خانهاخبار
مقایسه دوام باتری آیفون 6اس با دو پردازنده مختلف TSMC و Samsung

مقایسه دوام باتری آیفون 6اس با دو پردازنده مختلف TSMC و Samsung

امسال اپل، برخلاف سال‌های گذشته، برای ساخت پردازنده آیفون‌های جدید خود از دو کمپانی کمک گرفته است. حالا آزمایشاتی برای سنجش مصرف باتری آنها انجام شده که جزئیاتشان در ادامه این مطلب آمده است. با ما همراه باشید.
۱۳۹۴/۷/۲۲

همان‌طور که پیش‌تر به اطلاعتان رساندیم، امسال اپل برخلاف سال‌های گذشته سنت‌شکنی کرده و برای ساخت پردازنده قوی آیفون‌های جدید خود، 6اس و 6اس پلاس، علاوه بر شرکت سامسونگ، که چند سالی است ساخت پردازنده‌های سری A شرکت اپل را به عهده دارد، از شرکت تایوانی TSMC هم کمک گرفته تا در بخشی از تولید و ساخت پردازنده A9 شرکت کند.

طبق معمول با انتشار این‌گونه اخبار در فضای مجازی و به‌خصوص در روزهای اول ورود محصولات اپل به بازار، حرف‌هایی عجیب‌وغریب و غیرمستند می‌شنویم از افرادی که گویا قصد دارند ارزش محصولات این شرکت را پایین بیاورند! این بار هم گفته شده که تفاوت عمر باتری در دو پردازنده مختلف به‌کاررفته تا ۲ الی ۳ ساعت هم می‌سد، ولی اپل با اعلامیه‌ای رسمی این موضوع را تکذیب کرد و افزود تفاوت آنها در دنیای واقعی تنها ۲ الی ۳ درصد است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در عکس زیر نتیجه آزمایشات انجام‌شده این‌گونه است: 

گشت‌وگذار در اینترنت با استفاده از وای‌فای: پردازنده ساخت TSMC به میزان 624 دقیقه و پردازنده ساخت سامسونگ 610 دقیقه دوام آورده است.

انجام بازی و برنامه‌های گرافیکی با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Open GL: پردازنده ساخت TSMC برابر با 348 دقیقه و پردازنده سامسونگ 352 دقیقه دوام آورده است.

تست انجام‌شده توسط Geekbench 3: پردازنده‌ای که TSMC ساخته 272 دقیقه و پردازنده سامسونگ 212 دقیقه دوام آورده است.

تست انجام‌شده توسط GFXBench: پردازنده‌ای که محصول TSMC بوده 139 دقیقه و پردازنده محصول سامسونگ 133 دقیقه دوام آورده است.

 

image

 

منبع: iClarified

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

yh

۱۳۹۴/۷/۲۲
باز هم مثل همیشه تکنولوژی و کیفیت تایوان بر کره چربید

محمدجواد

۱۳۹۴/۷/۲۲
سامسونگ یه آشغاله بی نظیره
به طور حتم دیگه از نسل بعد ایفون پردازنده سامسونگ در کار نخواهد بود