خانهاخبار
آیا دوربین لومیا 950 و 950XL توان رقابت با دوربین دیگر پرچمداران را دارد؟

آیا دوربین لومیا 950 و 950XL توان رقابت با دوربین دیگر پرچمداران را دارد؟

یکی از ویژگی‌های پر‌اهمیت در گوشی‌های همراه دوربین آنهاست. حالا که به معرفی لومیا‌های جدید مایکروسافت نزدیک شده‌ایم، می‌خواهیم ببینیم آیا دوربین آنها توان رقابت با سایر پرچم‌داران را دارد یا خیر.
۱۳۹۴/۷/۱۴

لومیاهای جدید مایکروسافت از دوربین 20 مگاپیکسلی با لنز زایس و تکنولوژی PureView بهره می برند و سه فلاش LED نیز دوربین این گوشی را برای عکس‌برداری بهتر در شب یا نور کم همراهی می‌کند. دوبین جلو لومیا 950 و برادر بزرگ‌ترش دوربینی 5 مگاپیکسلی است.

با ویژگی‌هایی که مایکروسافت در دوربین گوشی‌های خود قرار داده انتظار می‌رود این گوشی‌ها در زمینه دوربین به‌خوبی توان رقابت با گوشی‌هایی همچون آیفون 6 اس و گلکسی اس 6 را داشته باشند. عملکرد مایکروسافت در دوربین گوشی‌های هوشمند اغلب قابل توجه بوده و به‌کارگیری لنزهای زایس و در کنار آن تکنولوژی PureView این گوشی‌ها را از سایر پرچم‌داران متمایز کرده است.

چندی پیش آیفون‌های جدید معرفی شدند و دیدیم بالاخره اپل در گوشی‌های جدیدش از دوربین 8 مگاپیکسلی دست برداشت و سراغ دوربین 12 مگاپیکسلی رفت؛ دوربینی که بدون تردید یکی از بهترین دوربین‌های گوشی‌های همراه در میان پرچم‌داران به شمار می‌رود.

شاید فکر کنید دوربین 12 مگاپیکسلی در میان پرچم‌داران سامسونگ و ال‌جی، که دوربین 16 مگاپیکسلی دارند، چندان هم جذاب نیست، اما، همان‌طور که پیش‌تر هم گفته‌ایم، مگاپیکسل به‌تنهایی بیانگر کیفیت دوربین گوشی نیست و عوامل مهم دیگری نیز همچون لرزشگیر اپتیکی تصویر، HDR، اندازه اپرچر و... در این میان تاثیرگذارند.

 

image

 

اما از طرفی می‌توان امیدوار بود که مایکروسافت، که در لومیاهای قبلی (لومیا 930) نیز از دوربین 20 مگاپیکسلی بهره برده و قدرت دوربین خود را به رخ سایر پرچم‌داران کشیده بود، این بار هم دوربینی درخور در پرچم‌دارانش قرار دهد. این‌طور که در شایعات مشخص شده، دوربین پشت لومیاهای جدید باز هم 20 مگاپیکسلی است، اما دوربین جلو آنها 5 مگاپیکسلی شده. بنابراین عجیب نیست اگر شاهد به‌روز شدن نرم‌افزار دوربین لومیاهای جدید باشیم و امکانات تازه‌ای در آن مشاهده کنیم.

در حال حاضر می‌توان گفت دوربین گلکسی اس6 در میان پرچم‌داران شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های موبایل بهترین دوربین است. این گوشی اگرچه دوربینی 16 مگاپیکسلی دارد، با ویژگی‌هایی همچون لرزشگیر اپتیکی تصویر، HDR و... توانسته عکس‌هایی عالی ثبت کند.

از طرفی مایکروسافت با تجربه لومیا 1520 نشان داد که می‌تواند گوشی‌های موفقی در زمینه عکاسی و دوربین تولید کند؛ گوشی‌هایی که اگرچه از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند، توانستند توجه دوستداران عکاسی را به خود جلب کنند. هیچ بعید نیست اگر دوربین لومیاهای جدید عملکردی قابل قبول داشته باشد، مایکروسافت، برخلاف گفته‌های گذشته‌اش مبنی بر عدم تولید گوشی‌های زیاد، سراغ تولید گوشی جدیدی از سری 1520 هم برود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

علیرضا

۱۳۹۵/۳/۲
میدونستی لنز دوربین فیلمبرداری های سونی کارل زایسه؟؟؟

سید محمود

۱۳۹۴/۷/۱۹
عاغا نوکیا دوربینش چه 1 مگاپیکسل باشه چه 20،دماغ همه رو به خاک میماله.یادتون نره ان70 توی زمانش چی بود با دو دوربین پشت و سلفی!!همچنین ان 95.یادشون بخیر.الانم لومیاها.

Sina

۱۳۹۴/۷/۱۶
رامین جان لطف کن اطلاعات غلط به خورد کاربران نده.
این لنز دوربین های نوکیا هست که توسط کمپانی کارل زایس آلمانی ساخته میشه نه خود دوربین !!

mohammad

۱۳۹۴/۷/۱۵
من موندم این همه که نوکیا مایکروسافت طرفدار داره تو این gsm پس چرا باز فروشش کمه.همه میان هی از مایکروسافت خوب میگن ولی میرن همون ایفون و گلکسی رو میخرن،اخه برادر من شما که هی میگی نوکیا خداشت گوشیت اصلا چیه معلومه یه چیز دیگه شت هی میای حرف میزنی.من خودم اومدم اومیا ۹۳۰ بگیرم چون هم طراخی و صفحه نمایششعالی بود و دوربینش حرف نداشت ولی قیمتش کلی یهو بالا رفت ،هیچوقت هم مثل شما نمیام کور کورانه بگم نوکیا و مایکرو عالین ولی سامسونگ و اپل چون فروششون خوبه بدن

omid

۱۳۹۴/۷/۱۵
خوب مثل اینکه سایت اطلاعات دقیقی نداره از دوربین لومیاها!
لنز ساخت شرکت کارل زایس هست که در این زمینه بهترینه
تکنولوژی اختصاصی پیورویو که با فشرده سازی عکس کیفیت رو همچنان بالا نگه میداره
گشادگی دیافراگم 1.9 که در شب عکس خوبی میگیره
فلش سه گانه RGB که نوری واقعی و مناسب میده تا عکس از حالت طبیعی خارج نشه و لرزشگیر که مانع از تار شدن عکس میشه
بدون اغراق و تعصب این دو گوشی برترین دوربین بازار رو در بین تمام رقبا دارند همان طوری که لومیا 930 که پرچم دار 2013 لومیاها بود هنوز با پرچم دارهای الان رقابت میکنه و برتری نسبی هم داره چه برسه به این دوتا که....