خانهاخبار
پیکسل سی: اولین تبلتی که با دستان گوگل ساخته شده است

پیکسل سی: اولین تبلتی که با دستان گوگل ساخته شده است

مراسم امسال گوگل به اتمام رسید و با محصولات جدیدی آشنا شدیم. گل سرسبد این محصولات تبلت پیکسل سی بود، به این دلیل که اولین تبلتی است که خود گوگل ساخته.
۱۳۹۴/۷/۷

پاییز امسال با محصولات رنگارنگ گوگل رنگی‌تر شد. مراسم امشب گوگل پر از محصولات سخت‌افزاری جدید بود. تبلت تبدیل‌شونده گوگل بسیار شبیه سرفیس مایکروسافت و آیپد پرو اپل است.

 

image

 

پیکسل جدید به مدل‌های قبلی این دستگاه خیلی شبیه است، اما دو فرق عمده در آن وجود دارد:

  • به‌جای کروم اواس، این تبلت از اندروید قدرت می‌گیرد.
  • صفحه کلید جدید جدا می‌شود.

 

image

 

گوگل ایده ساخت این تبلت را با هیچ کمپانی دیگری شریک نشده و به‌تنهایی برای تولید این محصول اقدام کرده است. از لحاظ سخت‌افزاری این دستگاه از نمایشگر ۱۰.۲ اینچی بهره جسته است که در هر اینچ آن ۳۰۸ پیکسل وجود دارد. روزلوشون پیکسل سی ۲۵۶۰ در ۱۸۰۰ است که به روشنایی خارق‌العاده ۵۰۰ نیت می‌رسد. برای بهبود تجربه استفاده از فرامین صوتی نیز از چهار میکروفون در ساخت پیکسل سی استفاده شده است.

 

image

 

پردازنده ۴ هسته ای انویدیا ایکس۱ و پردازنده گرافیکی ماکسول تیم پردازشی پیکسل سی را تشکیل می‌دهند و رم ۳ گیگابایتی به کمک این تیم می‌آید. پیکسل سی از USB Type-C برای شارژ شدن و برقراری ارتباط استفاده می‌کند؛ یعنی همان روشی که نکسوس‌های جدید 6P و 5X از آن بهره می‌برند.

 

image

 

قیمت این تبلت برای مدل ۳۲ گیگابایتی ۵۰۰ دلار و برای مدل ۶۴ گیگابایتی ۶۰۰ دلار است. صفحه کلید این تبلت، مانند آیپد پرو، جداگانه فروخته می‌شود و قیمتش ۱۵۰ دلار است. گوگل در مورد زمان عرضه محصول جدیدش حرفی نزد و فقط به این اشاره بسنده کرد که این تبلت قبل از تعطیلات کریسمس در گوگل استور عرضه می‌شود.

 

منبع: the next web

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

لولو

۱۳۹۴/۱۱/۹
گلکسی تب اس بخر

حامد

۱۳۹۴/۸/۲۲
به نظر من هم گوگل توانایی اینکه یه کمپانی ساخت گوشی هوشمند با برند خودش رو بزنه داره!!!اگه این کار رو بکنه خیلی عالی میشه

امیررضا

۱۳۹۴/۷/۲۹
قیمتش مناسبه کی میاد ؟ خیلی وقته دنبال یه تبلت 10 اینچ با کیفیت هستم.

yh

۱۳۹۴/۷/۱۲
به عنوان استفاده کننده سرفیسبا پردازندهcore i5 میگم هیچ پردازنده موبایلی چه ایکس یک و چه ای نه ایکس نمیتونن حتی سی درصد قدرت پردازنده های اینتل کور رو داشته باشند.....این تبلت هم یک تبلت بسیار قدرتمند و با کیفیته و اتفاقا در اسمارت فونها و تبلت ها سیستم عامل اندروید بهترین گزینه است مخصوصا اینکه با این کیفیت و قدرت ساخته بشه ولی دیگه نمیشه با یه پی سی تبلت به اسم سرفیس مقایسه اش کرد

ا

۱۳۹۴/۷/۸
اگه اندروید نبود 100% میخریدمش قیمتش با این سخت افزار فوق العاده رقابتیه تاگرا ایکس وان هم که قویترین پردازنده موبایلی تا امروز و رکورد دار بنجمارک هاست اگه این تبلت از یک سیستم دسکتاپ یا اصن همون کروم ا اس استفاده میکرد مطمئنن با این قیمت رکورد خارق العاده ای توی فروش میزد ولی با این حالم محصول خوبیه پردازنده این محصول روی کاغذ و امتیاز بنجمارک از ای 9 ایکس آیپد پرو و کور ای 5 سرفیس خیلی قویتره ولی ابدا نمیتونه رقیب سرفیس باشه که دلیلش استفاده از اندروید توی این محصوله این یه اشتباه واقعا بزرگ بود گوگل میتونست با این تبلتش بازار تکون بده اگه اندروید حذف میکرد