خانهاخبار
اپل سرانجام قابلیت App Slicing را روی iOS 9.0.2 فعال کرد!

اپل سرانجام قابلیت App Slicing را روی iOS 9.0.2 فعال کرد!

با قابلیت App Slicing اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی آی‌دیوایس فضای کمتری اشغال می‌کنند. این قابلیت، که قرار بود به iOS 9.0 اضافه شود، سر انجام به iOS 9.0.2 اضافه شد.
۱۳۹۴/۷/۱۵

تیم مهندسی بخش نرم‌افزاری iOS شرکت اپل بار دیگر دست‌به‌کار شده و برای آی‌دیوایس‌های قدیمی‌تر و نسخه‌های کم‌حجم مانند آیفون 16 گیگابایتی چاره‌ای اندیشیده تا کاربران با نصب برنامه‌های مختلف روی دستگاهشان از فضای بیشتری بهره ببرند و درواقع برنامه‌ها فضای کمتری اشغال کنند.

 

image

 

این سیستم قبل از دانلود و نصب برنامه تشخیص می‌دهد که کاربر با چه دستگاهی وارد اپ‌استور شده و درنتیجه نسخه بهینه‌شده برای همان دستگاه را با حجم مناسب‌تر دانلود می‌کند. به‌طور مثال، اگر اپلیکیشنی، مثل فیس‌بوک، به‌صورت Universal ساخته شده باشد که هم  با رزولوشن بالای صفحه نمایشگر آیپد ایر ۲ و هم با صفحه کوچکی مانند صفحه آیفون 4اس منطبق باشد، عملا نیازی نیست که کاربران آیفون 4اس نسخه Universal آن را دانلود کنند؛ با استفاده از این سیستم جدید خودبه‌خود نسخه مخصوص، بهینه‌شده و کم‌حجم‌تر برای آیفون4اس دانلود و نصب می‌شود.

خبر خوب برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان این است که لازم نیست کار خاصی انجام دهند و اکوسیستم قدرتمند اپ‌استور روی دستگاه‌هایی که iOS 9.0.2 به بعد را اجرا می‌کنند این کار را به‌صورت خودکار انجام ‌می‌دهد.

 

image

 

 

منبع : DigitalTrends

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)