خانهاخبار
قابلیت Continuum ویندوز 10 موبایل در چه محصولاتی قابل اجراست؟

قابلیت Continuum ویندوز 10 موبایل در چه محصولاتی قابل اجراست؟

مایکروسافت در ویندوز ۱۰ موبایل قابلیتی با نام کانتینیوم ایجاد کرد. این ویژگی جذاب تجربه محیطی مشابه ویندوز رایانه‌های شخصی را به وسیله تلفن هوشمند به کاربر می‌بخشد. اما این قابلیت در چه محصولاتی و با چه مشخصات سخت‌افزاری قابل اجراست؟
۱۳۹۴/۷/۲۷

مایکروسافت با ویندوز ۱۰ موبایل در سیستم عامل تلفن‌های هوشمند خود بازنگری اساسی‌ای کرده است. این کمپانی در نسخه جدید تغییرات و امکانات ریزودرشت بسیاری اضافه کرده که درنهایت به نظر می‌رسد توانسته با موفقیت ویندوز ۱۰ را به محیط موبایل وارد کند.

یکی از قابلیت‌های جدید و جذابی که در ویندوز ۱۰ موبایل می‌بینیم ویژگی Continuum است. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که با اتصال ماوس، کیبورد و نمایشگر مجزا به تلفن هوشمند خود محیطی مشابه ویندوز رایانه‌های شخصی تجربه کند.

البته ذکر این نکته هم لازم است که به‌هرحال شما در حال استفاده از سیستم عامل موبایل هستید و این بدان معنی است که امکان اجرا و نصب نرم‌افزارهای دسکتاپ در این سیستم عامل وجود ندارد و شما تنها قادرید اپلیکیشن‌های یونیورسال موجود در فروشگاه ویندوز را اجرا کنید. در تجربه کاربری هم استفاده‌کنندگان از قابلیت Continuum تفاوت‌های این محیط را با فضای نرم‌افزاری موجود در سیستم عامل ویندوز ۱۰ در رایانه‌های شخصی به‌خوبی حس خواهند کرد. 

در Continuum می‌توانید ۲ اپلیکیشن را همزمان اجرا و استفاده کنید؛ به طور مثال، اکسل موبایل را در نمایشگر بزرگ و پاورپوینت را در صفحه نمایش تلفن همراه ببینید. شاید بهترین نکته‌ای که در دل این قابلیت وجود دارد این است که بدون اینکه وقفه‌ای در کارتان رخ دهد قادرید به تماس‌های تلفنی‌تان پاسخ دهید یا ویدئوی در حال پخش خود را ببینید.

مایکروسافت با ایجاد قابلیت Continuum درواقع بهبود بهره‌وری را در کشورهای در حال توسعه هدف گرفته، چراکه در بسیاری از نقاط دنیا تلفن هوشمند تنها ابزار الکترونیک و محاسبه‌گر موجود در خانه است. با این توضیح باید بگوییم که اجرا و نمایش تمام پیکسل‌ها در چند نمایشگر نیازمند سخت‌افزار قدرتمند است.

متاسفانه باید گفت در حال حاضر این پیش‌نیاز سخت‌افزاری در تمام تلفن‌های هوشمند ویندوزی وجود ندارد. درواقع طبق آنچه مایکروسافت اعلام کرده، حداقل سخت‌افزاری که بتواند Continuum را اجرا کند چیپست اسنپدراگون ۸۰۸ با شماره مدل MSM8992 یا MSM8994 محصول کمپانی کوالکام است. بدین ترتیب تلفن‌های هوشمند قدیمی‌تر، حتی با نصب ویندوز ۱۰ موبایل، قادر نیستند Continuum را اجرا و پشتیبانی کنند.

image

بنابراین اگر شما هم از تلفن‌های هوشمند ویندوزی قدیمی استفاده می‌کنید و قصد دارید Continuum را تجربه کنید، باید به فکر تعویض دیوایس خود و تهیه یکی از محصولات جدیدتر این کمپانی باشید.

چندی پیش مایکروسافت دو تلفن هوشمند جدید با نام‌های Lumia 950 و Lumia 950 XL معرفی کرد که نه‌تنها به‌خوبی قادرند Continuum را اجرا کنند، بلکه از امکانات نرم‌افزاری در کنار ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت فضای داخلی و دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

تفاوت اصلی این دو محصول در سایز نمایشگر و پردازنده اسنپدراگون است. لومیا ۹۵۰ نمایشگر ۵.۲ اینچی و چیپ اسنپدراگون ۸۰۸ دارد و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال از صفحه نمایش ۵.۷ اینچی و چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ بهره می‌برد.

همچنین مایکروسافت از تلفن هوشمند میان‌رده خود نیز با نام Lumia 550 پرده برداشته که البته، همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، فاقد حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای Continuum است.

منبع: WindowsCentral

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

hemmati

۱۳۹۴/۷/۲۹
سلام با تشکر از سایت خوبتون.من خیلی وقته به سایتتون سر نزده بودم چقدر قشنگ شده.
پس این دوتا گوشی خیلی باحالن من این گوشی رو میخوام

Fallah

۱۳۹۴/۷/۲۷
سلام تشکر از گزارشی که نوشته اید اگر مورد این دو گوشی و اطلاعات تازه همیشه بزارید ممنون می شوم