خانهاخبار
از جی‌اس‌ام بپرسید! موضوع هفته گذشته: جیلبریک آیفون و آیپد

از جی‌اس‌ام بپرسید! موضوع هفته گذشته: جیلبریک آیفون و آیپد

اگر از مخاطبان صفحه فیس‌بوک ما باشید، حتما می‌دانید که هر چهارشنبه کارشناسان ما به سوال‌های شما در خصوص اجزا و محصولات مرتبط گوشی پاسخ می‌دهند. هفته پیش نوبت جیلبریک آیفون و آیپد بود. در ادامه مجموعه‌ای از مهم‌ترین سوال‌های طرح‌شده در خصوص این موضوع را به همراه پاسخ‌های کارشناسان ما می‌بینید.
۱۳۹۴/۷/۲۰

«از جی‌اس‌ام بپرسید» نام سرویس جدید ما در شبکه‌های اجتماعی است. هر هفته یک برند یا محصول و مسائل مربوط به آن از طریق صفحه رسمی جی‌اس‌ام در فیس‌بوک معرفی می‌شود و شما می‌توانید سوالات خود را درباره محصولات و خدمات آن برند یا مسائل مربوط به محصولات طرح کنید. هفته گذشته کارشناسان جی‌اس‌ام به پرسش‌هایی پاسخ دادند که درباره جیلبریک آیفون و آیپد طرح شده بود. در ادامه آنچه از جی‌اس‌ام پرسیده شده و نیز پاسخ‌های ما جمع‌بندی شده است.

image

 

پرسش: جیلبریک به چه معنایی است؟
پاسخ جی‌اس‌ام: لغت Jailbreak به‌معنای فرار از زندان است و عمل جیلبریک درواقع شکستن دیوار محدودیت‌هایی است که در سیستم عامل iOS وجود دارد. تا حدودی هدف این کار را می‌توان به روت کردن اندروید شبیه دانست.


پرسش: چه سورس‌هایی پس از نصب سیدیا لازم است نصب کنیم؟
پاسخ جی‌اس‌ام: BigBoss ،Cydia/Telesphoreo ،Dev Team ،ModMyi.com ،ZodTTD & MacCiti و هر سورس دیگری که برایتان اولویت یا مزیتی داشته باشد.


پرسش: این سورس‌ها به چه دردی می‌خورند؟ آیا نیازی به اضافه کردن سورس دیگری نیز وجود دارد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: این سورس‌ها نوعی مارکت اپلیکیشن‌اند که برای محصولات جیلبریک‌شده استفاده می‌شوند.

 

image


پرسش: آیا سورس اینستالوس هنوز وجود دارد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: خیر، اینستالوس قدیمی شده. این سورس برای نسخه‌های قدیمی iOS بود و دیگر استفاده نمی‌شود.


پرسش: انواع جیلبریک چیست؟ تفاوت هرکدام با دیگری در چه چیزی است؟
پاسخ جی‌اس‌ام: سه نوع جیلبریک وجود دارد. تدر(Tether): در این حالت پس از جیلبریک اگر گوشی‌تان را خاموش کنید، برای روشن شدن و بوت شدن کامل سیستم عامل به اتصال به کامپیوتر نیاز دارید؛ چراکه بوت شدن برنامه red snow پیش‌نیاز بوت دستگاه است و این برنامه از طریق کامپیوتر قابل اجراست. بدون اتصال به کامپیوتر و اجرای این برنامه، دستگاه شما روی لوگوی اپل گیر می‌کند.

سمی تدر (SemiTether): این حالت مانند حالت تدر است، با این تفاوت که در سمی تدر دستگاه بدون اتصال به کامپیوتر بالا می‌آید و کار می‌کند، اما فقط می‌توانید با آن کارهایی مثل تماس گرفتن، پیامک دادن، کار با دوربین و چند کار دیگر انجام دهید و برای استفاده کامل از گوشی باز هم باید از طریق کامپیوتر به برنامه red snow متصل شوید.

آنتدر (Untether): این حالت بهترین شیوه جیلبریک است، چون دستگاه شما بدون نیاز به هیچ پیش‌نیازی کاملا روشن می‌شود و تمام قسمت‌ها به‌خوبی کار می‌کنند.


پرسش: توییک چیست؟ چند توییک محبوب جیلبریکی معرفی کنید.
پاسخ جی‌اس‌ام: توییک‌ها همان برنامه‌ها و تم‌هایی هستند که برای ایجاد تغییر در دستگاهتان باید نصب کنید. برخی از توییک‌های محبوب عبارت‌اند از:
Auxo 3- Asos- AnyDrop 3- Badgomizer- CameraTweak 3 (iOS 8)- CallBar

 

image


پرسش: از کجا می‌توان فهمید گوشی جیلبریک شده یا نه؟
پاسخ جی‌اس‌ام: اگر برنامه سیدیا روی گوشی نصب باشد، یعنی قطعا جیلبریک شده است.


پرسش: Shsh blobs چیست؟
پاسخ جی‌اس‌ام: برنامه‌ای است که برای دانگرید به نسخه‌های قبلی iOS استفاده می‌شود؛ البته این عمل در هر نسخه نسبت به نسخه قبلی سخت و سخت‌تر می‌شود و در حال حاضر روی iOS 9 تقریبا غیرممکن است.


پرسش: آیا هنوز می‌توان با جیلبریک گوشی آیفون را آنلاک کرد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: خیر. این کار در نسخه‌های قدیمی iOS امکان‌پذیر بود.

 

image


پرسش: آیا می‌توان پس از جیلبریک، گوشی یا تبلت را به حالت اول بازگرداند؟
پاسخ جی‌اس‌ام: بله، می‌توانید با وصل کردن دستگاه به آیتونز این کار را انجام دهید. همچنین می‌توان از طریق یک توییک نیز به حالت اول بازگردانی کرد. (لینک راهنمایی)

پرسش: آیا می‌توانید بهترین روش جیلبرک را نام ببرید؟
پاسخ جی‌اس‌ام: خیر، چنین انتخابی بستگی دارد به نسخه‌ای از iOS که می‌خواهید آن را جیلبریک کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)