خانهاخبار
​معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: DropBox

​معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: DropBox

با ورود ابر (Cloud) به دنیای تکنولوژی مسیر این صنعت دستخوش تغییرات بسیاری شد. در این مطلب به بررسی یکی از سرویس‌های ابری می‌پردازیم که از طریق آن می‌توانید فایل‌های خود را روی ابر ذخیره کنید و همه‌جا به آنها دسترسی داشته باشید.
۱۳۹۴/۷/۱۳

تکنولوژی ابری دنیای تکنولوژی را دگرگون کرد. با بهبود بستر‌های شبکه اینترنت و رواج سرویس‌های ابری، بشر در حال ورود به دوره‌ای جدید است. در این دوره دیگر به ذخیره کردن اطلاعات روی هارد درایو یا سایر سخت‌افزارهای ذخیره اطلاعات نیازی نیست. کاربران با استفاده از اینترنت مناسب و سرویسی ابری مانند دراپ باکس می‌توانند اطلاعات خود را ذخیره کنند و هرجا که اینترنت باشد به آنها دست یابند. سرویس‌های ابری در آینده‌ای نه‌چندان دور نیاز ما را به هارد درایوها و سایر سخت‌افزارها به‌طور محسوسی کاهش می‌دهند.

image

 

در این مطلب یکی از این سرویس‌های ابری را از نظر می‌گذرانیم و با هم به دنیای اپلیکیشن این سرویس سفر می‌کنیم تا ببنیم دراپ باکس و اپلیکیشن منحصربه‌فردش چه قابلیت‌هایی در اختیار ما قرار می‌دهند.
دراپ باکس به هر کاربری که در آن ثبت‌نام می‌کند 2 گیگابایت حافظه هدیه می‌دهد که می‌تواند فایل‌های خود را در آن ذخیره کند. در صورت نیاز به حافظه بیشتر، می‌توانید از حساب‌های غیررایگان دراپ‌باکس استفاده کنید و در ازای پرداخت پول، حجم بیشتری در اختیار بگیرید.

 

image

 


دراپ باکس تقریبا تمام پلتفرم‌های مختلف را تحت پوشش خود قرار داده است؛ از اپلیکیشن‌های موبایلی گرفته تا نرم‌افزارهایی برای سیستم‌عامل‌هایی چون ویندوز و مک. در صورت نیاز به این سرویس می‌توانید این اپلیکیشن را برای پلتفرم‌های زیر دانلود کنید:
دانلود دراپ باکس برای آی‌اواس از آیتونز
دانلود دراپ باکس برای اندروید از گوگل پلی استور
دانلود دراپ باکس برای اندروید از کافه بازار
دانلود دراپ باکس برای بلک‌بری
دانلود دراپ باکس برای ویندوز فون

 

ویژگی‌ها

پس از نصب اپلیکیشن و باز کردن آن با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که از شما خواسته می‌شود ثبت‌نام کنید یا، اگر قبلا ثبت‌نام کرده‌اید، وارد حساب خود شوید. برای ثبت‌نام باید فرمی شامل 4 گزینه را پر‌کنید:

  • نام
  • نام خانوادگی
  • ایمیل
  • رمزعبور

image

 

پس از پر کردن فرم، گزینه ایجاد حساب (Create Account) را انتخاب کنید. تبریک! شما اکنون می‌توانید از سرویس دراپ باکس استفاده کنید. در اولین گام پس از ورود به دراپ باکس با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که به شما می‌گوید: 

«از خاطرات خود محافظت کنید.»

image


این جمله به یکی از ویژگی‌های دراپ باکس اشاره می‌کند. با استفاده از این ویژگی، دراپ باکس از عکس‌ها و حتی ویدئوهایی که با گوشی‌تان ثبت می‌کنید بک‌آپ می‌گیرد تا هیچ‌گاه خطر از دست دادن آنها را حس نکنید. برای استفاده از این ویژگی کافی است گزینه «آپلود دوربین» (Turn On Camera Upload) را انتخاب کنید. البته اگر می‌خواهید از ویدئو‌هایی که ضبط می‌کنید نیز بک‌آپ گرفته شود، لازم است تیک «ویدئو نیز شامل شود» (Include Videos) را فعال کنید. اگر به این ویژگی نیاز ندارید، می‌توانید با استفاده از گزینه اسکیپ (Skip) از این مرحله گذر کنید. 
پس از عبور از این مرحله وارد اپلیکیشن می‌شوید و در اولین برخورد با چهار گزینه مواجه می‌شوید: فایل‌ها (Files)، عکس‌ها (Photos)، فایل‌های آفلاین (Offline Files) و اعلانات (Notifications). با هم به هریک از این بخش‌ها نگاهی می‌اندازیم.

 

image

 

فایل‌ها (Files)

 

image

 

در این بخش می‌توانید تمام فایل‌هایی را ببینید که در دراپ باکس دارید. اگر دنبال فایل خاصی می‌گردید، می‌توانید به‌راحتی با جستجو آن را بیابید. مرتب‌سازی (Sort) فایل‌ها کار دیگری است که در این بخش می‌توان انجام داد: می‌توان فایل‌ها را براساس تاریخ یا حروف الفبا مرتب کرد تا پیدا کردن و دیدنشان راحت‌تر باشد. اگر به‌تازگی فایلی در دراپ باکس آپلود کرده‌اید و آن را نمی‌بینید، بهتر است گزینه رفرش (Refresh) را امتحان کنید؛ با رفرش دراپ باکس فایلتان را می‌بینید.
در این بخش می‌توانید پوشه جدید (New Folder) یا فایل متنی با فرمت txt بسازید، فایل‌ آپلود کنید و عکس بگیرید. البته اگر بخواهید، می‌توانید با نصب دراپ باکس روی کامپیوترتان فایل‌ها را از داخل کامپیوتر هم آپلود کنید و در اپلیکیشن دراپ باکس از آنها استفاده کنید.
در سمت راست هر فایل و پوشه‌ای که در دراپ باکس ساخته می‌شود یک آیکون دایره و فلش قرار دارد که با کمک آن ‌می‌توان فایل‌ها و پوشه‌ها را مدیریت کرد. ابتدا با مدیریت پوشه‌ها شروع می‌کنیم.

 

image

 

Invite people to collaborate
اگر قصد دارید از دراپ باکس برای کار تیمی استفاده کنید، این ویژگی ‌می‌تواند کمک‌حال شما باشد. با استفاده از ایمیل دوست‌ یا همکا‌رتان می‌توانید یک پوشه خاص را با وی به اشتراک بگذارید.


Send a link to this folder
می‌توان به پوشه‌ها لینک‌ متصل کرد. اگر پوشه‌ای دارید که لازم است آدرس یک صفحه وب را به آن اضافه کنید، این گزینه بهترین روش برای انجام دادن این کار است.


Rename
این گزینه امکان تغییر نام پوشه را فراهم می‌کند.


Move
با استفاده از این قابلیت می‌توانید پوشه‌‌های خود را جابه‌جا کنید.


Copy
این گزینه امکان کپی پوشه‌ها را به شما می‌دهد.


Delete
با استفاده از این گزینه می‌توانید پوشه‌های بلااستفاده را پاک کنید.
برای مدیریت فایل‌ها کافی است آیکون نامبرده را لمس کنید. با لمس آیکون منوی جدیدی پیش روی شما قرار می‌گیرد که با کمک آن می‌توانید تغییراتی در فایل‌ها ایجاد کنید.

 

image

 

Send a link to this file
می‌توان به فایل‌ها لینک‌ متصل کرد. اگر فایلی دارید که لازم است آدرس یک صفحه وب را به آن اضافه کنید، این گزینه بهترین روش برای انجام دادن این کار است.


Open with
با استفاده از گزینه «اجرا در» (Open with) می‌توانید فایل دلخواه را در برنامه‌ خاصی باز کنید که مدنظر دارید. فرض کنید یک فایل پی‌دی‌اف دارید؛ می‌توانید از طریق این گزینه فایل را در یک برنامه پی‌دی‌اف‌خوان باز کنید که در دستگاهتان نصب کرده‌اید.


Rename
این گزینه امکان تغییر نام فایل را فراهم می‌کند.


Move
با استفاده از این قابلیت می‌توانید فایل‌های خود را به پوشه‌هایی منتقل کنید که ساخته‌اید.


Copy
این گزینه امکان کپی کردن فایل‌ها را به شما می‌دهد. 


Export
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دراپ باکس امکان گرفتن خروجی است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید فایل‌های خود را در دستگاه ذخیره کنید یا خروجی حاصل را به برنامه‌هایی مانند جیمیل، تلگرام و بلوتوث منتقل کنید.


Comment 
این گزینه بیشتر برای فایل‌های اشتراکی کاربرد دارد. اگر فایلی دارید که با دوستان یا همکارانتان به اشتراک گذاشته‌اید، این گزینه کمکتان می‌کند تا سریع‌تر و بسیار بهتر با آنها ارتباط برقرار کنید. با استفاده از @ می‌توانید دوستانتان را منشن کنید و برای فایل‌ها شرح (کامنت) بنویسید.


Available Offline
دسترسی به دراپ باکس تنها از طریق اینترنت میسر است. اما اگر اینترنت در دسترس نباشد و به فایلی نیاز داشته باشید، چطور؟ خب! با توجه به شرایط فعلی اینترنت در ایران بهتر است همیشه چنین اتفاقی را پیش‌بینی کنید و با استفاده از این گزینه فایل‌هایی را که برایتان مهم‌اند و همیشه لازمشان دارید برای حالت آفلاین نیز بهینه و موجود کنید. 


Delete
با استفاده از این گزینه ‌می‌توانید فایل‌هایی را که لازمشان ندارید از دراپ باکس خود حذف کنید.

 

عکس‌ها (Photos)

 

image

 

اگر از آن دست افرادی هستید که در ابتدای کار با دراپ باکس اجازه آپلود عکس‌ها را می‌دهند، این قسمت بیشتر به کار شما می‌آید. در این بخش می‌توانید تمام عکس‌هایی را که در دراپ باکس آپلود کرده‌اید مشاهده کنید. البته نه فقط مشاهده! بلکه می‌توانید برای عکس‌هایتان آلبوم‌های مختلفی ایجاد کنید و این عکس‌ها را داخلشان قرار دهید. با استفاده از گزینه اشتراک‌گذاری می‌توانید عکس‌هایتان را در شبکه‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

 

فایل‌های آفلاین (Offline Files)

 

image

 

در این قسمت آن گروه از فایل‌هایی را می‌بینید که در حالت آفلاین قرار داده‌اید و می‌توانید بدون نیاز به اینترنت به این فایل‌ها دسترسی داشته باشید.

 

اعلانات (Notifications)

در این قسمت می‌توانید اعلاناتی را ببینید که از دراپ باکس برایتان ارسال می‌شود.

 

image

 

خب! تا اینجا با تمام ویژگی‌های دراپ باکس آشنا شدیم، اما برای تکمیل اطلاعات خوب است به قسمت تنظیمات هم سری بزنیم و ببینیم در این قسمت چه امکاناتی برایمان فراهم شده.

 

image

 

حساب دراپ باکس (Dropbox Account)
در این قسمت می‌توانید عکس پروفایل خود را تغییر دهید. میزان حافظه‌ مصرف‌شده هم همین‌جا برایتان به نمایش گذاشته می‌شود. می‌توانید از طریق سایت دراپ باکس اپلیکیشن و کامپیوتر را به هم متصل کنید و اگر نیازی به این برنامه ندارید، می‌توانید از آن خارج شوید.


فضای بیشتر (Get Space)
در صورت نیاز به حافظه بیشتر، می‌توانید از این قسمت برای دریافت فضای بیشتر استفاده کنید.


آپلود دوربین (Upload Camera)
در این قسمت می‌توانید آپلود عکس‌های دوربین را فعال یا غیرفعال کنید.


ویژگی‌های بیشتر (Advanced Featurs)
در این قسمت می‌توانید برای حساب دراپ باکس خود رمز بگذارید تا فقط خودتان به حساب دسترسی داشته باشید.
اگر دوست داشته باشید، می‌توانید وارد برنامه تست دراپ باکس شوید تا آپدیت‌های تست اپلیکیشن را دریافت کنید و به این کمپانی کمک کنید اپلیکیشن بهتری بسازد و عرضه کند. همچنین می‌توانید کش را خالی کنید. این کار با استفاده از گزینه Clear Cache امکان‌پذیر می‌شود. با استفاده از گزینه پاک کردن تاریخچه جستجو می‌توانید تاریخچه جستجوی خود را پاک کنید. 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد و دراپ باکس بتواند به زندگی و کار شما کمک کند. ابری باشید!

دانلود دراپ باکس از بازار

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

عثمان میرزایی

۱۳۹۵/۱/۵
سلام آیا اگه در برنامه دراپ باکس از همون حجم ۲گیگ رایگان استفاده کنیم حساب با تصاویر داخلش برای همیشه میمونه یانه اگه به حساب برا چند سال وارد نشیم آیا حساب پاک میشه یا نه؟؟؟؟
لطفا زود ج بدید خیلی مهمه

عثمان میرزایی

۱۳۹۵/۱/۵
سلام آیا اگه در برنامه دراپ باکس از همون حجم ۲گیگ رایگان استفاده کنیم حساب با تصاویر داخلش برای همیشه میمونه یانه اگه به حساب برا چند سال وارد نشیم آیا حساب پاک میشه یا نه؟؟؟؟
لطفا زود ج بدید خیلی مهمه

ع م

۱۳۹۵/۱/۵
سلام آیا اگه در برنامه دراپ باکس از همون حجم ۲گیگ رایگان استفاده کنیم حساب با تصاویر داخلش برای همیشه میمونه یانه اگه به حساب برا چند سال وارد نشیم آیا حساب پاک میشه یا نه؟؟؟؟
لطفا زود ج بدید خیلی مهمه

ع م

۱۳۹۵/۱/۵
سلام آیا اگه در برنامه دراپ باکس از همون حجم ۲گیگ رایگان استفاده کنیم حساب با تصاویر داخلش برای همیشه میمونه یانه اگه به حساب برا چند سال وارد نشیم آیا حساب پاک میشه یا نه؟؟؟؟
لطفا زود ج بدید خیلی مهمه