خانهاخبار
کدام ونیز؟ موبایل اندرویدی بلک بری Priv نام دارد!

کدام ونیز؟ موبایل اندرویدی بلک بری Priv نام دارد!

بلک‌بری تلفن همراه اندرویدی می‌سازد؛ خبری که دیگر خود کمپانی هم تایید کرده و رنگ واقعیت به خود گرفته است. اکنون دیگر گمانه‌زنی‌ها و شایعات درباره اصل این موضوع تمام شده و همه می‌خواهند بدانند کانادایی‌ها چه دستگاهی به این بازار شلوغ عرضه می‌کنند. شاه‌توت سیاه پاسخ کوبنده‌ای دارد: «ما یک پرچم‌دار می‌سازیم.»
۱۳۹۴/۷/۴

بعد از ماه‌های متمادی سرانجام بلک‌بری رسما تایید کرد که قصد دارد موبایل اندرویدی عرضه کند. شایعات مختلفی درباره این موضوع به گوش می‌رسید و عده‌ای هم آن را صرفا بازی‌ای تبلیغاتی برای نگهداشتن این شرکت در راس اخبار می‌دانستند؛ اما مدیران بلک‌بری کنفرانسی برگزار کردند و گزارش مالی چهار ماه گذشته‌شان را ارائه نمودند. در همین مراسم بود که کانادایی‌ها خبر ساخت اسمارت‌فون اندرویدی را نیز به رسانه‌ها دادند.

جان چن، مدیر اجرایی بلک‌بری، در این جلسه گفت که تلفن جدید همان خصوصیات امنیتی معروف این شرکت را دارد: «من برنامه‌هایمان را برای ساخت Priv تایید می‌کنم؛ دستگاهی اندرویدی که براساس میراث و هسته اساسی ماموریت ما در حفظ حریم خصوصی کاربران نام‌گذاری و عرضه می‌شود.» پیش‌تر گفته می‌شد نام این محصول ونیز است، اما بلک‌بری ترجیح داده از کلمه Priv‌ استفاده کند که خلاصه‌شده Privacy است؛ تغییری نمادین برای نشان دادن اهمیتی که کانادایی‌ها برای امنیت قائل‌اند.

 

image

 

 

مشتریان قدیمی‌تر شاید دوباره برای خرید بلک‌بری وسوسه شوند. «موبایل Priv‌ ترکیبی از خلاقیت و امنیت دستگاه بلک‌بری و اپلیکیشن‌های متعدد اکوسیستم اندروید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.» این ایده روی کاغذ بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، ولی هنوز مشخص نیست که بازار چه واکنشی به این دستگاه نشان می‌دهد.

مدیران بلک‌بری می‌گویند محصولی با مشخصات پرچم‌دار تولید کرده‌اند و به دنبال فروش بالای آن هستند. ممکن است Priv دوربین 18 مگاپیکسلی داشته باشد و البته صفحه کلید مخصوص بلک‌بری هم در آن تعبیه شده است. این موبایل احتمالا از ماه نوامبر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد؛ موضوعی که، بعد از خریدهای امنیتی اخیر این شرکت، شاید مهم‌ترین قدم بلک‌بری برای بازگشت موفق به بازار باشد.

عرضه یک محصول اندرویدی به‌معنای چرخش کامل بلک‌بری به این اکوسیستم نیست. کانادایی‌ها همچنان به توسعه پلتفرم خود ادامه می‌دهند و می‌خواهند تا ماه مارس سال آینده تغییراتی اساسی در آن ایجاد کنند. به نظر می‌رسد شاه‌توت سیاه دنیای موبایل یک‌بار دیگر دورخیز کرده تا بتواند به روزهای شیرین گذشته بازگردد. آیا اندروید می‌تواند نجات‌دهنده این برند باشد؟ بهترین پاسخ به این سوال را رفتار و انتخاب مشتریان مشخص می‌کند.

منبع: VB

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

شهریار

۱۳۹۴/۹/۱۵
دوست عزیز بلک بری یک شرکت کانادایی هست.

SH Y N

۱۳۹۴/۷/۴
تشکر از GSM بابت خبر از این برند فوق خاص
واقعا داشتن بلک بری یعنی اصلا نمیتونی ازش فاصله بگیری
بجای تبلیغات در مورد سامسونگ و ال جی که باید بره یخچال و جارو برقی درست کنه .اونوقت ملت براش دست وپا میشکنن
واقعا مقایسه بلک بری با گوشی های اسیای شرقی .انگار پورشه با پراید مقایسه کردن
بلک بری ی گوشی خالص امریکایی هست که ولی متاسفانه همه ی ما پولمون رو به گوشی های که مثل صابون دستشویی هست میدیم
به امید روزی که همه این برند رو مثل نوکیا که از با اصالت های موبایل هست بسمتش بیان و به گوشی ها و برندهای نوپا اینقد میدان داری ندن

farfar1993

۱۳۹۴/۷/۴
من بلک بری بولد داشتم
سخت افزار فوق العاده ای داشت طوری که انگار میتونستی حسش کنی!!
بهترین مارکه برای کسایی که میخان خاص باشن
واقعن محدودیت های عجیب غریب زیادی داشت
اگر آندرویدیش به همون کیفیت مدلهای سیستم عامل بلک بری باشه واقعا عالیه
البته فکر کنم بازهم خیلی گرون باشه و تو ایران نتونه بازاری بین عوام دست و پا کنه