خانهاخبار
مشخصات فنی بیشتری از سه مدل جدید لومیا فاش شد

مشخصات فنی بیشتری از سه مدل جدید لومیا فاش شد

انتظار می‌رود مایکروسافت ماه آینده مراسمی برگزار کند و حداقل دو تلفن همراه معرفی کند. گمانه‌زنی‌های بسیاری در این مورد به راه افتاده و به‌تازگی جزییات بیشتری از ویژگی‌های فنی این محصولات لو رفته است؛ سه موبایلی که احتمالا Lumia 950 و 950XL و 550 نام دارند.
۱۳۹۴/۷/۶

صفحه فیس‌بوکی به نام Forever Nokia Latinoamérica فهرستی از مشخصات فنی هر سه دستگاه جدید مایکروسافت منتشر و جزییات بیشتری از آنها فاش نموده است. طبق گزارش این منبع نمایشگر لومیا 950 از نوع Quad HD و 5.2 اینچی است. دوربین‌های اصلی و فرعی آن به‌ترتیب 20 و 5 مگاپیکسل‌اند و پردازنده اسنپدراگون 808 به آن نیرو می‌بخشد. باتری 300 میلی‌آمپری و حافظه ذخیره‌سازی قابل ارتقای 32 گیگابایتی نیز از جمله امکانات دیگر این موبایل است.

image

 

نسخه XL لومیا 950 مشخصات فنی مشابهی دارد. شارژر وایرلس Qi و درگاه USB-C از جمله این شباهت‌هاست. در طراحی‌ هم مایکروسافت روند گذشته‌اش را تکرار کرده و موبایل‌ها را با بدنه‌ای پلاستیکی و حاشیه‌ای فلزی تولید نموده است. درواقع تفاوت‌های این دو مدل صرفا شامل باتری 3300 میلی‌آمپری، چیپ اسنپدراگون 810 و نمایشگر 5.7 اینچی می‌شود که در مدل XL به کار گرفته شده‌اند.

image

 

مایکروسافت برای مشتریانی با بودجه‌های کمتر هم دستگاه مخصوصی تدارک دیده است: مدل 550 که از نمایشگر 5 اینچی 720p بهره می‌برد و به دوربین‌های اصلی 5 و فرعی 2 مگاپیکسلی مجهز است. از دیگر مشخصات فنی این موبایل می‌توان باتری 1950 میلی‌آمپری، 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی (با پشتیبانی از microSD) و رم یک گیگابایتی را نام برد. البته هنوز مشخص نیست لومیا 550 در کنفرانس مایکروسافت رونمایی می‌شود یا به‌صورت دیگری شاهد معرفی‌اش خواهیم بود.

image

 

ردموندی‌ها برای کنفرانس ماه آینده محصولات متعددی آماده کرده‌اند. معرفی نسل دوم مایکروسافت بند، سرفس پرو 4 و دو موبایل پرچم‌دار در جدول زمان‌بندی این مراسم قرار گرفته و ممکن است برای مدیران مایکروسافت فرصت چندانی برای رونمایی از یک موبایل نه‌چندان هیجان‌انگیز باقی نماند؛ شرکتی که می‌خواهد حضوری جدی‌تر در بازار اسمارت‌فون‌ها داشته باشد و عملکرد موفق‌تری رقم بزند.

منبع: Technobuffalo

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

arman

۱۳۹۴/۷/۱۰
آره دوست عزیز
نرم افزار هست
600-700هزار تا برنامه داره قطعا نیاز هاتو برطرف میکنه
اون دوستانی که میگن پلی استور 1.6میلیون نرم افزار داره ولی وینفون نه
پس بدرد نمیخوره یکی نیس بهشون بگه آخه شماها همه ی اونارو نصب کردین الان رو گوشیتون؟

hmg88

۱۳۹۴/۷/۷
نه دوستان مقصر گفتن این اطلاعات نه چندان درست جناب نگارنده نیست. GSM میخواد با کم اهمیت جلوه دادن بقیه برند ها ( از جمله مایکروسافت و نوکیا) فقط بگه سامسونگ و اپل گوشی های خوبی هستن، همین. آخه اگه به خبر های روزانش هم دقت کنید همش اپل و سامسونگ گاهی اوقات از دست مدیراش در میره از بقیه برند ها هم ی خبری میزارن.

esan

۱۳۹۴/۷/۶
salam sina jan man khodam lumia ro khelo dos daram vali mitarsam narm afazar nabashe bashash harf haii ke to bazar zade mishe magar ghavi tarine be nazaram shoma hatman estefade kardi windows phone , vase shabeke haye ejtemaii narm afzar has? chon lazem mishe

amin

۱۳۹۴/۷/۶
جناب نگارنده.... تخریب و سطحی‌نگری در‌مورد برند تا به کی.... اونی که شما اشاره کردی بدنه پلاستیکی .... اهل فن و دانش بهش میگن پلی کربنات...چیزی که خود مایکی هم تاییدش‌کرد

جواد

۱۳۹۴/۷/۶
من که گوشی lumia بیاد حتما میخرم کاری هم به بقیه گوشی های داخل بازار ندارم