خانهاخبار
کدام نکسوس برای شما مناسب است؟

کدام نکسوس برای شما مناسب است؟

گوگل امسال سنت‌شکنی کرد و دو گوشی نکسوس راهی بازار کرد. اگر شما هم در انتخاب یکی از نکسوس‌های جدید مردد هستید، با ما در مقایسه مشخصات این گوشی‌ها همراه شوید.
۱۳۹۴/۷/۱۴

برای اولین بار در تاریخ نکسوس‌ها این‌بار شاهد تولید دو نکسوس توسط گوگل بودیم؛ نکسوس‌هایی که با همکاری دو شرکت ال‌جی (نکسوس 5X) و هوآوی (نکسوس 6P) در دو اندازه مختلف با رنگ‌هایی متفاوت از همیشه تولید شدند. اکنون کاربران بین این گوشی‌ها حق انتخاب دارند. اندازه صفحه نمایش، پردازنده، رم و از همه مهم‌تر قیمت، همه‌وهمه ویژگی‌هایی هستند که کاربر را، بسته به نیاز و نوع استفاده‌اش، به یکی از نکسوس‌ها هدایت می‌کنند.

image

در این نوشته ما نیز سراغ مقایسه این نکسوس‌ها رفته‌ایم و می‌خواهیم با مقایسه مشخصات آنها کنار یکدیگر به شما در انتخاب یکی از این دو دستگاه جدید کمک کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی

image

اگر نگاهی ساده به هر دو گوشی بیندازید، می‌بینید که طراحی نکسوس 6پی با بدنه فلزی بسیار زیبا و برازنده است؛ البته برای این زیبایی باید 42 گرم وزن اضافه هم تحمل کنید.

 

پردازنده و حافظه

image

 

هیچ شکی نیست که سخت‌افزار پردازنده و رم به‌کاررفته در نکسوس 6P قوی‌تر از نکسوس 5X است. محصول هوآوی با داشتن 3 گیگابایت رم خیال کاربر را راحت می‌کند. تنها نگرانی بابت اسنپدراگون 810 است که در برخی گوشی‌ها مجددا با مشکل داغ کردن روبرو شده است. البته اسنپدراگون 808 به‌کاررفته در نکسوس ال‌جی نیز از عملکرد خوبی برخوردار است، اما با 2 گیگابایت رم نمی‌تواند به‌خوبی نکسوس 6P عمل کند.

 

صفحه نمایش

image

 

اگرچه ظاهرا در اندازه نمایشگر حق انتخاب دارید، با انتخاب نمایشگر کوچک‌تر درواقع بین گوشی با مشخصات بالاتر و پایین‌تر نیز سراغ مشخصات پایین‌تر خواهید رفت.

 

دوربین

image

 

دوربین‌های اصلی این دو گوشی تفاوتی با هم ندارند، اما دوربین جلو نکسوس 6پی بیش از دیگری به کار دوستداران عکس‌های سلفی می‌آید.

 

قیمت

image

می‌بینید که قیمت هر دو نسخه نکسوس 5X از ارزان‌ترین نسخه نکسوس 6P نیز کمتر است و، همان‌طور که گوگل در کنفرانس خود گفت، کاربران گزینه‌ای ارزان‌قیمت‌تر نیز پیش روی خود دارند. حالا انتخاب با شما است؛ در نظرسنجی جی‌اس‌ام شرکت کنید و بگویید کدام گوشی را انتخاب خواهید کرد. همچنین برای مقایسه کاملتر این دو محصول می‌توانید از سرویس مقایسه محصول جی‌اس‌ام کمک بگیرید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

سسسسجاد

۱۳۹۴/۸/۱۵
سلام دوستان 6pوارد ایران شده؟؟؟لطفا راهنمایی کنید که کجا میشه گیر اورد این گوشی رو من در ب در دنبالشم

محمد رضا

۱۳۹۴/۷/۱۷
بیاد ایران قیمتاشون 4-5 برابر میشن.

LH G2

۱۳۹۴/۷/۱۴
هر دلار چند تومان محاسبه می شه که با قیمت های گذاف در بازارهای داخلی روبرو هستیم.