خانهاخبار
اندروید مارشمالو هفته آینده رسما عرضه می‌شود

اندروید مارشمالو هفته آینده رسما عرضه می‌شود

اندروید مارشمالو در شرف عرضه است؛ نسخه‌ای که نه‌تنها روی نکسوس‌های جدید خودنمایی می‌کند، بلکه پتانسیل بسیاری برای متحول کردن عرصه گجت‌های اندرویدی دارد.
۱۳۹۴/۷/۷

در کنفرانس امشب گوگل اندروید مارشمالو دقیق‌تر از پیش بررسی شد. با در نظر گرفتن افزوده شدن قابلیت‌هایی نظیر پشتیبانی از فناوری سنسورهای شناسایی اثر انگشت و فضاهای ذخیره‌سازی اکسترنال، به نظر می‌رسد سیستم عامل دست‌پرورده گوگل در حال رشد است. یکی از جنبه‌هایی که در این نسخه بسیار رشد کرده مسائل مربوط به امنیت است. برای مثال، می‌توان به قابلیت دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها اشاره کرد که همچنان در راس توجه قرار دارد. نتیجه تمام این تغییرات افزایش کنترل کاربران بر اطلاعاتی است که قرار است دسترسی به آنها صورت بگیرد.

شناسایی اثر انگشت تکنولوژی جدیدی است که به‌تازگی وارد مارشمالو شده؛ قابلیتی که به‌نوبه خود به افزوده شدن لایه امنیتی دیگری روی اطلاعات و نیز تقویت حریم خصوصی منجر می‌شود. تعبیه این قابلیت راه را برای ورود سنسورهای نسل جدید به دستگاه‌های اندرویدی باز می‌کند.

 

image

 

در اندروید مارشمالو صدایتان در تجربه کار با گوشی نقشی اساسی بازی می‌کند. اپلیکیشن‌های سوم‌شخص می‌توانند از رابط صوتی بهره ببرند و، برای مثال، مستقیما با فرمان‌های صوتی اجرا شوند. یا اگر بخواهید موزیکی خاص از خواننده موردنظرتان پخش شود، کافی است دستیار صوتی را صدا کنید و به او فرمان بدهید؛ تقریبا شبیه همان چیزی که در آیفون و سیری می‌توان تجربه کرد.

اپلیکیشن‌ها می‌توانند به‌طور پیوسته و در ارتباط با قابلیت فرامین صوتی کار کنند. در اندروید مارشمالو اگر اپلیکیشنی را میانه کار رها کنید، هنگام باز کردن دوباره‌اش سیستم عامل از شما می‌پرسد که آیا مایلید کارتان را ادامه دهید یا قصد دارید آن را از سر بگیرید. خوشبختانه فرامین را از لاک‌اسکرین نیز می‌توانید صادر کنید و نیاز نیست حتما گوشی‌تان را آنلاک کنید.

 

image

 

در مارشمالو از حافظه‌های جانبی نیز پشتیبانی به عمل می‌آید؛ قابلیتی که گوگل نام Flex Storage روی آن نهاده است. با افزوده شدن این پشتیبانی، می‌توان حدس زد که اندروید نمی‌خواهد فقط سیستم عامل گوشی‌های موبایل شناخته شود.

جدیدترین نسخه اندروید هفته آینده برای گوشی‌های نکسوس موجود در بازار عرضه می‌شود. اگر از کاربران این دستگاه‌ها هستید، می‌توانید زودتر از سایرین از آخرین نسل اندروید بهره ببرید.

 

منبع: TheNextWeb

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

sina

۱۳۹۴/۷/۸
خواهش میکنم بگین برای اس5 کی میاد

شیرین

۱۳۹۴/۷/۸
رکورد منفی خوردنو شکستی تبریک میگم بهت.
هنوز نظرشو نزاشته مراعات کنین دوستان

مهدی

۱۳۹۴/۷/۸
دووست من شما اندروید 5 رو رویی نکسس 6 و 9 ببینید تا به قدرت اندروید پی ببرید

farfar1993

۱۳۹۴/۷/۸
,واسه نوت5میادش؟

سعید کش

۱۳۹۴/۷/۸
آندروید؟ به نظر منم فرقی نداره تو چه نظری بنویسی اینجا وقتی حتی نمیتونی اسم سیستم عامل رو درست بگی. اون آندروید نیست و اندروید هست دلبندم! خخخخخ