خانهاخبار
آیفون 6اس 4 برابر محبوب‌تر از آیفون 6اس پلاس است

آیفون 6اس 4 برابر محبوب‌تر از آیفون 6اس پلاس است

چند هفته است که فروش آیفون‌های جدید آغاز شده و همین فرصت برای بررسی‌ها و آمارگیری‌های مختلف کافی است. در همین راستا گزارش منتشرشده جدیدی از میزان محبوبیت بیشتر آیفون ۶اس در قیاس با آیفون ۶اس پلاس خبر می‌دهد.
۱۳۹۴/۷/۱۵

بر اساس اطلاعاتی که در گزارشی جدید از Localystics آمده است، در هفته نخست پس از عرضه آیفون‌های جدید، آیفون ۶اس در قیاس با آیفون ۶اس پلاس از محبوبیت چهار برابری برخوردار بوده. در این گزارش اشاره شده که ۱.۵ درصد آیفون‌های فعلی مدل ۶اس هستند، درحالی‌که این عدد در مورد آیفون۶اس پلاس ۰.۴ درصد است.

دانستن این که آیفون ۶اس نسبت به ۶اس پلاس فروش بهتری دارد چندان تعجب‌برانگیز نیست. هم از نظر قیمت و هم از نظر ابعاد فیزیکی، مدل ۶اس برای بسیاری از کاربران انتخاب بهتری است. نکته جالب‌تر اینجاست که دومین فبلت اپل در قیاس با مدل نخست آن با استقبال بهتری مواجه شده. این ادعا با مقایسه میزان فروش این مدل‌ها در هفته اول پس از عرضه طرح شده است. سال قبل، پس از گذشت یک هفته از عرضه آیفون‌های جدید، تنها ۰.۳ درصد آیفون‌های فعال مدل ۶ پلاس بودند. این عدد در قیاس با سهم ۲.۴ درصدی آیفون ۶ در همان بازه به‌نسبت کمتر از ارقام مربوط به وضعیت فعلی است.

شاید با مقایسه سهم آیفون ۶اس در هفته اول پس از عرضه (۱.۵ درصد) و سهم آیفون ۶ در همان بازه طی سال گذشته (۲.۴ درصد)، تصور کنید که مدل‌های امسال سرعت رشد پایین‌تری داشته‌اند و آیفون ۶اس و ۶اس پلاس با اقبال کمتری روبرو شده‌اند. چنین برداشتی از این اعداد چندان درست نیست. وقتی امسال را با سال گذشته مقایسه می‌کنیم، نباید فراموش کنیم که تعداد گوشی‌های موجود در جهان بسیار بیشتر از قبل شده است. شاید فروش موفق آیفون ۶ و ۶ پلاس را به یاد بیاورید که موجب شد میزان آیفون‌های عرضه‌شده در جهان جهش بزرگی به خود ببیند. طبق همین اصل، اگر قصد مقایسه داریم، باید تعداد گوشی‌های عرضه‌شده در هفته نخست را مقایسه کنیم و نه سهم آنها را در بازار کل.

اپل اخیرا اعلام کرده ۱۳ میلیون دستگاه آیفون ۶اس و ۶اس پلاس را در نخستین تعطیلات آخر هفته پس از عرضه به فروش رسانده است. رکورد آیفون ۶ در همین بازه ۱۰ میلیون دستگاه بود که بر این اساس می‌توان گفت مدل ۶اس نیز خواهان بسیاری دارد.

یکی از سوالات جالبی که ممکن است در ذهن شکل بگیرد این است که محبوب‌ترین مدل‌های آیفون در جهان (بر اساس تعداد کاربر) کدام‌اند. گزارش Localystics به این سوال پاسخ می‌دهد. طبق بررسی‌های انجام‌شده در این گزارش، آیفون ۶ با ۳۳.۲ درصد در جایگاه نخست است و آیفون ۵اس و ۵ به‌ترتیب با ۲۳.۲ و ۱۱.۲ درصد سهم در جایگاه‌های بعدی محبوبیت جهانی قرار دارند. بار دیگر خاطر نشان می‌کنیم که این ارقام نشانگر میزان فروش دستگاه‌ها نیستند، بلکه نسبت تعداد آیفون‌های موجود از یک مدل به تعداد کل آیفون‌های موجود در جهان را نشان می‌دهند.

 

image

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Idin

۱۳۹۴/۷/۱۶
سلام و عرض خسته نباشید به دست اندرکاران گرانقدر سایت و مخاطبان عزیز
تقاضا دارم دوستان یه کمکی برای اتخاذ تصمیم قطعی من بکنن
بنده الآن یه 6 پلاس دارم؛ طبق عادت هر ساله ام از آیفون 4 اس به بعد، هر سال یه مدل جدید آیفون رو استفاده میکنم به علاوه یه مدل از سامسونگ؛ چون اندروید و آی او اس رو در کنار هم لازم دارم و بسیاری از امور مربوط به شغل و تحصیلم رو با گوشیام انجام میدم و به نوعی نقشی حیاتی دارن تو زندگی شخص من
برای امسالم که یه گلکسی اس 6 برداشتم 64 گیگ، این از اندروید
جهت خرید یکی از مدل های جدید آیفون دو دل هستم که آیا همون 6 اس پلاس رو بگیرم که مدل جدید آیفون خودم هست یا جهت تنوع و تجربه ای جدید 6 اس رو بگیرم؟!
مطالعه کتاب های PDF زیاد انجام میدم، فیلم و ویدیو زیاد نگاه میکنم و عکاسی و بخش دوربین گوشی هم اهمییت بالایی برام داره چون مرتبط با کار و دانشگاهم هستش؛
کیفیت نمایشگر هم تا حد زیادی حائز اهمییت هست برام
حال از دوستان عزیز تقاضا دارم با توجه به دانسته ها و تجارب خودشون، بفرمایند وه کدوم مدل رو بگیرم بهتره
کلا میخوام بدونم که از لحاظ کیفی 6 اس پلاس برتر هستش و به کار من میاد و یا 6 اس
ضمن پوزش بابت طولانی بودن متن لطفا راهنمایی کنین
با تشکر
آیفون 6 اس پلاس ++++++++++
آیفون 6 اس ----------
ممنون از محبتتون

mhakimi

۱۳۹۴/۷/۱۵
يه دليلش وزن سنگينشه
192 گرم !