خانهاخبار
آیفون 6اس نخرید! کاهش ساعت به ساعت قیمت در بازار ایران

آیفون 6اس نخرید! کاهش ساعت به ساعت قیمت در بازار ایران

برای خرید آیفون 6اس عجله نکنید! گزارش‌ها از وضعیت بازار ایران حاکی از آن است که قیمت این دستگاه با روند منظمی در حال کاهش است.
۱۳۹۴/۷/۲۰

آیفون 6اس و آیفون 6اس پلاس، جدیدترین پرچم‌داران اپل، مدتی است وارد بازار ایران شده‌اند؛ هرچند هنوز قیمت آنها به قیمت‌های واقعی و معقول چندان نزدیک نشده.

آیفون‌های جدید اپل روز ۲۵ سپتامبر در ۱۲ کشور و روز ۹ اکتبر در ۴۰ کشور دیگر عرضه شدند و برنامه ورود این گوشی‌ها به بازار سایر کشورها نیز در دستور کار اپل قرار دارد. معمولا در روزهای اولیه ورود آیفون جدید به بازارهای جهانی، این گوشی به روش‌های مختلفی به بازار ایران نیز راه پیدا می‌کند. اما با توجه به قیمت سرسام‌آوری که در روزهای اولیه دارند، معمولا مشتریان زیادی به سمت آنها جذب نمی‌شوند. طبق روالی که در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم، آیفون‌های جدید در ماه اول و حتی ماه دوم ورود به بازار قیمت کاذب دارند و هر کسی از عهده خرید آنها برنمی‌آید.

اما امسال شرایط متفاوت با سال‌های گذشته پیش می‌رود. امسال شاهد بودیم که آیفون‌های 6اس و 6اس پلاس از هفته دوم ورود به بازار ایران روزبه‌روز با افت قیمت مواجه می‌شوند، تا جایی که در حال حاضر، با اینکه کمتر از ۱ ماه از ورود آنها به بازار می‌گذرد، قیمت برخی مدل‌ها به قیمت واقعی نزدیک شده است.

به‌عنوان مثال، مدل 16 گیگابایتی آیفون 6اس هم‌اکنون در بازار تهران با قیمتی بین ۲ میلیون و ۵۰۰  تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در رنگ‌های مختلف به‌فروش می‌رسد. این قیمت برای مدل 64 گیگابایتی بین ۳ میلیون و ۱۰۰ تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و برای مدل 128 گیگابایتی بین ۳ میلیون و ۵۰۰ تا ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان.

در مورد آیفون 6اس پلاس شرایط به این خوبی نیست. برادر بزرگ‌تر آیفون 6اس هم‌اکنون در مدل 16 گیگابایتی قیمتی بین ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد و در گران‌ترین مدل، یعنی مدل 128 گیگابایتی، قیمت آن به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد.

 

image

 

این در حالی‌ است که سال گذشته، بعد از گذشت تقریبا ۶ هفته از ورود آیفون 6 و 6 پلاس، شاهد این رده قیمتی برای آنها بودیم. شاید بتوان دلیل این اتفاق را ورود حجم زیادی از آیفون‌های 6اس و 6اس پلاس به بازار کشور دانست. اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته موجودی آیفون‌های اپل استورهای رسمی نیز در ساعات اولیه به پایان رسید و اپل در تمام فروشگاه‌های رسمی با کمبود کالا مواجه شد. اما امسال، با توجه به تجربه سال گذشته، اپل محصول بیشتری در روزهای اولیه فروش روانه فروشگاه‌های خود کرد؛ کاری که بازار کشورهایی نظیر ایران را نیز تحت تاثیر قرار داد.

خوشبختانه آیفون‌های جدید هم‌اکنون به دفتر جی‌اس‌ام نیز وارد شده‌اند و بررسی تخصصی این محصولات به‌زودی در وب‌سایت جی‌اس‌ام منتشر می‌شود. اگر شما نیز قصد دارید یکی از این گوشی‌ها را بخرید، انتظارات خود را از آنها برای ما شرح دهید. اگر جنبه خاصی از این محصول مد نظر شماست و دوست دارید بیشتر درباره آن جنبه اطلاعات کسب کنید، ما را از نظرات خود آگاه سازید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (47 نظر)

asal

۱۳۹۵/۹/۱۹
Kheli bahal bud chon apple k asan hang nemikone vali android hayi mese Samsung fardayi k bekharish shoro b hang mikone pas bfhm chi migi doste azZ

من

۱۳۹۵/۷/۴
بعضی ها یه طوری دارن از ایفون و اندروید حمایت و باهاش مخالفت می کنن انگاری فک و فامیلاشونه همچین تعصب دارن که......در حال حاضر اکثرا برای چشم و هم چشمی شده فرش زیر پاشونم می فروشن (البته اگه اون فرشه به قیمت ایفون برسه) ایفون میخرن!

جی اس ام

۱۳۹۴/۷/۲۸
دوست عزیز می توانید پاسخ سوال خود را در لینک زیر مطالعه کنید. بررسی تخصصی آیفون 6اس

جی اس ام

۱۳۹۴/۷/۲۸
دوست عزیز می توانید پاسخ سوالات خود را در لینک های زیر مطالعه کنید. بررسی تخصصی آیفون 6اس مقایسه دوام باتری آیفون 6اس با دو پردازنده مختلف TSMC و Samsung

Mehrdad

۱۳۹۴/۷/۲۸
دوست عزیز می توانید پاسخ سوالات خود را در لینک های زیر مطالعه کنید. بررسی تخصصی آیفون 6اس مقایسه دوام باتری آیفون 6اس با دو پردازنده مختلف TSMC و Samsung