خانهاخبار
وجود باگی در اندروید این سیستم عامل را روی ویندوز فون قابل نصب می‌کند

وجود باگی در اندروید این سیستم عامل را روی ویندوز فون قابل نصب می‌کند

شاید در تصورتان نگنجد که بتوان سیستم عامل اندروید را روی گوشی ویندوز فونی نصب کرد! اما در خبرها سخن از باگی به میان آمده است که اندروید را روی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز 10 موبایل قابل نصب می‌کند.
۱۳۹۴/۷/۷

آپدیت مایکروسافت ویندوز ۱۰ موبایل تغییرات و قابلیت‌های جدید بسیاری در اختیار کاربران گوشی‌های ویندوز فونی قرار می‌دهد. این قابلیت‌ها تا امروز بارها بررسی شده‌اند و در جی‌اس‌ام نیز درموردشان خوانده‌اید. اما تا امروز از این قابلیت ناخواسته که شاید غافلگیرتان کند خبری نبود: به‌کمک ویندوز ۱۰ موبایل می‌توان سیستم عامل اندروید را روی ویندوز فون نصب کرد و اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی آن به اجرا درآورد!

وبسایت WMPU به‌تازگی از طریق منابع خود متوجه شده است که می‌توان سیستم عامل اندروید را روی دیوایس مبتنی بر ویندوز موبایل ۱۰ نصب کرد. برای پیاده‌سازی این کار از باگی در سیستم عامل اندروید کمک گرفته می‌شود. البته تصور نشود که کار به همین راحتی است! اگرچه به‌لطف وجود حفره مذکور، از نظر تکنیکی می‌توان چنین کاری انجام داد، برای آنکه در عمل نیز بتوان آن را پیاده کرد ابزارهای گوناگونی لازم است که تنها در اختیار مایکروسافت‌اند. این بدان معناست که هکر عادی، که ابزارهای لازم را در دست ندارد، قادر نیست چنین کاری انجام دهد.

 

نکته دوم این است که مایکروسافت از وجود چنین باگی خوشحال نیست، زیرا سیستم عامل اندروید چندان امن نیست و نصب آن روی ویندوز فون گوشی‌های این شرکت را نیز ناامن می‌کند. به همین دلیل این شرکت در تلاش است تا باگ موجود را در نسخه‌های آینده ویندوز ۱۰ موبایل برطرف کند. حتی این احتمال وجود دارد که در آخرین نسخه آزمایشی عرضه‌شده ویندوز ۱۰ موبایل نیز این امکان وجود نداشته باشد.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت مایکروسافت در تلاش برای رفع باگی است که اندروید را روی گوشی‌های ویندوز فون قابل اجرا می‌کند. اما حتی اگر این باگ رفع نشود، به‌دلیل عدم دسترسی به ابزارهای لازم، نمی‌توان آن را روی هر گوشی ویندوز فونی پیاده کرد. درنهایت ولی همه این تفاسیر دلیل نمی‌شود لذت تماشای یک دستگاه لومیا 830 را که اندروید ۵.۰.۲ روی آن به اجرا درآمده از دست بدهید!

 


 

منبع: WMPU

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

gsmit

۱۳۹۴/۷/۷
سلام خدمت دوستان باید عرض کنم خدمت همتون که همه سیستم عامل ها خوب هستن فقط باید دید کاربر با چی راحت تر است هر کدوم از این سیستم عامل ها یک کارایی دارند از بلک بری گرفته تا Ios و اندورید و ویندوز فون نیاز نیست تو یر کله همدیگه زد ولی خب این مقاله هام که می نویسند در حد یک اطلاع رسانی وگرنه تمام سیستم عامل ها بگ دارند ولی من نمیدونم چرا همه دست گذاشتن رو اندروید باور کنید اندروید هم خوبه بر پایه لینوکس متن باز فقط باید سواد استفاده از این سیستم عامل و بقیه سیستم عامل هارو داشت پارسال اومدن ویندوز سون رو گوشی اندرویدی اجرا کردن ولی خب اگرم شما بتونی یک سیستم عامل رو ی گوشی دیگه اجرا کنی خیلی خوبه دیگه نیاز نیست برید یک گوشی دیگه با سیستم عامل دیگه بخرید در ضمن این باگی که می گن چیز خطر ناکی هم نیست اگرم تونستن اینکارو کنن بخاطر متن باز بودن اندروید که این متن باز بودن هم دوستانی که اهل فن هستن می دونن چه مزایایی دارد زیاد حرص مخورید همه سیستم عامل ها خوب هستند موفق باشید یا علی

محمد

۱۳۹۴/۷/۷
آخر نفهمیدم چی شد؟!
باگ مال اندرویده یا ویندوز ؟
اگه مال اندرویده چرا مایکروسافت داره تلاش به رفعش میکنه؟
دوباره اگه مال اندرویده که اندروید هدفش این بوده رو همه چیز نصب بشه از رزبری پای گرفته تاااا بهترین اندروید سامسونگ چجوری باگ اندرویده؟!
اگه مال ویندوزه هم که عنوان مقاله چی میگه؟!!

sami

۱۳۹۴/۷/۷
دنیا منتظر این نظر بود که تصمیم قطعی بگیره
اصلا کوتاه نیا نزار اینکارو کنن

unknown

۱۳۹۴/۷/۷
اصلا هم فکر نکنین که با این باگ بتونین فروشتون رو بیشتر کنید ... با همون 300 و اندی هزار نرم افزار نصف و نیمه استورتون اموراتتون رو بگذرونید بسدتونه... بقیه اش زیادیتون میکنه

lumia 520

۱۳۹۴/۷/۷
سیستم عامل وندوز فون خوبه و هنگ نمی کنه - اما خدایش خیلی برنامه کم داره ونمیشه گفت از اندروید بهتره