید تا منویی به نام System UI Tuner در Settings گوشی فعال شود. سپس به این بخش، که زیر About قرار گرفته، بروید و وارد بخش Quick Settings شوید.

image

در این بخش هرکدام از آیتم‌ها که به سمت آیکون Delete بکشید از منو حذف می‌شود و با زدن دکمه + قادرید دوباره آیتم‌های حذف‌شده را برگردانید.
برای چینش دوباره آیتم‌ها به حالت اول، Reset را از منوی سه‌نقطه‌ای انتخاب کنید.
اگرچه این ویژگی هنوز به اندازه رابط‌های کاربری سفارشی‌سازی‌شده پیشرفته نیست، برای آن دسته از کاربران که نمی‌خواهند خیلی دستگاه خود را دست‌کاری کنند امکان بسیار خوبی است.

  • در نسخه 7 اندروید امکان تغییر آیتم‌های قسمت تنظیمات سریع به صورت پیش‌فرض گنجانده شده است و نیازی به انجام دادن ترفند بالا نیست. کاربرانی که گوشی آنها از اندروید نوقا استفاده می‌کنند وقتی منو تنظیمات سریع را باز کنند در بالای آن دکمه ویرایش، که به شکل مداد است، را می‌بینید. با لمس این آیکن می‌توانید آیتم‌های موجود را جابه‌جا کنید یا از این بخش حذف نمایید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Ali

۱۳۹۶/۱/۷
من گلکسی a5 2017 دارم نمیشه این ترفند

شهروز

۱۳۹۵/۱۲/۲۱
سلام من روی Samsung galexy a3.....honor3c lite..honor5xامتحان کردم هیچ کدوم نیومد

mohamad

۱۳۹۵/۱۲/۲۱
رو پی ناین لایت اندروید 7 جواب نداد :|
عه زیرش گفتی خودش داره! :|
مزاح هو هو هو :|

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۲۱
ممنون از شما
من هوآوی پی 9 لایت دارم اما این ترفند روش انجام نمیشه

ali.ae

۱۳۹۵/۱۲/۲۱
سلام برای منم نمیشه گوشیم htc 10