خانهاخبار
11 ویژگی جدید آیفون 6اس

11 ویژگی جدید آیفون 6اس

اگرچه آیفون‌های جدید از نظر ظاهر بسیار شبیه نسخه قبلی‌اند، ویژگی‌های جدیدی هم دارند که دانستن آنها جالب است. با 11 ویژگی آیفون‌های جدید آشنا شوید!
۱۳۹۴/۷/۴

هرچند آیفون 6 و آیفون 6اس از نظر ظاهری شباهت بسیار دارند، به‌لطف تاچ سه‌بعدی و جسچر‌های جدید پیک اند پاپ (Peek and Pop)، با محصول جدید اپل وارد مرحله‌ جدیدی در روابط کاربری می‌شویم. در حال حاضر نمی‌توان تمام ویژگی‌های آیفون را بررسی کرد، اما در این مطلب جذاب‌ترین ویژگی‌های آیفون جدید را از نظر می‌گذرانیم؛ ویژگی‌هایی که شاید نامشان را شنیده باشید، ولی مورد استفاده آنها را ندانید.

 

image

 

تنظیم تاچ‌ سه‌بعدی

میزان فشار را به‌دلخواه تغییر دهید! 

با این ویژگی می‌توان حساسیت تاچ سه‌بعدی را کنترل کرد. مدیوم (Medium) حالت پیش‌فرض است. اگر از آن دست افرادی هستید که احساس می‌کنند تاچ سه‌بعدی برای آنها ساخته شده و می‌خواهید زیاد از آن استفاده کنید، بهتر است حالت پیش‌فرض را به لایت (Light) تغییر دهید تا میزان حساسیت بیشتر شود و به وارد کردن فشار زیاد روی صفحه نیازی نباشد.
تاچ سه‌بعدی را دوست ندارید؟ بهتر است حالت مدیوم را به فرم (Firm) تغییر دهید. در این حالت برای فعال کردن ویژگی‌های تاچ سه‌بعدی فشار بیشتری نیاز است.
برای انجام دادن این کار کافی است:
وارد Settings شوید.
گزینه General را انتخاب کنید.
وارد Accessibility شوید.
حالا خیلی نزدیک شده‌اید! فقط باید تاچ سه‌بعدی را انتخاب و تنظیمات دلخواهتان را اعمال کنید.

 

image

 

با تاچ سه‌بعدی صفحه‌کلید را به ترک‌پد تبدیل کنید

متن‌ها را راحت‌تر از قبل ویرایش کنید

تصور کنید در حال نوشتن متنی در آیفون‌ هستید. دیده‌اید که انتخاب قسمتی از متن برای ویرایش در این حالت چقدر دشوار است؟ خوشبختانه تاچ‌ سه‌بعدی این مشکل را حل کرده است و اعمال فشار روی صفحه‌کلید می‌تواند آن را به ترک‌پد تبدیل کند. به‌این طریق حرکت در متن بسیار آسان می‌شود و انتخاب قسمتی از آن ساده‌تر از همیشه صورت می‌گیرد.

 

image

عکس‌ با فرمت gif است، ممکن است بارگذاری آن زمان‌بر باشد

به وبسایت‌ها سرک بکشید!

بدون خارج شدن از اپلیکیشن به وبسایت‌ها سر بزنید

تاچ سه‌بعدی یک ویژگی بسیار جالب دارد: با کمک این ویژگی می‌توان بدون خارج شدن از اپلیکیشنی که در حال کار با آن هستید به اپلیکیشن‌های دیگر سرک کشید و محتوای آنها را دید. به‌عنوان مثال، وقتی دوستی در تلگرام لینکی برای شما می‌فرستد، می‌توانید لینک را فشار دهید تا محتویاتش را روی کارتی مشاهده کنید. البته پس از دیدن هم می‌توان لینک را باز کرد، به لیست مطالعه افزود یا کپی کرد.

 

image

عکس‌ با فرمت gif است، ممکن است بارگذاری آن زمان‌بر باشد

ایمیل‌ها را بدون بازکردن مدیریت کنید

مدیریت بهتر ایمیل‌ها

اپلیکیشن میل (Mail) جایی است که تاچ سه‌بعدی خودش را نشان می‌دهد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به عدد صفر در اینباکس خودتان برسید! به‌راحتی می‌توان پیام‌ها را از نظر گذراند و از گزینه‌های پاسخ دادن (Reply)، فوروارد (Forward)، اسپم کردن (Mark as Spam)، ایجاد اعلان و جابه‌جاکردن (Move) استفاده کرد.

 

image

عکس‌ با فرمت gif است، ممکن است بارگذاری آن زمان‌بر باشد

به‌راحتی از اپ سوئیچر استفاده کنید

نگران خراب شدن دکمه هوم نباشید

خوشحال باشید! برای وارد شدن به اپ سوئیچر و دیدن یا بستن اپلیکیشن‌ها دیگر به دو بار استفاده از دکمه هوم نیازی نیست. تاچ سه‌بعدی این کار به‌راحتی و بی‌دردسر برای شما انجام می‌دهد. کافی است سمت چپ صفحه را فشار دهید و وارد اپ سوئیچر شوید و اپلیکیشن‌های باز را ببنید؛ به همین‌ راحتی! به این ترتیب دکمه هوم آسیب کمتری می‌بیند و شایعه تولید آیفون بدون دکمه‌ هوم از آن هم کمتر می‌شود!

 

image

عکس‌ با فرمت gif است، ممکن است بارگذاری آن زمان‌بر باشد

لایو فوتوز را غیرفعال کنید

چگونه قاتل آیفون‌های 16 گیگابایتی را دستگیر کنیم؟!

ویژگی لایو فوتوز فقط در آیفون‌های جدید وجود دارد. می‌توانید با این ویژگی در اینجا بیشتر آشنا شوید. اما این فرمت ویدئوی جدید به‌نوعی قاتل آیفون‌های 16 گیگابایتی است. اگر می‌خواهید آیفون 6اس 16 گیگابایتی بخرید، بهتر است طریقه غیرفعال کردن لایو فوتوز را یاد بگیرید؛ یعنی وارد اپلیکیشن دوربین شوید و روی آیکون لایو فوتوز ضربه بزنید. با این کار این ویژگی غیرفعال می‌شود.

 

image

 

تنظیمات فیلم‌برداری

فیلم‌برداری 4کی را از دست ندهید!

ویدئوی 4کی قرار است بیشتر از لایو فوتوز حافظه موبایل شما را اشغال کند! اما بهتر است قبل از اینکه به‌طور کلی قید این ویژگی را بزنید، به آن فرصت دهید و کیفیت این فیلم‌برداری را آزمایش کنید. در تنظیمات، وارد عکس‌ها و دوربین (Photos and Camera) شوید، گزینه ضبط ویدئو (Video Record) را پیدا کنید و یکی از حالت‌های زیر را انتخاب کنید.

 

image

 

از طریق عکس مخاطب، تماس برقرار کنید

برقراری ارتباط در سریع‌ترین زمان ممکن

با فشار دادن عکس مخاطب (Contact) در هرجایی (میل، پیام، لیست مخاطبان و...) می‌توانید از منو سریع برای تماس، فرستادن پیام یا فیس‌تایم (FaceTime) استفاده کنید.

 

image

عکس‌ با فرمت gif است، ممکن است بارگذاری آن زمان‌بر باشد

درحال عکس انداختن، عکس‌های پیشین را مشاهده کنید!

ویژگی جدید در آی‌او‌اس 9، نه فقط در آیفون‌های جدید

در گذشته برای دیدن عکس‌های دوربین باید راهی طولانی تا رول دوربین (Camera roll) پیموده می‌شد. حالا فشار دادن دکمه دوربین تصاویر گرفته‌شده را به‌صورت اسلاید به نمایش می‌گذارد؛ البته اندازه عکس بندانگشتی است. با ضربه مجدد، دوباره به حالت عادی برگردید.

 

image

عکس‌ با فرمت gif است، ممکن است بارگذاری آن زمان‌بر باشد

والپیپرهای انیمیشن بسازید

لایو فوتوز را امتحان کنید

اپل به‌صورت پیش‌فرض 9 والپیپر جدید در آیفون 6اس قرار داده است. اگر به هر دلیلی این والپیپرها را دوست ندارید، می‌توانید با استفاده از لایو فوتوز والپیپرهای جدید بسازید. برای دیدن والپیپرهای انیمیشنی که با لایو فوتوز ساخته‌اید کافی است روی صفحه لاک را کمی لمس کنید.

 

image

عکس‌ با فرمت gif است، ممکن است بارگذاری آن زمان‌بر باشد

در لیست‌پخش‌ها سرک بکشید

از اپل موزیک بهتر استفاده کنیم

با استفاده از این ویژگی می‌توانید لیست‌پخش‌های اپل موزیک را در کارتی ببینید. لیست قطعات موزیک در این کارت به نمایش گذاشته می‌شود و گزینه‌های پخش، شافل یا اضافه کردن به آرشیو موزیک پیش رویتان قرار می‌گیرد. کمی فشار بیشتر شما را مستقیما به صفحه آن لیست‌پخش می‌برد.

 

image

عکس‌ با فرمت gif است، ممکن است بارگذاری آن زمان‌بر باشد

 
منبع: Cult of Mac

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

یوسف

۱۳۹۴/۷/۷
جناب راد من خودم میدونم لایو فوتوز در گوشیهای دیگر هم هست اما کیفیت آنها قابل مقایسه با آیفون نیست همینطور که کیفیت فیلم های آهسته ثبت شده در آیفون بیشتر از رقبا است و شما میتونین عکس متحرک و لایو فوتویی که گرفتین رو به عنوان پس زمینه انتخاب کنین و با لمس با فشار اون رو به حرکت در بیارین که به نظرم در هیچ گوشی دیگری این امکان نیست.

راد

۱۳۹۴/۷/۵
لایو فوتوز شده قابلیت جدید خخخخخخخ؟حتما یه گوشی اچ تی سی دیزایر پیدا کن ببین واس 4 سال پیشه

راد

۱۳۹۴/۷/۵
یه سری چیزایی که با دانلود نرم افزار میتونی انجام بدی شده قابلیت گوشی های جدید اپل استیو پاشو ببین چه بلای سر سیبت اومده

مهمان

۱۳۹۴/۷/۵
حتما میخوای بگی اینا از خیلی وقت پیش تو اندروید بوده

یوسف

۱۳۹۴/۷/۴
واقعا جالب بودن امکانات جدید آبفونهای جدید من خودم تحت تاثیر قرار گرفتم خصوصا با لایو فوتوز و مشاهده عکسها در حین انداختن عکی بدون خارج شدن از اپ دوربین و ماهده ی سایتها واقعا عالیه که هیچ گوشی بازار این امکانات رو نداره اگه داره اسمش رو بگین ؟