خانهاخبار
کامپیوترهای شخصی در جیب شما: لومیا 950 و 950XL رسما معرفی شدند

کامپیوترهای شخصی در جیب شما: لومیا 950 و 950XL رسما معرفی شدند

بالاخره مایکروسافت از پرچمداران جدیدش رونمایی کرد؛ پرچمدارانی که دوربین 20 مگاپیکسلی با فلاش 3 گانه دارند و با متصل شدن به وسایل جانبی می‌توانند همچون کامپیوتر برایتان کار کنند.
۱۳۹۴/۷/۱۴

پس از شایعات بسیار پیرامون پرچم‌داران جدید مایکروسافت و ویندوز 10 موبایل، بالاخره زمان معرفی رسمی این گوشی ها فرارسید و اکنون چهره واقعی این دو گوشی ویندوز موبایلی پیش روی ماست.

بسیاری از مشخصات لومیاهای جدید مایکروسافت با آنچه در شایعات گفته می‌شد تفاوت چندانی ندارد. لومیا 950 نمایشگر 5.2 اینچی و لومیا 950 ایکس‌ال  نمایشگر 5.7 اینچی دارد. نمایشگر هر دو دستگاه از نوع OLED با کیفیت QHD است.

 

image

لومیا 950 از پردازنده 6 هسته‌ای اسنپدراگون 808 و لومیا 950XL از پردازنده 8 هسته‌ای Liquid-cooled 810 اسنپدراگون کوالکام بهره می‌برد. هر دو گوشی به 3 گیگابایت حافظه رم مجهزند.

دوربین این گوشی‌ها، همان‌طور که احتمال می‌رفت، از سنسور 20 مگاپیکسلی و فلاش سه‌گانه LED برخوردار است که باعث می‌شود در نور کم عکس‌های خوبی ثبت شود. در این دوربین‌ها از نسل پنجم تثبیت‌کننده اپتیکی تصویر استفاده شده است. دوربین لومیاهای جدید مایکروسافت از قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 4K نیز برخوردار است و کیفیت دوربین جلو این گوشی‌ها به 5 مگاپیکسل ارتقا یافته.

 

image

این دو گوشی از قابلیت اتصال USB Type C بهره می‌برند و در مدت 20 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ می‌شوند. حافظه داخلی به‌کاررفته در لومیا‌های جدید مایکروسافت 32 گیگابایت است که البته از طریق کارت حافظه می‌توان افزایشش داد.

در این دستگاه‌ها تکنولوژی جدیدی به نام Glance به کار گرفته شده که باعث می‌شود کاربر هنگام بیرون آوردن گوشی از جیبش نوتیفیکیشن‌ها، ایمیل‌ها، پیغام‌ها و زمان را خیلی سریع ببیند.

اما مهم‌ترین بخش در این محصولات جدید پیاده‌سازی ویژگی کانتینیوم است که این دو گوشی را قادر می‌سازد از طریق کیت مخصوص و با اتصال به صفحه کلید، نمایشگر و ماوس، همچون کامپیوتر کار کنند. مایکروسافت مدعی است با این گوشی‌ها توانسته کامپیوتر شخصی را به جیب کاربر بیاورد.

 

image

 

لومیا 950XL در ماه نوامبر روانه بازار می شود و قیمتی برابر با 649 دلار دارد، درحالی‌که قیمت برادر کوچک‌تر این گوشی هوشمند 550 دلار است.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (38 نظر)

محمد

۱۳۹۴/۷/۲۵
با سلام در پاسخ به نوشته ی اقای علیرضا درنسخه جدید ویندوز فون(یعنی ویندوز۱۰) می توان دران برنامه های اندروید و ای او س را اجرا کرد اگر یک سرچ در سایت ها بکنید میبینید.

Abdollah

۱۳۹۴/۷/۲۵
عالی وبی نظیره

mehdi

۱۳۹۴/۷/۲۳
خدایش اگه بیاد بگیرم سامسونگ مزخرفمو زیر پام له میکنم از بس که هنگ میکنه یه لومیا 535 دارم بخدا اگه یکبار تاالان هنگ کرده فقط دنبال قولش میگشتم منظرم بیاد

علیرضا

۱۳۹۴/۷/۲۳
دوستان این دومدل گوشی خیلی جذاب ودوسداشتنی هستند.ولی بدلیل کم بودن نرم افزارهای ویندوزفون نسبت به آی او اس و اندروید; کمی شک وتردید در خریدنش ایجاد میکنه....ساپورت نرم افزاری ویندوز خیلی کمتر از دو سیستم بالاست.مگه اینکه با اومدن ویندوزفون ۱۰ این مشکل رفع شه.نظر شما چیه؟؟؟

جمشید

۱۳۹۴/۷/۲۱
اندروید بیش از حد شلوغ شده و گیرهای جور واجور میده در واقع ی جورایی با صاحب خودش همیشه دست ب یقه میشه
اینبار تصمیم گرفتم ب سمت ویندوزفون برم احساس میکنم لومیا لایق پولی ک براش میدی باشه