خانهمقاله‌ها
راهنمای ویندوز فون: چطور اینترنت گوشی را به صورت دستی تنظیم کنیم؟

راهنمای ویندوز فون: چطور اینترنت گوشی را به صورت دستی تنظیم کنیم؟

گاهی اوقات گوشی هوشمند شما قادر نیست تنظیمات دیتا را تشخیص دهد و به همین دلیل نمی‌توانید از دیتای گوشی‌تان استفاده کنید. در این نوشته چگونگی تنظیم دستی اینترنت گوشی ویندوز فونی را برای شما شرح می‌دهیم.
۱۳۹۴/۷/۲۷

امروزه هنگامی که سیم‌کارت را در گوشی قرار می‌دهیم، اغلب گوشی‌های هوشمند تنظیمات اینترنت سیم‌کارت را به‌صورت خودکار شناسایی می‌کنند و معمولا برای استفاده از اینترنت نیازی به تنظیم دستی نیست. اما برخی مواقع ممکن است شناسایی تنظیمات به‌صورت خودکار انجام نشود؛ درنتیجه نمی‌توانید از دیتای گوشی‌تان استفاده کنید، مگر اینکه تنظیمات را به‌صورت دستی وارد کنید.

درادامه سری مطالب راهنمای ویندوز فون، امروز سراغ تنظیم دستی APN در گوشی‌های ویندوز فونی می‌رویم. با ما همراه باشید.

 

برای تنظیم دستی APN ابتدا به قسمت Settings و پس از آن Access Point بروید. همان‌طور که در شکل مشخص است، آیکون + را از پایین صفحه انتخاب کنید تا صفحه اضافه کردن APN برای شما باز شود.

 

image

 

در صفحه بازشده Internet APN را برای اپراتورهای مختلف باید به شکل‌های مختلف تنظیم کنید. همان‌طور که می‌بینید، APN ایرانسل را باید mtnirancell، همراه اول را mcinet و رایتل را RighTel تایپ کنید.

 

image

 

پس از نوشتن نان کانکشن و APN، گزینه ذخیره را از پایین صفحه انتخاب کنید. ممکن است با پیغام عدم تنظیم MMS مواجه شوید. برای اتصال به اینترنت تنظیم سایر بخش‌ها لازم نیست و می‌توانید بی‌اعتنا از این پیغام عبور کنید و گزینه OK را انتخاب کنید.

خوب است بدانید در ویندوز 10 موبایل برای رسیدن به بخش تنظیمات APN باید مسیر متفاوتی طی کنید. در این نسخه از سیستم عامل ویندوز (همان‌طور که در شکل نشان داده شده) باید به Settings> Network & Wireless> Cellular & SIM> SIM Settings بروید.

 

image

 

حالا می‌توانید از اینترنت سیم‌کارت روی گوشی هوشمند خود لذت ببرید!

 

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ali

۱۳۹۵/۱۰/۲۵
با سلام خدمت دوستان
چند وقتیه گوشی لومیا 950 ایکس ال گرفتم سیم کارت ایرانسل انداختم روش ولی فقط مجبورم تنظیمات رو روی 2g بذارم تا سیم کارت فعال باشه اگه عوضش کنم انتن سیم کارت میره
اگه کسی بلده لطفا کمک کنه

hamed

۱۳۹۴/۷/۲۸
سلام خسته نباشین
میخواستم بپرسم برای تغییر ارتفاع کیبورد در ویندوز8.1 باید چیکار کنم. قبلا این کارو کردم. ولی الان هرچی دنبالش میگردم پیدا نمیکنم. ممنونم