خانهاخبار
حسن ختام حدس‌وگمان‌های چند ماه اخیر: آیفون 6اس زیر تیغ iFixit

حسن ختام حدس‌وگمان‌های چند ماه اخیر: آیفون 6اس زیر تیغ iFixit

مهندسان وبسایت iFixit به جدیدترین گجت‌ها دست پیدا می‌کنند و قطعات سخت‌افزاری آنها را با جزئیات بالا و توضیحات مفصل مقابل دوربین می‌آورند. در جدیدترین اقدام، iFixit سراغ آیفون 6اس رفته است.
۱۳۹۴/۷/۴

طبق روال هر سال، در نخستین روز معرفی آیفون‌های جدید مهندسان وبسایت iFixit به جدیدترین پرچم‌دار اپل دست یافته‌اند و شروع به کالبدشکافی آن کرده‌اند. هرچند iFixit سرعت عمل بالایی در پوشش دارد، کالبدشکافی این سایت نخستین بررسی منتشرشده در این خصوص نیست. امسال نخستین ویدئوی کالبدشکافی آیفون ۶اس را کاربری استرالیایی روی سرویس یوتیوب قرار داد، ولی در آن ویدئو چیزی جز بیرون آوردن قطعات داخلی و نمایش آنها جلو دوربین شاهد نبودیم؛ درحالی‌که، در طرف مقابل، بررسی iFixit یکی از جامع‌ترین و دقیق‌ترین بررسی‌های انجام‌شده است.

در آغاز و در اشاره به اینکه اپل چقدر به جزئیات اهمیت می‌دهد، iFixit نوشته که در آیفون‌های جدید رنگ پیچ‌های کنار درگاه اتصال کابل لایتنیگ با رنگ بدنه دستگاه هماهنگ شده است. همچنین در ابتدای کالبدشکافی مشخص می‌شود که اپل در آیفون ۶اس از چهار بند چسبان برای قدرتمندتر‌کردن صفحه نمایش استفاده کرده است.

 

image

 

پس از آن که پنل پشتی از بدنه جدا شد و قطعات داخلی آشکار شدند، در نخستین نگاه Taptic Engine جدید را می‌بینیم که از نمونه به‌کاررفته در آیفون‌های قبلی به‌مراتب بزرگ‌تر است. دلیل بزرگ‌تر شدن این واحد نیاز به ارسال فیدبک‌های لمسی پیچیده‌تری است که وجود تکنولوژی 3D Touch روی صفحه نمایش ایجاب می‌کند. برای آنکه از حداقل فضای موجود بیشترین استفاده صورت بگیرد، اپل تعداد اتصالات موردنیاز را برای سرهم‌کردن نمایشگر روی بدنه از ۴ مورد به ۳ مورد کاهش داده است. به‌دلیل وجود 3D Touch، صفحه نمایش آیفون ۶اس، با ۶۰ گرم وزن، ۱۵ گرم سنگین‌تر از صفحه نمایش آیفون ۶ است که ۴۵ گرم وزن داشت.

 

image

در این کالبدشکافی گمانه‌زنی‌های چند ماه اخیر در مورد باتری، که حتی پس از کنفرانس معرفی آیفون‌های جدید نیز ادامه داشت، رنگ واقعیت به خود دید. باتری‌ای که اپل در آیفون ۶اس به کار برده از نظر ظرفیت پایین‌تر از باتری آیفون ۶ قرار می‌گیرد. باتری آیفون ۶ قادر بود ۱۸۱۰ میلی‌آمپرساعت انرژی ذخیره‌ کند، اما این عدد در آیفون ۶اس به ۱۷۱۵ میلی‌آمپرساعت کاهش یافته است. آنطور که در بررسی‌های چند وقت اخیر خوانده‌ایم، علت امر از راه رسیدن قطعات سخت‌افزاری جدیدی است که در آیفون‌های قبلی خبری از آنها نبود. اما به‌لطف تغییرات و بهبودهای نرم‌افزاری مختلفی که در آی‌اواس ۹ رخ داده است امید می‌رود که در عمل شاهد کاهش عمر باتری‌های آیفون نباشیم.

 

منبع: iPhoneHacks

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

alireza4

۱۳۹۴/۷/۶
جانم نواورانه جدید دست پخت تیم کوک 3D TOUCH