خانهاخبار
چگونه بوت لودر گوشی‌های نکسوس را آنلاک کنیم؟

چگونه بوت لودر گوشی‌های نکسوس را آنلاک کنیم؟

اولین قدم برای روت کردن یا نصب کاستوم رام روی گوشی اندرویدی آنلاک کردن بوت‌ لودر دستگاه است. در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد چگونه می‌توانید بوت‌ لودر گوشی‌های نکسوس گوگل را به‌ راحتی آنلاک کنید.
۱۳۹۵/۱۲/۱۸

آنلاک کردن دستگاه‌های اندرویدی قدم اول در راه پرهیجان شخصی‌سازی بیشتر گوشی هوشمند شماست؛ به این معنی که اگر نیاز به روت کردن یا نصب کاستوم رام روی گوشی خود داشته باشید، اولین کاری که باید انجام دهید آنلاک کردن بوت‌ لودر است.
برای آنلاک کردن بوت‌ لودر دستگاه‌های اندرویدی روش‌های مختلفی وجود دارد که، بسته به ابزار مورد استفاده، پیچیده یا ساده‌اند. در این بین دستگاه‌های گوشی‌های نکسوس گوگل از جمله دستگاه‌هایی‌اند که بوت‌ لودر آنها به‌سادگی آنلاک می‌شود. در این مطلب به شما می‌گوییم چگونه می‌توان بوت‌ لودر گوشی یا تبلت نکسوسی را به‌آسانی آنلاک کرد.

ابتدا لازم است از همه اطلاعات خود بک‌آپ بگیرید، چون با این کار تمام اطلاعات شما از روی گوشی پاک می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که ممکن است هنگام آنلاک کردن دستگاه با مشکل مواجه شوید، در نتیجه مسئولیت انجام دادن آن به عهده خود شماست.

1- در قدم اول باید مطمئن شوید که درایور گوشی یا تبلت روی کامپیوتر نصب شده باشد. اگر هنگامی که دستگاه را با کابل به کامپیوتر وصل می‎کنید کامپیوتر آن را بشناسد و در قسمت Device Manager نام دستگاه را بدون خطا مشاهده کنید، نیازی به نصب درایور نیست. در غیر این صورت درایور‌های ویندوز را از اینجا دانلود و نصب کنید.
2- حالا به پکیج ADB نیاز دارید که می‌توانید آن را از اینجا دانلود و نصب نمایید.

image

پس از طی کردن مراحل ساده نصب، در درایو ویندوز کامپیوتر پوشه‌ای به نام ADB مشاهده خواهید کرد که در آن چند فایل قرار دارد.
3- دستگاه را خاموش کنید و با گرفتن همزمان دکمه پاور و کم کردن صدا (Volume Down) به محیط بوت‌ لودر گوشی وارد شوید.
4- گوشی را با کابل به کامپیوتر وصل کنید و منتظر بمانید تا شناخته شود. سپس به CMD بروید و دستورات زیر را به ترتیب وارد کنید.

\cd
\cd adb
fastboot devices

با زدن دستور سوم باید کد IMEI گوشی را مشاهده کنید، در غیر این صورت دستگاه شما به‌درستی به کامپیوتر وصل نشده یا درایور آن شناخته نشده است. پس باید دوباره مراحل قبل را تکرارکنید.
5- در مرحله بعد این دستور را وارد کنید

fastboot oem unlock

با وارد کردن این دستور روی گوشی پیامی ظاهر می‌شود که با تایید آن بوت‌لودر دستگاه آنلاک می‌شود.

image

اگر همه‌چیز به‌درستی انجام شده باشد پس از ری‌استارت کردن گوشی آیکون قفل بازشده می‌بینید که نشانه موفقیت‌آمیز بودن کار است.

image

درصورتی که به هر دلیل به لاک کردن دوباره بوت‌لودر نیاز پیدا کردید، باید همین مراحل را طی کنید، ولی این بار در مرحله 5 دستور fastboot oem lock را بزنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۱۰/۲۰
سلام...توروخدا جواب بدین..وقتی نکسوس پنج انلاک میکنم بد انلاک میشه..وقتی فلش میزنم خودکار لوک میشه فلش قطع میکنه ...لطفا جواب بدین

سعید

۱۳۹۶/۱۰/۲۰
سلام..وقتی نکسوس پنج انلاک میکنم..‌قتی میخوام فلش بزنم خودکار لوک میشه فلش قطع میکنه...توروخدا جواب بدین

یاسر قاسم نژاد

۱۳۹۵/۱۲/۱۸
خوب آقا حمید چه کنم ؟

Hamid

۱۳۹۵/۱۲/۱۸
Dadaah ehtemalan recovery gushit paride

یاسر قاسم نژاد

۱۳۹۵/۱۱/۱۲
سلام من وقتی این دستورات رو میزنم ارور زیر رو میده ممنون میشم راهنمایی کنید تبلت من نکسوس 7 هست
c:\android>Fastboot oem unlock
… INFOerasing userdata…
INFOerasing userdata done
INFOerasing cache…
INFOerasing cache done
INFOunlocking…
FAILED (remote: ()
finished. total time: 3.749s