خانهاخبار
شش ویژگی برتر آیفون 6اس پلاس: بهترین آیفون اپل

شش ویژگی برتر آیفون 6اس پلاس: بهترین آیفون اپل

وقتی جدال بین گوشی‌های اپل، سامسونگ، سونی و سایر شرکت‌های ساخت گوشی هوشمند باشد، بیشتر کاربران تنها از برند محبوب خود طرفداری می‌کنند. اما اگر جدال بین مدل‌های مختلف آیفون باشد چه؟ کدام گوشی آیفون سرتر از بقیه است و چرا؟
۱۳۹۴/۷/۲۸

چند هفته‌ای است که جدیدترین آیفون‌های اپل در بازارهای جهانی عرضه شده‌اند. بسیاری از کسانی که به تکنولوژی علاقه‌مندند و پیگیر اخبار این حوزه‌اند از همان زمانی که شایعات مربوط به این گوشی‌ها را می‌شنیدیم در جریان اخبار بودند. اما حتی اگر اشتیاقتان در این حد نباشد هم چند هفته‌ای که از عرضه این گوشی‌ها گذشته، فرصت کافی برای بررسی و آشنایی با آنها در اختیار قرار داده است.

داشتن نگاهی منصفانه به محصولات اپل برای کاربران وفادار اندروید چندان ساده نیست. اما اگر برای دقایقی این بحث و جدل همیشگی را کنار بگذاریم، حتی طرفداران اندروید نیز تایید می‌کنند که آیفون ۶اس پلاس بهترین آیفونی است که اپل تا امروز تولید کرده. می‌پرسید چرا؟ ما هم انتظار نداریم حرفمان را بی‌دلیل قبول کنید! برای همین در این مطلب ۶ جنبه حائز اهمیت در دنیای گوشی‌های هوشمند را بررسی می‌کنیم و می‌گوییم چرا آیفون ۶اس پلاس بهترین جواب را در این زمینه‌ها دارد.

البته تصور نشود که قصدمان معرفی آیفون ۶اس پلاس به‌عنوان محصولی بی‌عیب و نقص است. شاید حتی کاربرانی که یک ساعت این گوشی هوشمند را در دست می‌گیرند بتوانند عیب‌های مختلفی در آن پیدا کنند. ما نیز منکر این موضوع نیستیم، اما بهتر است به مزیت‌ها و معایب جداگانه نگاه کنیم. در این مطلب تمرکز روی کلیدی‌ترین مزیت‌هاست.

 

عمر باتری

 

image

 

اکثر مدل‌های آیفون در زمینه عمر باتری عملکرد چندان جالبی از خود به نمایش نگذاشته‌اند. کاربران نسبت به این موضوع بسیار حساس‌اند و عمر باتری بیشتر همواره چیزی است که دنبال آن‌اند. اما از سال گذشته و با معرفی سری پلاس قضیه کمی متفاوت شد. این مدل‌ها، به‌دلیل صفحه نمایش ۵.۵ اینچی، از سایر آیفون‌ها بزرگ‌ترند. این بزرگی برای باتری هم فضای بیشتری ایجاد می‌کند. اپل نیز به این کار چراغ سبز نشان داده است. نتیجه این شده که در مدل‌های پلاس باتری‌های بزرگ‌تر و طبیعتا طول عمر بیشتری شاهدیم.

طبق تستی که وبسایت PhoneArena انجام داده، آیفون ۶اس پلاس قادر است تا ۹ ساعت و ۱۱ دقیقه باتری نگه دارد. چنین عملکردی امتیاز بالایی محسوب می‌شود و عمر باتری این وسیله را هم‌رده با گجت‌هایی نظیر سامسونگ گلکسی نوت ۵ قرار می‌دهد. در این تست آیفون ۶اس نیز عملکرد خوبی داشته و توانسته تا ۸ ساعت و ۱۵ دقیقه سرپا بماند.

اگر بخواهیم این اعداد را با اعداد مربوط به آیفون‌های قبلی مقایسه کنیم، تفاوت بسیار فاحشی می‌بینیم: آیفون ۶ در تست‌های مشابه تنها ۵ ساعت و ۲۲ دقیقه و آیفون ۶ پلاس نیز، با کمی عملکرد بهتر، به مدت ۶ ساعت و ۳۲ دقیقه دوام آورده است.

 

پردازنده A9

 

 

image

 

با وجود این که طی چند سال اخیر رقابت در عرصه ساخت چیپ بسیار تنگاتنگ شده، بررسی‌ها نشان می‌دهد چیپ A9 شرکت اپل سریع‌ترین پردازنده‌ای است که برای استفاده روی گوشی‌های هوشمند ساخته شده. در تست‌های بنچمارک چندمنظوره، این پردازنده امتیاز بالاتری نسبت به تمام پردازنده‌های موجود در این عرصه کسب کرده است. وقتی می‌گوییم تمام پردازنده‌های موجود، پای اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام و سامسونگ اگزینونس ۷۴۲۰ نیز در میان است. اگزینوس ۷۴۲۰ همان چیپی است که روی گلکسی اس۶ و گلکسی نوت ۵ به کار رفته.

بدون شک استفاده از صفحه نمایشی با رزولوشن ۱۰۸۰p نقش موثری در روان بودن عملکرد آیفون ۶اس پلاس دارد، اما نباید اجازه دهید این موضوع چشم شما را روی قدرت پردازنده A9 ببندد.

 

آلومینیوم سری ۷۰۰۰

 

image

 

سال گذشته وقتی کاشف به عمل آمد که اگر از نقاط خاصی به آیفون ۶ پلاس فشار وارد کنید بدنه خم می‌شود، سروصدای زیادی در سطح وب به راه افتاد. تاثیر منفی این موضوع روی دید عموم مردم نسبت به پرچم‌داران سال گذشته کم نبود. اپل از این موضوع درس عبرت گرفته و امسال نقص‌ها را در آیفون ۶اس و ۶اس پلاس برطرف کرده است. برای فائق آمدن بر این نقص، اپل آلومینیوم سری ۷۰۰۰ را برای تولید بدنه به کار گرفته است. البته اگر همچنان هدفتان خم کردن آیفون باشد، با فشار زیاد از عهده این کار برمی‌آیید! اما مقاومت بدنه آیفون ۶اس و ۶اس پلاس به میزانی است که در کاربرد عادی محال است که حتی به مرز خم کردن وسیله نزدیک شوید.

 

3D Touch

 

image

 

موضوعاتی که در بندهای پیشین در موردشان صحبت کردیم بهبودهایی‌اند که در جهت رفع نقص یا تقویت یکی از جنبه‌های آیفون‌های پیشین انجام گرفته‌اند. اما قابلیتی که می‌خواهیم در ادامه توضیح دهیم فناوری‌ای است که تا قبل از عرضه آیفون‌های جدید در دنیای گوشی‌های هوشمند خبر چندانی از آن نبود. این قابلیت، که 3D Touch نام گرفته، صفحه نمایش آیفون‌های جدید را به قابلیت شناسایی فشار مجهز کرده است. دلیل استفاده از لغت 3D در نام‌گذاری این است که صفحه نمایش آیفون‌های جدید می‌تواند فرق بین تپ، فشار و فشار عمیق را تشخیص دهد. به‌کمک همین قابلیت، که تنها در یک خط می‌توان توصیفش کرد، دنیایی از امکانات و قابلیت‌های جدید پیش روی کاربران و توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. از شورتکات‌های هوم‌اسکرین گرفته تا کنترل‌های جدید در محیط اپلیکیشن‌ها، همگی قابلیت‌هایی‌اند که دست‌به‌دست هم می‌دهند و تجربه استفاده از آیفون‌های جدید و آی‌اواس ۹ را تجربه‌ای بسیار متفاوت از قبل می‌کنند. بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های خود را برای سازگاری با این قابلیت آپدیت کرده‌اند و کاربران نیز در حال خو گرفتن با این زبان جدید در جهت تعامل با گوشی‌شان هستند.

 

سنسورهای جدید دوربین

 

image

 

چندین سال بود که رزولوشن دوربین آیفون روی عدد ۸ یخ زده بود! اما بالاخره، پس از مدت‌ها انتظار، این عدد در آیفون‌های جدید به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا یافت. فهمیدن نتیجه کار ساده است: جهشی بزرگ در جزئیات تصاویری که با آیفون ثبت می‌شوند. البته ناگفته نماند که با وجود ثابت نگه داشتن عدد مربوط به رزولوشن سنسور، اپل با معرفی هر آیفون جدید بهبودهایی در دوربین این وسیله به وجود می‌آورد که گوشی آیفون را در عرصه عکاسی به پیش می‌برد. اما با وجود این، افزایش رزولوشن اتفاقی است که به‌خودی خود مزیت‌های جانبی بسیاری به همراه دارد.

به‌لطف همین سنسور جدید، آیفون‌های جدید نخستین مدل‌هایی‌اند که به قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K مجهز شده‌اند. اگرچه این قابلیت چندان نوآورانه نیست و مدت‌هاست که گوشی‌های اندرویدی مختلف چنین امکانی برای کاربران فراهم کرده‌اند، به‌هرحال ورود این قابلیت به دنیای آیفون نیز خالی از لطف نیست.

در عصر سلفی، شرکت‌های فناوری برای حرکت پایاپای با نیازهای کاربران باید به دوربین جلو گوشی‌هایشان نیز توجه ویژه‌ای کنند. اگر شما نیز طرفدار سلفی گرفتن هستید یا تماس‌های تصویری زیادی برقرار می‌کنید، خوب است بدانید لنز ۵ مگاپیکسلی دوربین جلو آیفون‌های جدید نوید کیفیت و جزئیات بیشتر از قبل را می‌دهد.

 

قابلیت لرزشگیر اپتیکال

شاید متوجه شده باشید که آیفون ۶اس و ۶اس پلاس خصوصیات مشترک بسیاری دارند، اما سری پلاس در برخی زمینه‌ها یکه‌تازی می‌کند. یکی از شاخص‌ترین موارد قابلیت لرزشگیر اپتیکال است که در سری غیرپلاس خبری از آن نیست. مدل‌های عادی آیفون برای کاهش لرزش و تاری تصاویر از تکنیک‌های نرم‌افزاری بهره می‌برند، اما در سری پلاس، اپل واحد سخت‌افزاری مجزایی برای این کار قرار داده است. این ویژگی به‌خصوص هنگام ضبط ویدئو بسیار به چشم می‌آید: وقتی آیفون را برای ضبط ویدئو در دست نگه می‌دارید، هر حرکت دستتان تاثیری مستقیم بر ویدئوی ضبط‌شده دارد، اما در مدل پلاس این اثر تا حد زیادی خنثی می‌شود که حاصلش طبعا ویدئوهای دیدنی‌تر است. 

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

باسط

۱۴۰۲/۸/۱۶
خیلی میخایم این تلفون را داشت باشم

Ehsan

۱۳۹۴/۸/۷
من دو روز پیش آیفون 6 پلاس ۶۴ گیگ رو خریدم اما در کمال نا باوری دیدم فرکانس سی پی یو ۱/۸ گیگا هرتز هست و فقط یک گیگ رم دارد...!!!!نه فرکانس ۲ گیگا هرتز و ۲ گیگا بایت رم...
لفطا مشخصات گوشی رو درست بیان کنید تا ما هایی که به امید تغییرات بزرگ گوشیمونو به خیال خودمون آپگرید کنیم اینجوری دو روز سر خورده نشیم و پس کلی تماس آخرش بفهمیم کمپانی آیفون هیچگاه مشخصات گوشی رو بیان نمیکنه...لطفا به سایت این کمپانی مراجعه کنید تا ببینید که از فرکانس سی پی یو و رم هیچ اطاعاتی در دسترس نیست و در بنجمارک ها می توان واقیعت ها رو دید...!!!!البته هیچ جا هم خوده کمپانی نگفته مشخصات گوشی به طوره دقیق چی بوده...

محمد

۱۳۹۴/۷/۲۸
من بین 6 اس و 6 اس پلاس خیلی گیر کردم لطفا هرکس هرچیزی میدونه بگه تا من از خریدم پشیمون نشم

Idin

۱۳۹۴/۷/۲۸
۶ پلاس و ۶ اس پلاس طبیعتا بهتر از ۶ و ۶ اس هستند؛
از چند لحاظ که از قضا تمام اینها هم اهمییت فوق العاده بالایی دارن؛
مانند:
۱) باطری بهتر که به راحتی میتوان گفت دو برابر و بلکه بیشتر قدرت بالاتری نسبت به مدل معمولی داره؛ که به لطف اندازه بزرگتر گوشی تونستن به اجرا در بیارن؛ تو استفاده سنگین ۶ پلاس و ۶ اس پلاس یک روز کامل از صبح تا شب دوام میارن
۲) نمایشگر بزرگتر با رزولوشن و تراکم پیلکسلی بالاتر؛ درسته که ۶ و ۶ اس کیفیت ال سی دی فوق العاده ای دارن و پیکسل ها با چشم غیر مسلح به راحتس قابل تشخیص نیستند، اما با مقایسه رو در رو با سری پلاس، خیلی راحت متوجه میشین که کیفیت سری پلاس خیلی بهتر و پر وضوح تر هستش، در حد سری آمولد پرچمداران سامسونگ؛ این صفحه نمایش ۵،۵ اینچی تو تماشای ویدیو، وبگردی و بازی کردن، مزیت های بی شمارش رو نشون میده؛ که سری معمولی فاقد این لذت ها هستن
۳) لرزشگیر اپتیکال در دوربین؛ که خب این هم برای کسانی که دوربین گوشی براشون از هر جهت حائز اهمییت هستش، یه پوان مثبت محسوب میشه، که گوشیشون قطعه سخت افزاری لرزشگیر اپتیکال داشته باشه، چیزی که تو سری معمولی ۶ و ۶ اس وجود نداره
۴) قابلیت های بیشتری که سری پلاس در خدمت سنسور حرکتی گوشی قرار داده، مثلا چرخش منوی گوشی به صورت افقی! که کاملا در تمام جهات به مانند آیپد مینی ۴ میمونه؛ یعنی شما با یک نمونه کوچک آیپد مینی مواجه هستین که تو خیلی جاها قابلیت های بهتری در اختیار میذاره که باز هم این قابلیت ها تو سری معمولی آیفون ها وجود نداره؛
و چند دلیل دیگه
و فقط علتی که موجب شده تا سری معمولی فروش چند برابر بیشتری نسبت به سری پلاس داشته باشه سایز بزرگ سری پلاس هستش که برای خیلیا دلچسب نیست، چون هم حملش براشون سخت تره و هم این که با یک دست به هیچ عنوان نمیشه به راحتی باهاش کار کرد و حتما باید هر دو دست رو به کار گرفت.
به هر حال آیفون رو از ۵ اس به بعد بعنوان گوشی خوب و کار آمد قبول دارم و سامسونگ هم از گلکسی اس ۶ به بعد که جنس بدنه اش رو فلزی کرد؛ چون به هر دو سیستم عامل علاقه دارم از هر دو برند هم همزمان استفاده میکنم و کاملا هم راضی هستم.
موفق باشین